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7.9The Castles of Burgundy: 10th Expansion – Solo (2018) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Stefan Feld, Matthias Nagy
-
아티스트
Julien Delval, Harald Lieske
-
인원
게임 소개
브렛슈피엘 어드벤츠칼렌더 2018 프로모 25일차.
부르고뉴의 성들 & 인용;Solo"는 양면 보드 1개를 포함한 미니 확장입니다.
다음의 예외와 추가를 제외하고 베이스 게임의 모든 규칙이 적용된다.
게임 설정
실버링 하나와 일꾼 타일 두 개, 그리고 시작 성을 가져가세요. 플레이어의 보드에 성을 배치하십시오(초보자용 A면이 더 좋고, 고급 플레이어용 B면이 좋습니다. 랜덤 상품 3개를 가져가서 보드 옆에 두세요. 단독 게임에서는 수집 가능한 상품의 종류(=색상)에 제한이 없습니다.
색깔을 선택하고 그 색깔의 플레이 피스와 주사위, 그리고 흰색 주사위를 모두 가져가세요. 한 피스는 승리 포인트 트랙의 스페이스 0에 승리 포인트 카운터로, 다른 피스는 50에 표적 마커로 놓습니다. 2인용 게임(헥스 타일, 상품 등)에 대해 평소와 같이 게임 설정을 계속합니다.
게임하기
25라운드를 치르고 있습니다. 각 라운드가 시작될 때마다 주사위 3개를 모두 던진다.
- 먼저 최상단의 상품 타일을 가져다가 흰색 다이가 표시된 창고에 놓습니다.
- 그리고 위에서 아래로 (2, 3, 5, 6번) 또는 왼쪽에서 오른쪽으로 (1, 4번) 각 디포에서 육각 타일을 제거하세요. 디포가 비어 있으면 다음 디포에서 시계 방향 순서로 육각 타일을 탈거하십시오.
다음으로, 다음의 제한과 변경을 제외하고, 기본 게임과 동일한 효과와 승점을 획득하면서 평소처럼 주사위 2가지 동작을 수행합니다.
- 강을 통해서만 다른 지역으로 확장할 수 있습니다.
- 당신이 배를 배치할 때마다, 당신이 선택한 창고에서 모든 상품을 가져온 후, 즉시 게임에서 다른 모든 창고에서 모든 상품을 제거하세요.
또한 현재(그리고 현재!)에는 5개의 상품을 검은색 창고에서 1개의 타일로 교환할 수 있는 옵션이 있습니다(5개의 상품 타일은 게임에서 제거됨). 세 개의 저장 공간 중 하나에 타일을 아래로 향하게(검은색 면이 위로 향하게) 놓습니다. 기본 게임 배치 규칙만 준수하면 보드의 모든 색 공간에 "검은색 타일"을 배치할 수 있습니다. 검은색 타일을 배치하면 지역(승점, 색상 보너스, 게임 승리)을 완료하는 데 도움이 되지만 다른 효과는 없습니다.
예를 들어, "검은색 지뢰"는 단계 초기에 실버링을 생성하지 않습니다. "검은색 배"는 상품과 "검은색 타일"로 5개의 상품을 교환할 수 있는 선택권을 얻지 못한다.
- 노란색 지식 타일의 승리 포인트는 게임 종료 후가 아니라 바로 추가됩니다.
- 색상 완성 시 색상 보너스로 승리 포인트를 얻을 수 없습니다. 대신, 블랙 디포에서 타일을 선택하고 기본 게임 배치 규칙에 따라 모든 효과와 함께 보드에 직접 배치하십시오. 다른 색이 완성되면 검은색 디포에서 추가 타일을 가져와 보드에 배치하십시오.
- 승점을 얻을 때마다 승점 카운터를 그만큼 많이 움직여라. 추가로 승리 포인트를 추가로 구매하실 수 있습니다. 각 승리 포인트당 실버링이 1개씩 발생합니다.
승리 포인트 카운터가 목표 승리 포인트 마커에 도달하면 스페이스 0에 다시 놓고(남은 승리 포인트가 모두 손실됨), 목표 마커를 5스페이스 아래로 이동합니다(예: 50에서 45, 다음에는 40 등).
승리 포인트 카운터를 재설정한 후 즉시 원하는 주사위 동작을 수행할 수 있습니다(영토에 성을 추가한 것처럼).
게임 종료
당신이 당신의 사유지의 37개의 육각 공간을 25라운드 안에 모두 차지한다면 당신은 게임에서 승리할 것입니다.
부르고뉴의 성들 & 인용;Solo"는 양면 보드 1개를 포함한 미니 확장입니다.
다음의 예외와 추가를 제외하고 베이스 게임의 모든 규칙이 적용된다.
게임 설정
실버링 하나와 일꾼 타일 두 개, 그리고 시작 성을 가져가세요. 플레이어의 보드에 성을 배치하십시오(초보자용 A면이 더 좋고, 고급 플레이어용 B면이 좋습니다. 랜덤 상품 3개를 가져가서 보드 옆에 두세요. 단독 게임에서는 수집 가능한 상품의 종류(=색상)에 제한이 없습니다.
색깔을 선택하고 그 색깔의 플레이 피스와 주사위, 그리고 흰색 주사위를 모두 가져가세요. 한 피스는 승리 포인트 트랙의 스페이스 0에 승리 포인트 카운터로, 다른 피스는 50에 표적 마커로 놓습니다. 2인용 게임(헥스 타일, 상품 등)에 대해 평소와 같이 게임 설정을 계속합니다.
게임하기
25라운드를 치르고 있습니다. 각 라운드가 시작될 때마다 주사위 3개를 모두 던진다.
- 먼저 최상단의 상품 타일을 가져다가 흰색 다이가 표시된 창고에 놓습니다.
- 그리고 위에서 아래로 (2, 3, 5, 6번) 또는 왼쪽에서 오른쪽으로 (1, 4번) 각 디포에서 육각 타일을 제거하세요. 디포가 비어 있으면 다음 디포에서 시계 방향 순서로 육각 타일을 탈거하십시오.
다음으로, 다음의 제한과 변경을 제외하고, 기본 게임과 동일한 효과와 승점을 획득하면서 평소처럼 주사위 2가지 동작을 수행합니다.
- 강을 통해서만 다른 지역으로 확장할 수 있습니다.
- 당신이 배를 배치할 때마다, 당신이 선택한 창고에서 모든 상품을 가져온 후, 즉시 게임에서 다른 모든 창고에서 모든 상품을 제거하세요.
또한 현재(그리고 현재!)에는 5개의 상품을 검은색 창고에서 1개의 타일로 교환할 수 있는 옵션이 있습니다(5개의 상품 타일은 게임에서 제거됨). 세 개의 저장 공간 중 하나에 타일을 아래로 향하게(검은색 면이 위로 향하게) 놓습니다. 기본 게임 배치 규칙만 준수하면 보드의 모든 색 공간에 "검은색 타일"을 배치할 수 있습니다. 검은색 타일을 배치하면 지역(승점, 색상 보너스, 게임 승리)을 완료하는 데 도움이 되지만 다른 효과는 없습니다.
예를 들어, "검은색 지뢰"는 단계 초기에 실버링을 생성하지 않습니다. "검은색 배"는 상품과 "검은색 타일"로 5개의 상품을 교환할 수 있는 선택권을 얻지 못한다.
- 노란색 지식 타일의 승리 포인트는 게임 종료 후가 아니라 바로 추가됩니다.
- 색상 완성 시 색상 보너스로 승리 포인트를 얻을 수 없습니다. 대신, 블랙 디포에서 타일을 선택하고 기본 게임 배치 규칙에 따라 모든 효과와 함께 보드에 직접 배치하십시오. 다른 색이 완성되면 검은색 디포에서 추가 타일을 가져와 보드에 배치하십시오.
- 승점을 얻을 때마다 승점 카운터를 그만큼 많이 움직여라. 추가로 승리 포인트를 추가로 구매하실 수 있습니다. 각 승리 포인트당 실버링이 1개씩 발생합니다.
승리 포인트 카운터가 목표 승리 포인트 마커에 도달하면 스페이스 0에 다시 놓고(남은 승리 포인트가 모두 손실됨), 목표 마커를 5스페이스 아래로 이동합니다(예: 50에서 45, 다음에는 40 등).
승리 포인트 카운터를 재설정한 후 즉시 원하는 주사위 동작을 수행할 수 있습니다(영토에 성을 추가한 것처럼).
게임 종료
당신이 당신의 사유지의 37개의 육각 공간을 25라운드 안에 모두 차지한다면 당신은 게임에서 승리할 것입니다.
Brettspiel Adventskalender 2018 Promo for day 25.
Castles of Burgundy "Solo" is a mini expansion including 1 double sided board.
All rules of the base game apply, except for the following exceptions and additions:
GAME SETUP
Take one Silverling and 2 worker tiles, plus a starting castle. Place the castle on any castle space on your player board (The A side is better for beginners, the B side for advanced players). Take 3 random goods and put them next to the board. In solo game there is no restriction for the number of different types (= colors) of goods that you can collect.
Choose a color and take both playing pieces and dice of that color, plus the white die. Place one of your pieces on space 0 of the victory point track as a victory point counter and the other piece on the 50 as target marker. Continue setting up the game as usual for a 2-player game (hex tiles, goods, etc.)
PLAYING THE GAME
You are playing 25 rounds. At the beginning of each round, throw all 3 dice:
- First, take the topmost goods tile and place it on the depot indicated by the white die.
- Then remove a hex tile from that depot from the game, starting from the top to bottom (depots 2, 3, 5 and 6) or left to right (depots 1 and 4) respectively. If a depot is empty, remove a hex tile from the next depot in clockwise order etc.
Next, perform your 2 dice actions as usual, with the same effects and victory point gains as in the base game, except for the following restrictions and changes:
- You can only expand to other territories via the rivers.
- Whenever you place a ship, take all goods from a depot of your choice, then immediately remove all other goods from all other depots from the game.
In addition, you now (and only now!) have the option to exchange any 5 of your goods for a single tile from the black depot (the 5 goods tiles are removed from the game). Place that tile face down (i.e. its black side up) on one of your three storage spaces. A "black tile" can be placed on any color space on your board, as long as you follow the base game placement rules. Placing a black tile helps you to complete a region (to gain victory points, a color bonus and for winning the game) but has no other effects.
For example: a "black mine" won't generate Silverlings at the beginning of the phase. A "black ship" gains neither goods nor the option to exchange 5 goods for a "black tile".
- Victory points from a yellow Knowledge tile are added immediately after placing it (instead of at the end of the game).
- You won't gain victory points as color bonus when completing a color. Instead, choose a tile from the black depot and place it directly on the board, with all its effects, following the base game placement rules. If that completes another color, take an additional tile from the black depot (if available), place it on your board, etc.
- Whenever you gain victory points, move your victory point counter that many spaces. In addition you may buy now further victory points. Each victory point costs 1 Silverling.
When your victory point counter reaches the target victory point marker, put it back on space 0 (any remaining victory points are lost), then move the target marker down 5 space (e.g. from 50 to 45, next time to 40 etc).
Immediately after resetting the victory point counter you may carry out a dice action of your choice (just as if you had added a castle to your estate).
END OF THE GAME
You win the game if you manage to occupy all 37 hex spaces of your estate within 25 rounds.
Castles of Burgundy "Solo" is a mini expansion including 1 double sided board.
All rules of the base game apply, except for the following exceptions and additions:
GAME SETUP
Take one Silverling and 2 worker tiles, plus a starting castle. Place the castle on any castle space on your player board (The A side is better for beginners, the B side for advanced players). Take 3 random goods and put them next to the board. In solo game there is no restriction for the number of different types (= colors) of goods that you can collect.
Choose a color and take both playing pieces and dice of that color, plus the white die. Place one of your pieces on space 0 of the victory point track as a victory point counter and the other piece on the 50 as target marker. Continue setting up the game as usual for a 2-player game (hex tiles, goods, etc.)
PLAYING THE GAME
You are playing 25 rounds. At the beginning of each round, throw all 3 dice:
- First, take the topmost goods tile and place it on the depot indicated by the white die.
- Then remove a hex tile from that depot from the game, starting from the top to bottom (depots 2, 3, 5 and 6) or left to right (depots 1 and 4) respectively. If a depot is empty, remove a hex tile from the next depot in clockwise order etc.
Next, perform your 2 dice actions as usual, with the same effects and victory point gains as in the base game, except for the following restrictions and changes:
- You can only expand to other territories via the rivers.
- Whenever you place a ship, take all goods from a depot of your choice, then immediately remove all other goods from all other depots from the game.
In addition, you now (and only now!) have the option to exchange any 5 of your goods for a single tile from the black depot (the 5 goods tiles are removed from the game). Place that tile face down (i.e. its black side up) on one of your three storage spaces. A "black tile" can be placed on any color space on your board, as long as you follow the base game placement rules. Placing a black tile helps you to complete a region (to gain victory points, a color bonus and for winning the game) but has no other effects.
For example: a "black mine" won't generate Silverlings at the beginning of the phase. A "black ship" gains neither goods nor the option to exchange 5 goods for a "black tile".
- Victory points from a yellow Knowledge tile are added immediately after placing it (instead of at the end of the game).
- You won't gain victory points as color bonus when completing a color. Instead, choose a tile from the black depot and place it directly on the board, with all its effects, following the base game placement rules. If that completes another color, take an additional tile from the black depot (if available), place it on your board, etc.
- Whenever you gain victory points, move your victory point counter that many spaces. In addition you may buy now further victory points. Each victory point costs 1 Silverling.
When your victory point counter reaches the target victory point marker, put it back on space 0 (any remaining victory points are lost), then move the target marker down 5 space (e.g. from 50 to 45, next time to 40 etc).
Immediately after resetting the victory point counter you may carry out a dice action of your choice (just as if you had added a castle to your estate).
END OF THE GAME
You win the game if you manage to occupy all 37 hex spaces of your estate within 25 rounds.
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