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BGG랭킹
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Steven Diceman, Ian Richard
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아티스트
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인원
게임 소개
관계를 맺고 악마를 찾는 솔리테어 타로 카드 게임입니다.
이 게임에서 당신은 10대 엑소시스트 역할을 맡는다. 넌 이 학교로 전학을 온 후 악마가 학생들을 데리고 있다는 걸 알게 됐지 도착하자마자, 안에 있는 악마를 감지할 수 있지만, 정확한 학생을 찾아낼 수는 없습니다.
다음 학기 동안에는 최대한 많은 동맹군을 만들고 적을 식별하여 악마를 몰아내야 합니다. 하지만 기억하세요, 악마는 당신의 급우들도 당신에게 등을 돌리게 할 것입니다.
'—서론부터 설명'
이 게임은 인쇄 및 플레이 PDF 문서(25페이지)로 제공된다. 경기 중 (경험이 풍부한 선수에게도) 참고를 위해 문서의 여러 페이지가 필요하다. 플레이는 타로 카드 덱이 필요하지만 매핑 테이블을 사용하여 표준 프랑스 플레이 카드 팩을 사용할 수 있다. 플레이는 카드를 친구, 클래스, 라이벌, 디스커버리 등 여러 개의 서로 다른 이름의 스택으로 배포하는 것을 포함한다. 게임이 시작되면 대부분의 카드는 학생들을 나타내는 클래스 더미에 배치됩니다. 놀이의 목적은 Classmate 말뚝에서 Friend 말뚝로 카드를 옮기는 것입니다. "데몬"이 불리하게 작용하여 Classmat 더미의 카드를 라이벌 더미로 이동합니다.
연극은 3단계로 진행됩니다. 첫 번째 단계에서는 "데몬"의 정체를 알 수 없다. 두 번째 단계에서 "데몬"의 정체가 알려져 있다. 세 번째 단계는 플레이어와 "데몬""파이널 배틀"을 가진 게임의 마지막 기간이다.
처음 두 단계는 기본적으로 탐색 및 구축 단계이며 플레이어는 가능한 한 많은 자원을 수집하려고 시도한다(따라서 "데몬"). 이는 프렌즈 또는 라이벌 파일로의 카드 배포로 표현된다. 세 번째 단계는 게임의 승리를 결정하는데, 플레이어가 이기거나 "데몬"이긴다(따라서 플레이어가 지다).
게임 내내 기본 카드 대 카드 뒤집기에 영향을 주기 위해 카드를 조작하는 것이 원칙이다. 또한, 각 법정 카드는 학교에서 특정 "학생"인용어로 식별되며, 각 학생은 가변적인 힘을 가집니다. 예를 들어 "태양의 인용구는 학생 & 인용구와 같다.히로코 하루노부(Hiroko Harunobu") - 특정 권력을 가진 사람 "'달'을 인용합니다. 놀랄 것도 없이 "달은 히로코의 어린 쌍둥이인 "와 동일시된다.호리에 하루노부(Horie Harunobu") - 특정 권력을 가진 사람 "'태양'을 인용합니다.
카드를 섞어서 무작위로 배포하기 때문에 재생은 항상 예측할 수 없습니다. 본질적으로 카드 게임은 솔리테어 카드 게임이지만, 확장된 게임 개념과 특히 가변 카드 효과는 몰입감 있는 경험에 도움이 되는 상당히 미묘한 게임을 만들어낸다.
—사용자 요약
이 게임에서 당신은 10대 엑소시스트 역할을 맡는다. 넌 이 학교로 전학을 온 후 악마가 학생들을 데리고 있다는 걸 알게 됐지 도착하자마자, 안에 있는 악마를 감지할 수 있지만, 정확한 학생을 찾아낼 수는 없습니다.
다음 학기 동안에는 최대한 많은 동맹군을 만들고 적을 식별하여 악마를 몰아내야 합니다. 하지만 기억하세요, 악마는 당신의 급우들도 당신에게 등을 돌리게 할 것입니다.
'—서론부터 설명'
이 게임은 인쇄 및 플레이 PDF 문서(25페이지)로 제공된다. 경기 중 (경험이 풍부한 선수에게도) 참고를 위해 문서의 여러 페이지가 필요하다. 플레이는 타로 카드 덱이 필요하지만 매핑 테이블을 사용하여 표준 프랑스 플레이 카드 팩을 사용할 수 있다. 플레이는 카드를 친구, 클래스, 라이벌, 디스커버리 등 여러 개의 서로 다른 이름의 스택으로 배포하는 것을 포함한다. 게임이 시작되면 대부분의 카드는 학생들을 나타내는 클래스 더미에 배치됩니다. 놀이의 목적은 Classmate 말뚝에서 Friend 말뚝로 카드를 옮기는 것입니다. "데몬"이 불리하게 작용하여 Classmat 더미의 카드를 라이벌 더미로 이동합니다.
연극은 3단계로 진행됩니다. 첫 번째 단계에서는 "데몬"의 정체를 알 수 없다. 두 번째 단계에서 "데몬"의 정체가 알려져 있다. 세 번째 단계는 플레이어와 "데몬""파이널 배틀"을 가진 게임의 마지막 기간이다.
처음 두 단계는 기본적으로 탐색 및 구축 단계이며 플레이어는 가능한 한 많은 자원을 수집하려고 시도한다(따라서 "데몬"). 이는 프렌즈 또는 라이벌 파일로의 카드 배포로 표현된다. 세 번째 단계는 게임의 승리를 결정하는데, 플레이어가 이기거나 "데몬"이긴다(따라서 플레이어가 지다).
게임 내내 기본 카드 대 카드 뒤집기에 영향을 주기 위해 카드를 조작하는 것이 원칙이다. 또한, 각 법정 카드는 학교에서 특정 "학생"인용어로 식별되며, 각 학생은 가변적인 힘을 가집니다. 예를 들어 "태양의 인용구는 학생 & 인용구와 같다.히로코 하루노부(Hiroko Harunobu") - 특정 권력을 가진 사람 "'달'을 인용합니다. 놀랄 것도 없이 "달은 히로코의 어린 쌍둥이인 "와 동일시된다.호리에 하루노부(Horie Harunobu") - 특정 권력을 가진 사람 "'태양'을 인용합니다.
카드를 섞어서 무작위로 배포하기 때문에 재생은 항상 예측할 수 없습니다. 본질적으로 카드 게임은 솔리테어 카드 게임이지만, 확장된 게임 개념과 특히 가변 카드 효과는 몰입감 있는 경험에 도움이 되는 상당히 미묘한 게임을 만들어낸다.
—사용자 요약
A solitaire Tarot card game of making connections and finding demons.
In this game you take on the role of a teenage exorcist. You had transferred to this school when you learned of a demon possessing one of the students. As you arrive, you can sense the demon within but cannot pinpoint the exact student.
During the following schoolyear it’s your job to make as many allies as you can, identify your foe and drive out the demon. But remember, the demon will be turning your classmates against you too.
'—description from the introduction
The game is provided as a print-and-play PDF document (25 pages). Several pages of the document are needed for reference during play (even for experienced players). Play requires a Tarot deck of cards, though a mapping table can be used to play with a standard pack of French playing cards. Play involves card distribution into several distinct, named piles (Friend, Classmate, Rival, and Discard). When play begins, most cards are placed in the Classmate pile representing students. The goal of play is to transfer cards from the Classmate pile to the Friend pile. The "demon" works against you, moving cards from the Classmate pile to the Rival pile.
Play proceeds in three phases. During the first phase the identity of the "demon" is unknown. During the second phase the identity of the "demon" is known. The third phase is the final period of the game when the player and the "demon" have the "final battle" - the outcome of which determines if the solitaire player wins or loses the game.
The first two phases essentially are discovery and building phases, with the player attempting to gather as many resources as possible (thus denying them to the "demon") - this is represented by the distribution of cards into the Friends or Rivals piles. The third phase determines victory in the game - the player wins, or the "demon" wins (thus, the player loses).
Throughout the game, the principle action involves card manipulation to influence a basic card vs. card flip where the winner, by default, is determined by suit and rank (court cards always beat number cards, etc.). Too, each court card is identified as a specific "student" in the school, and each student has variable power. For example, "The Sun" equates to student "Hiroko Harunobu" - who has specified powers over "The Moon". Unsurprisingly, "The Moon" equates to Hiroko's younger twin, "Horie Harunobu" - who has specified powers over "The Sun".
Because the cards are randomly distributed by shuffling, replay will always be unpredictable. While essentially a solitaire card game at heart, the extended game concept and especially the variable card effects create quite a nuanced game that would lend itself well to an immersive experience.
—user summary
In this game you take on the role of a teenage exorcist. You had transferred to this school when you learned of a demon possessing one of the students. As you arrive, you can sense the demon within but cannot pinpoint the exact student.
During the following schoolyear it’s your job to make as many allies as you can, identify your foe and drive out the demon. But remember, the demon will be turning your classmates against you too.
'—description from the introduction
The game is provided as a print-and-play PDF document (25 pages). Several pages of the document are needed for reference during play (even for experienced players). Play requires a Tarot deck of cards, though a mapping table can be used to play with a standard pack of French playing cards. Play involves card distribution into several distinct, named piles (Friend, Classmate, Rival, and Discard). When play begins, most cards are placed in the Classmate pile representing students. The goal of play is to transfer cards from the Classmate pile to the Friend pile. The "demon" works against you, moving cards from the Classmate pile to the Rival pile.
Play proceeds in three phases. During the first phase the identity of the "demon" is unknown. During the second phase the identity of the "demon" is known. The third phase is the final period of the game when the player and the "demon" have the "final battle" - the outcome of which determines if the solitaire player wins or loses the game.
The first two phases essentially are discovery and building phases, with the player attempting to gather as many resources as possible (thus denying them to the "demon") - this is represented by the distribution of cards into the Friends or Rivals piles. The third phase determines victory in the game - the player wins, or the "demon" wins (thus, the player loses).
Throughout the game, the principle action involves card manipulation to influence a basic card vs. card flip where the winner, by default, is determined by suit and rank (court cards always beat number cards, etc.). Too, each court card is identified as a specific "student" in the school, and each student has variable power. For example, "The Sun" equates to student "Hiroko Harunobu" - who has specified powers over "The Moon". Unsurprisingly, "The Moon" equates to Hiroko's younger twin, "Horie Harunobu" - who has specified powers over "The Sun".
Because the cards are randomly distributed by shuffling, replay will always be unpredictable. While essentially a solitaire card game at heart, the extended game concept and especially the variable card effects create quite a nuanced game that would lend itself well to an immersive experience.
—user summary
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