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BGG랭킹
BGG전체 : 486
ABSTRACTS : 10
FAMILYGAMES : 96 -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.78 / 5
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디자이너
Trevor Benjamin, Brett J. Gilbert
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
만다라: 고대와 신성한 의식의 상징입니다. 무늬가 의식적으로 파괴되고 모래가 강으로 흘러들어가기 전에 색색의 모래를 깔아 상징적인 세계 지도를 만든다.
2인용 게임 만다라에서는 귀중한 카드 &mdash를 모아서 상대보다 더 많은 점수를 얻으려고 하지만 어떤 카드가 중요한지 게임으로 넘어가기 전까지는 알 수 없습니다! 게임이 진행되는 동안 플레이어는 두 만다라로 색칠된 카드를 플레이하여 중앙의 공유 산을 만들고 자신만의 필드에 카드를 배치한다. 만다라가 여섯 가지 색을 모두 갖자마자, 플레이어들은 돌아가면서 산에서 색을 선택하고 그들의 "리버"와 "컵"에 그 카드들을 추가한다. 게임이 끝날 때, 당신의 컵에 있는 카드는 그 플레이어의 강에 있는 색깔의 위치에 따라 포인트 가치가 있습니다. 컵의 가치가 더 높은 선수가 승리합니다.
리넨 놀이 매트는 두 개의 둥근 만다라를 보여주는데, 각각은 수평 공간(산)으로 나누어 각 플레이어에게 하나의 "필드"를 만든다. 플레이매트는 각 선수 앞에 단일 페이스업 카드와 컵을 담을 수 있는 7개의 공간이 있다.
우선, 각 플레이어는 6장의 카드를 받게 된다. 각 플레이어는 두 장의 랜덤 카드를 컵에서 아래로 향하게 받고, 두 장의 랜덤 카드가 각각의 만다라의 중앙 산줄기로 향하게 된다.
차례가 되면 한 장의 카드를 산에서 플레이하거나 하나 이상의 일치 카드를 자신의 필드 중 하나에서 플레이할 수 있습니다. 만다라에 들어가는 모든 카드는 "를 따라야 한다.색의 법칙": 일단 색이 만다라의 세 영역 중 하나로 재생되면, 나중에 같은 색의 카드들은 그 영역에서만 재생될 수 있다. 따라서 상대가 자신의 필드에 레드 카드를 플레이하면 해당 필드에서 레드 카드를 플레이할 수 없으며, 사용자와 상대 모두 중앙 산에서 레드 카드를 플레이할 수 없습니다. 산에 카드를 꽂았다면 차례가 끝날 때 데크에서 새 카드 3장을 뽑고, 필드 중 하나에 카드를 꽂았다면 새 카드를 뽑지 마십시오.
만다라는 여섯 가지 색깔의 카드를 모두 포함하면 완성됩니다. 이런 일이 일어나면, 플레이어들은 만다라를 번갈아 가며 산에 있는 색을 선택하고 그 색깔의 모든 카드를 요구한다. 자신의 분야에서 더 많은 카드를 사용하는 사람이 먼저 선택하고, 동점일 경우 만다라를 완료하지 못한 사람이 먼저 선택한다. 특정 색상의 카드를 처음 청구할 때는 이 카드 중 하나를 강에서 가장 낮은 값의 빈 공간에 놓고 나머지는 컵에 넣습니다. 강의 공간은 1-6점 순서로 평가되므로 첫 번째 색상의 카드는 각 1점, 두 번째 색상의 카드는 각 2점의 가치가 있습니다.
만다라가 파괴되고 산의 모든 색이 주장되면, 들판에서 놀던 카드는 버려지고, 두 개의 새로운 카드가 산 위로 향하게 되며, 게임은 계속된다.
게임의 끝은 덱이 소진되거나 한 명의 플레이어가 자신의 강에 여섯 번째 색을 추가할 때 발생합니다. 두 선수 모두 강에 있는 색깔의 위치에 근거하여 컵에 있는 모든 카드의 값을 집계하고, 더 높은 점수를 가진 사람이 승리합니다!
내용:
린넨 놀이매트 1개
만다라 카드 108개(6가지 색상으로 각각 18개)
참조 카드 2개
2인용 게임 만다라에서는 귀중한 카드 &mdash를 모아서 상대보다 더 많은 점수를 얻으려고 하지만 어떤 카드가 중요한지 게임으로 넘어가기 전까지는 알 수 없습니다! 게임이 진행되는 동안 플레이어는 두 만다라로 색칠된 카드를 플레이하여 중앙의 공유 산을 만들고 자신만의 필드에 카드를 배치한다. 만다라가 여섯 가지 색을 모두 갖자마자, 플레이어들은 돌아가면서 산에서 색을 선택하고 그들의 "리버"와 "컵"에 그 카드들을 추가한다. 게임이 끝날 때, 당신의 컵에 있는 카드는 그 플레이어의 강에 있는 색깔의 위치에 따라 포인트 가치가 있습니다. 컵의 가치가 더 높은 선수가 승리합니다.
리넨 놀이 매트는 두 개의 둥근 만다라를 보여주는데, 각각은 수평 공간(산)으로 나누어 각 플레이어에게 하나의 "필드"를 만든다. 플레이매트는 각 선수 앞에 단일 페이스업 카드와 컵을 담을 수 있는 7개의 공간이 있다.
우선, 각 플레이어는 6장의 카드를 받게 된다. 각 플레이어는 두 장의 랜덤 카드를 컵에서 아래로 향하게 받고, 두 장의 랜덤 카드가 각각의 만다라의 중앙 산줄기로 향하게 된다.
차례가 되면 한 장의 카드를 산에서 플레이하거나 하나 이상의 일치 카드를 자신의 필드 중 하나에서 플레이할 수 있습니다. 만다라에 들어가는 모든 카드는 "를 따라야 한다.색의 법칙": 일단 색이 만다라의 세 영역 중 하나로 재생되면, 나중에 같은 색의 카드들은 그 영역에서만 재생될 수 있다. 따라서 상대가 자신의 필드에 레드 카드를 플레이하면 해당 필드에서 레드 카드를 플레이할 수 없으며, 사용자와 상대 모두 중앙 산에서 레드 카드를 플레이할 수 없습니다. 산에 카드를 꽂았다면 차례가 끝날 때 데크에서 새 카드 3장을 뽑고, 필드 중 하나에 카드를 꽂았다면 새 카드를 뽑지 마십시오.
만다라는 여섯 가지 색깔의 카드를 모두 포함하면 완성됩니다. 이런 일이 일어나면, 플레이어들은 만다라를 번갈아 가며 산에 있는 색을 선택하고 그 색깔의 모든 카드를 요구한다. 자신의 분야에서 더 많은 카드를 사용하는 사람이 먼저 선택하고, 동점일 경우 만다라를 완료하지 못한 사람이 먼저 선택한다. 특정 색상의 카드를 처음 청구할 때는 이 카드 중 하나를 강에서 가장 낮은 값의 빈 공간에 놓고 나머지는 컵에 넣습니다. 강의 공간은 1-6점 순서로 평가되므로 첫 번째 색상의 카드는 각 1점, 두 번째 색상의 카드는 각 2점의 가치가 있습니다.
만다라가 파괴되고 산의 모든 색이 주장되면, 들판에서 놀던 카드는 버려지고, 두 개의 새로운 카드가 산 위로 향하게 되며, 게임은 계속된다.
게임의 끝은 덱이 소진되거나 한 명의 플레이어가 자신의 강에 여섯 번째 색을 추가할 때 발생합니다. 두 선수 모두 강에 있는 색깔의 위치에 근거하여 컵에 있는 모든 카드의 값을 집계하고, 더 높은 점수를 가진 사람이 승리합니다!
내용:
린넨 놀이매트 1개
만다라 카드 108개(6가지 색상으로 각각 18개)
참조 카드 2개
The Mandala: the symbol of an ancient and sacred ritual. Colored sand is laid to create a symbolic map of the world before the pattern is ceremonially destroyed and the sand cast into the river.
In the two-player game Mandala, you are trying to score more than your opponent by collecting valuable cards — but you won't know which cards are valuable until well into the game! Over the course of the game, players play their colored cards into the two mandalas, building the central shared mountains and laying cards into their own fields. As soon as a mandala has all six colors, the players take turns choosing the colors in the mountain and adding those cards to their "river" and "cup". At the end of the game, the cards in your cup are worth points based on the position of their colors in that player's river. The player whose cup is worth more points wins.
The linen playmat shows two circular mandalas, with each being divided by a horizontal space (the mountain) to create one "field" for each player. The playmat has seven spaces in front of each player to hold their river of single face-up cards and their cup: the stack of face-down cards which they score at the end of the game.
To begin, each player receives a hand of six cards. Each player receives two random cards face down in their cup, then two random cards are dealt face up into the central mountain strip of each mandala.
On your turn, you may play either a single card into one of mountains, or one or more matching cards into one of your fields. All cards played into a mandala must follow the "Rule of Color": Once a color has been played into one of the three areas of a mandala, then later cards of the same color can be played only into that same area. Thus, once your opponent has played red cards into their field, then you can't play red cards in your field, and neither you nor your opponent can play red cards into the central mountain. If you played a card into a mountain, draw three new cards from the deck at the end of your turn; if you played cards into one of your fields, do not draw new cards.
A mandala is completed once it contains all six colors of cards. When this happens, the players "destroy" the mandala, taking turns to choose a color present in the mountain and claim all cards of that color. Whoever played more cards in their field chooses first; if tied, the player who did not complete the mandala chooses first. The first time you claim cards of a specific color, lay one of these cards in the lowest-valued empty space in your river, then place the rest into your cup. The spaces in your river are valued 1-6 in order, so cards of the first color you claim will be worth 1 point each, cards of the second color you claim worth 2 points each, and so on.
Once a mandala has been destroyed and all the colors in the mountain claimed, cards played in the fields are discarded, two new cards are dealt face up into the mountain, and the game continues.
The end of the game is triggered either when the deck is exhausted or when one player adds a sixth color to their river. Both players then tally the value of all the cards in their cup, based on the position of the colors in their river, and whoever has the higher score wins!
Contents:
1 linen playmat
108 mandala cards (18 in each of 6 colours)
2 reference cards
In the two-player game Mandala, you are trying to score more than your opponent by collecting valuable cards — but you won't know which cards are valuable until well into the game! Over the course of the game, players play their colored cards into the two mandalas, building the central shared mountains and laying cards into their own fields. As soon as a mandala has all six colors, the players take turns choosing the colors in the mountain and adding those cards to their "river" and "cup". At the end of the game, the cards in your cup are worth points based on the position of their colors in that player's river. The player whose cup is worth more points wins.
The linen playmat shows two circular mandalas, with each being divided by a horizontal space (the mountain) to create one "field" for each player. The playmat has seven spaces in front of each player to hold their river of single face-up cards and their cup: the stack of face-down cards which they score at the end of the game.
To begin, each player receives a hand of six cards. Each player receives two random cards face down in their cup, then two random cards are dealt face up into the central mountain strip of each mandala.
On your turn, you may play either a single card into one of mountains, or one or more matching cards into one of your fields. All cards played into a mandala must follow the "Rule of Color": Once a color has been played into one of the three areas of a mandala, then later cards of the same color can be played only into that same area. Thus, once your opponent has played red cards into their field, then you can't play red cards in your field, and neither you nor your opponent can play red cards into the central mountain. If you played a card into a mountain, draw three new cards from the deck at the end of your turn; if you played cards into one of your fields, do not draw new cards.
A mandala is completed once it contains all six colors of cards. When this happens, the players "destroy" the mandala, taking turns to choose a color present in the mountain and claim all cards of that color. Whoever played more cards in their field chooses first; if tied, the player who did not complete the mandala chooses first. The first time you claim cards of a specific color, lay one of these cards in the lowest-valued empty space in your river, then place the rest into your cup. The spaces in your river are valued 1-6 in order, so cards of the first color you claim will be worth 1 point each, cards of the second color you claim worth 2 points each, and so on.
Once a mandala has been destroyed and all the colors in the mountain claimed, cards played in the fields are discarded, two new cards are dealt face up into the mountain, and the game continues.
The end of the game is triggered either when the deck is exhausted or when one player adds a sixth color to their river. Both players then tally the value of all the cards in their cup, based on the position of the colors in their river, and whoever has the higher score wins!
Contents:
1 linen playmat
108 mandala cards (18 in each of 6 colours)
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