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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
James Ernest
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 트레이드 매거진 2018년 5월호(GTM #219)에 게재된 무료 게임입니다.
이 게임은 페어즈 게임 시스템을 사용하며, 디럭스 페어즈 덱으로 디자인되었지만, 페어즈 덱으로 플레이할 수 있다.
배경: 당신과 당신의 친구들은 우주로 경주하고 있습니다. 카드놀이를 제대로 하고 로켓을 만들고 달로 향하세요!
투 더 문(To the Moon)은 여러 라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 여러 개의 카운트다운 또는 트릭으로 이루어집니다. 각 트릭의 목표는 마지막 “in,”가 되는 것이며, 트릭의 모든 카드당 1점을 얻게 됩니다.
라운드를 시작하기 위해서는, 데크를 섞고 각 플레이어에게 카드 한 장을 건네주세요. 카드 수는 플레이어 수에 따라 다음과 같이 달라집니다.
플레이어: 2 3 4 5 6
카드: 8 7 6 5 4
딜러는 첫 번째 트릭을 시작하기 위해 덱의 맨 위 카드를 댑니다. 각 트릭은 카운트다운을 나타내므로 각 랭크의 카드를 1장 이상 포함할 수 없다. 아웃된 플레이어는 건너뛰고 시계 방향으로 진행합니다. 각 턴마다 빌드, 테스트 또는 철회 중 하나를 수행할 수 있습니다.
빌드: 카드를 손에서 카운트다운까지 재생합니다. 이 카드는 이미 있는 카드와 일치하지 않습니다. 완벽한 카운트다운을 완료하면(모든 10장의 카드) 즉시 이 트릭을 획득할 수 있습니다. 그렇지 않으면, 놀이는 계속 되고, 당신은 여전히 참여하게 됩니다.
테스트: 데크의 상단 카드를 재생합니다. 만약 그것이 합법적인 장난이라면, 당신의 시험은 성공이고, 당신은 여전히 속임수 안에 있는 것이다. 만약 다른 카드와 일치한다면, 당신은 트릭에서 탈락하고, 그 카드를 손에 쥐게 됩니다.
철수: 카드 게임을 하지 말고, 속임수에서 벗어나세요. 당신은 또한 테이블에 있는 카드 한 장을 손에 쥐어주는데, 이렇게 해도 테이블에 카드가 남지 않을 것이다.
노트: 속임수를 벗어났을 때, 방금 꺼낸 카드를 맨 위에 놓고 손을 테이블 위에 올려놓으세요. 이를 통해 모든 사람이 누가 출입하는지 쉽게 알 수 있다.
트릭을 취하는 중: 단 한 명의 선수만이 트릭에 남아있을 때, 그 선수는 트릭을 이기고 그 카드들을 득점한다. 모든 플레이어가 다시 들어오고, 승자는 갑판의 맨 위 카드를 치면서 다음 트릭을 이끈다. 이 단계에서 데크가 비어 있으면 라운드는 끝입니다.
점수 매기기: 트릭에 포착된 각 카드는 1점의 가치가 있습니다. 6라운드를 치르고, 가장 높은 총점이 승리합니다.
이 게임은 페어즈 게임 시스템을 사용하며, 디럭스 페어즈 덱으로 디자인되었지만, 페어즈 덱으로 플레이할 수 있다.
배경: 당신과 당신의 친구들은 우주로 경주하고 있습니다. 카드놀이를 제대로 하고 로켓을 만들고 달로 향하세요!
투 더 문(To the Moon)은 여러 라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 여러 개의 카운트다운 또는 트릭으로 이루어집니다. 각 트릭의 목표는 마지막 “in,”가 되는 것이며, 트릭의 모든 카드당 1점을 얻게 됩니다.
라운드를 시작하기 위해서는, 데크를 섞고 각 플레이어에게 카드 한 장을 건네주세요. 카드 수는 플레이어 수에 따라 다음과 같이 달라집니다.
플레이어: 2 3 4 5 6
카드: 8 7 6 5 4
딜러는 첫 번째 트릭을 시작하기 위해 덱의 맨 위 카드를 댑니다. 각 트릭은 카운트다운을 나타내므로 각 랭크의 카드를 1장 이상 포함할 수 없다. 아웃된 플레이어는 건너뛰고 시계 방향으로 진행합니다. 각 턴마다 빌드, 테스트 또는 철회 중 하나를 수행할 수 있습니다.
빌드: 카드를 손에서 카운트다운까지 재생합니다. 이 카드는 이미 있는 카드와 일치하지 않습니다. 완벽한 카운트다운을 완료하면(모든 10장의 카드) 즉시 이 트릭을 획득할 수 있습니다. 그렇지 않으면, 놀이는 계속 되고, 당신은 여전히 참여하게 됩니다.
테스트: 데크의 상단 카드를 재생합니다. 만약 그것이 합법적인 장난이라면, 당신의 시험은 성공이고, 당신은 여전히 속임수 안에 있는 것이다. 만약 다른 카드와 일치한다면, 당신은 트릭에서 탈락하고, 그 카드를 손에 쥐게 됩니다.
철수: 카드 게임을 하지 말고, 속임수에서 벗어나세요. 당신은 또한 테이블에 있는 카드 한 장을 손에 쥐어주는데, 이렇게 해도 테이블에 카드가 남지 않을 것이다.
노트: 속임수를 벗어났을 때, 방금 꺼낸 카드를 맨 위에 놓고 손을 테이블 위에 올려놓으세요. 이를 통해 모든 사람이 누가 출입하는지 쉽게 알 수 있다.
트릭을 취하는 중: 단 한 명의 선수만이 트릭에 남아있을 때, 그 선수는 트릭을 이기고 그 카드들을 득점한다. 모든 플레이어가 다시 들어오고, 승자는 갑판의 맨 위 카드를 치면서 다음 트릭을 이끈다. 이 단계에서 데크가 비어 있으면 라운드는 끝입니다.
점수 매기기: 트릭에 포착된 각 카드는 1점의 가치가 있습니다. 6라운드를 치르고, 가장 높은 총점이 승리합니다.
Free game published in the May 2018 (GTM #219) issue of Game Trade Magazine.
The game utilizes the Pairs game system and is designed with the Deluxe Pairs deck, though it can be played with any Pairs deck.
Background: You and your friends are racing into space. Play your cards right, build a rocket, and head to the Moon!
To the Moon is played over several rounds. Each round is made of several countdowns, or tricks. The goal of each trick is to be the last player still “in,” and this earns you one point for every card in the trick.
To start the round, shuffle the deck and deal a hand of cards to each player. The number of cards you deal out varies with the number of players, as follows:
Players: 2 3 4 5 6
Cards: 8 7 6 5 4
The dealer plays the top card of the deck to start the first trick. Each trick represents a countdown, and may therefore contain no more than one card of each rank. Play proceeds clockwise, skipping players who are out. On each turn, you may do one of three things: build, test, or withdraw
Build: Play a card from your hand into the countdown. This card can’t match any of the cards that are already there. If you complete a perfect countdown (all ten cards), then you win this trick immediately. Otherwise, play continues, and you are still in.
Test: Play the top card of the deck. If it is a legal play, then your test is a success, and you are still in the trick. If it matches another card, then you are knocked out of the trick, and take that card into your hand.
Withdraw: Play no cards, and take yourself out of the trick. You also take one card from the table into your hand, unless this would leave no cards on the table.
Note: When out of the trick, lay your hand face down on the table, with the card that you just took face up on top. This makes it easier for everyone to see who is in and out.
Taking the Trick: When only one player remains in the trick, that player wins the trick and scores those cards. All players come back in, and the winner leads the next trick by playing the top card of the deck. If the deck is empty at this step, the round is over.
Scoring: Each card captured in a trick is worth one point. Play six rounds, and then the highest total score wins.
The game utilizes the Pairs game system and is designed with the Deluxe Pairs deck, though it can be played with any Pairs deck.
Background: You and your friends are racing into space. Play your cards right, build a rocket, and head to the Moon!
To the Moon is played over several rounds. Each round is made of several countdowns, or tricks. The goal of each trick is to be the last player still “in,” and this earns you one point for every card in the trick.
To start the round, shuffle the deck and deal a hand of cards to each player. The number of cards you deal out varies with the number of players, as follows:
Players: 2 3 4 5 6
Cards: 8 7 6 5 4
The dealer plays the top card of the deck to start the first trick. Each trick represents a countdown, and may therefore contain no more than one card of each rank. Play proceeds clockwise, skipping players who are out. On each turn, you may do one of three things: build, test, or withdraw
Build: Play a card from your hand into the countdown. This card can’t match any of the cards that are already there. If you complete a perfect countdown (all ten cards), then you win this trick immediately. Otherwise, play continues, and you are still in.
Test: Play the top card of the deck. If it is a legal play, then your test is a success, and you are still in the trick. If it matches another card, then you are knocked out of the trick, and take that card into your hand.
Withdraw: Play no cards, and take yourself out of the trick. You also take one card from the table into your hand, unless this would leave no cards on the table.
Note: When out of the trick, lay your hand face down on the table, with the card that you just took face up on top. This makes it easier for everyone to see who is in and out.
Taking the Trick: When only one player remains in the trick, that player wins the trick and scores those cards. All players come back in, and the winner leads the next trick by playing the top card of the deck. If the deck is empty at this step, the round is over.
Scoring: Each card captured in a trick is worth one point. Play six rounds, and then the highest total score wins.
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