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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
James Ernest
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 트레이드 매거진 2018년 6월호(GTM #220)에 게재된 무료 게임.
이 게임은 페어즈 게임 시스템을 사용하며 커먼웰스 덱으로 디자인되었지만 페어즈 덱으로 플레이할 수 있다.
배경: 마켓데이는 상품을 시장에 내놓는 게임입니다! 각각의 손은 어떤 상인은 번창하고 어떤 상인은 고군분투하는 일련의 라운드입니다.
장비: 짝을 이룬 갑판과 점수를 기록하는 방법.
설정: 손을 시작하려면 데크를 섞고 각 플레이어에게 6장의 카드를 제공합니다. 아래에 2-3명의 선수에 대한 대체 규칙을 기록해 두십시오.
플레이 순서: 매 라운드마다 모든 플레이어가 왼쪽으로 돌아가며 한 장의 카드를 위로 향하게 됩니다. 첫 번째 라운드에서 딜러’s 좌측에서 플레이가 시작됩니다. 이후 라운드에서는 이전 라운드에서 가장 많은 점수를 획득한 플레이어부터 플레이가 시작됩니다. 드물게 동점일 경우 같은 사람이 다음 라운드를 주도한다.
일반적으로 라운드에서 플레이되는 각 카드는 액면가 포인트로 가치가 있다. 그러나 같은 순위의 카드가 하나 이상 플레이되면, 앞의 카드는 “spoiled”가 되고 마지막 카드만 득점이 된다. 예를 들어, 3개의 8’s가 플레이되면 마지막 8개만 점수를 얻을 수 있다.
아래에 설명된 바와 같이 이러한 기본 규칙에 따라 동작하지 않는 5개의 특수 카드가 있습니다.
2-3명의 선수에 대한 규칙
플레이어는 10장의 카드로 시작합니다. 각 선수는 각 라운드에서 두 장의 카드를 플레이하게 되며, 테이블 주위에 두 번 플레이가 진행됩니다. 어떤 카드가 어떤 순서로 플레이되었는지 반드시 기억해야 합니다.
특수 카드:
다음의 각 카드는 그 나름대로 기본 규칙을 어긴다.
1: 팅커. 라운드가 끝나면 이 카드는 다른 카드와 자리를 바꿀 수 있습니다.
2: 기사님. 이 카드는 득점하기 전에 가장 높은 점수를 기록한 카드를 죽입니다. 3등급 이하의 카드는 나이트가 죽일 수 없습니다. 두 번째 나이트를 연주한다고 해서 첫 번째 나이트를 망치는 것은 아니며, 그들은 각자 카드를 죽일 수 있다.
3: 로열. 이 카드는 거래, 살해, 상해를 할 수 없습니다. 당신이 3을 할 때, 당신은 항상 그것을 득점할 것입니다.
7: 비. 레인 카드 한 장만 플레이하면 1’s, 2’s 등 로열스를 제외한 모든 것을 망친다. 그러나 Rain 카드가 두 개 이상 재생되면 일반 7’s로 처리한다.
9: 강도. 마지막이 아닌 첫 번째 밴디트가 득점을 하는 카드다. 첫 번째 도적 뒤에 나오는 도적들은 응석받이가 된다.
모든 플레이어가 한 장의 카드를 플레이한 후 라운드가 종료됩니다.
점수를 매기기 전에 먼저 상한 카드를 제거한 후 다음 순서로 다른 카드를 확인합니다.
로열스, 그리고 비, 나이츠, 팅커.
모든 카드를 다 치면 손놀림이 끝납니다. 풀게임은 6개의 손 또는 각 플레이어당 한 개의 손 중 더 큰 손이다.
이 게임은 페어즈 게임 시스템을 사용하며 커먼웰스 덱으로 디자인되었지만 페어즈 덱으로 플레이할 수 있다.
배경: 마켓데이는 상품을 시장에 내놓는 게임입니다! 각각의 손은 어떤 상인은 번창하고 어떤 상인은 고군분투하는 일련의 라운드입니다.
장비: 짝을 이룬 갑판과 점수를 기록하는 방법.
설정: 손을 시작하려면 데크를 섞고 각 플레이어에게 6장의 카드를 제공합니다. 아래에 2-3명의 선수에 대한 대체 규칙을 기록해 두십시오.
플레이 순서: 매 라운드마다 모든 플레이어가 왼쪽으로 돌아가며 한 장의 카드를 위로 향하게 됩니다. 첫 번째 라운드에서 딜러’s 좌측에서 플레이가 시작됩니다. 이후 라운드에서는 이전 라운드에서 가장 많은 점수를 획득한 플레이어부터 플레이가 시작됩니다. 드물게 동점일 경우 같은 사람이 다음 라운드를 주도한다.
일반적으로 라운드에서 플레이되는 각 카드는 액면가 포인트로 가치가 있다. 그러나 같은 순위의 카드가 하나 이상 플레이되면, 앞의 카드는 “spoiled”가 되고 마지막 카드만 득점이 된다. 예를 들어, 3개의 8’s가 플레이되면 마지막 8개만 점수를 얻을 수 있다.
아래에 설명된 바와 같이 이러한 기본 규칙에 따라 동작하지 않는 5개의 특수 카드가 있습니다.
2-3명의 선수에 대한 규칙
플레이어는 10장의 카드로 시작합니다. 각 선수는 각 라운드에서 두 장의 카드를 플레이하게 되며, 테이블 주위에 두 번 플레이가 진행됩니다. 어떤 카드가 어떤 순서로 플레이되었는지 반드시 기억해야 합니다.
특수 카드:
다음의 각 카드는 그 나름대로 기본 규칙을 어긴다.
1: 팅커. 라운드가 끝나면 이 카드는 다른 카드와 자리를 바꿀 수 있습니다.
2: 기사님. 이 카드는 득점하기 전에 가장 높은 점수를 기록한 카드를 죽입니다. 3등급 이하의 카드는 나이트가 죽일 수 없습니다. 두 번째 나이트를 연주한다고 해서 첫 번째 나이트를 망치는 것은 아니며, 그들은 각자 카드를 죽일 수 있다.
3: 로열. 이 카드는 거래, 살해, 상해를 할 수 없습니다. 당신이 3을 할 때, 당신은 항상 그것을 득점할 것입니다.
7: 비. 레인 카드 한 장만 플레이하면 1’s, 2’s 등 로열스를 제외한 모든 것을 망친다. 그러나 Rain 카드가 두 개 이상 재생되면 일반 7’s로 처리한다.
9: 강도. 마지막이 아닌 첫 번째 밴디트가 득점을 하는 카드다. 첫 번째 도적 뒤에 나오는 도적들은 응석받이가 된다.
모든 플레이어가 한 장의 카드를 플레이한 후 라운드가 종료됩니다.
점수를 매기기 전에 먼저 상한 카드를 제거한 후 다음 순서로 다른 카드를 확인합니다.
로열스, 그리고 비, 나이츠, 팅커.
모든 카드를 다 치면 손놀림이 끝납니다. 풀게임은 6개의 손 또는 각 플레이어당 한 개의 손 중 더 큰 손이다.
Free game published in the June 2018 (GTM #220) issue of Game Trade Magazine.
The game utilizes the Pairs game system and is designed with the Commonwealth Deck, though it can be played with any Pairs deck.
Background: Market Day is a game about bringing your goods to market! Each hand a is series of rounds in which some merchants will prosper, and some will struggle.
Equipment: A Pairs deck and a way to keep score.
Setup: To start the hand, shuffle the deck and deal six cards to each player. Note the alternate rules for 2-3 players, below.
Sequence of Play: On each round, every player will play one card face up, going in turn to the left. On the first round, play begins on the dealer’s left. On later rounds, play begins with the player who took the most points on the previous round. If this is tied, which is rare, then the same person leads the next round.
Generally, each card played in the round is worth its face value in points. However, if more than one card of the same rank are played, then the earlier ones are “spoiled” and only the last one scores. For example, if three 8’s are played, only the last 8 can score.
There are also five special cards, described below, which do not behave by these basic rules.
Rules for 2-3 Players:
Players start with ten cards. Each player will play two cards on each round, so play proceeds twice around the table. Be sure to remember which cards were played in what order.
Special Cards:
Each of the following cards breaks the basic rules in its own way.
1: Tinker. At the end of the round, this card may trade places with any other card.
2: Knight. Before scoring, this card kills (discards) the highest scoring card. Knights cannot kill cards of rank 3 and lower. Playing a second Knight does not spoil the first, and they can each kill a card.
3: Royal. This card cannot be traded, killed, or spoiled. When you play a 3, you will always score it.
7: Rain. If only one Rain card is played, it spoils everything except Royals, including 1’s and 2’s. (The player who played the Rain does score the Rain card.) However, if more than one Rain card are played, treat them as ordinary 7’s.
9: Bandit. The first bandit, not the last, is the card that scores. Bandits played after the first one are spoiled.
The round ends after all players have played one card.
Before scoring, first remove any cards that are spoiled, and then check the other cards in the following order:
Royals, then Rain, Knights, and Tinker.
The hand is over when all cards have been played. A full game is six hands, or one hand for each player, whichever is greater.
The game utilizes the Pairs game system and is designed with the Commonwealth Deck, though it can be played with any Pairs deck.
Background: Market Day is a game about bringing your goods to market! Each hand a is series of rounds in which some merchants will prosper, and some will struggle.
Equipment: A Pairs deck and a way to keep score.
Setup: To start the hand, shuffle the deck and deal six cards to each player. Note the alternate rules for 2-3 players, below.
Sequence of Play: On each round, every player will play one card face up, going in turn to the left. On the first round, play begins on the dealer’s left. On later rounds, play begins with the player who took the most points on the previous round. If this is tied, which is rare, then the same person leads the next round.
Generally, each card played in the round is worth its face value in points. However, if more than one card of the same rank are played, then the earlier ones are “spoiled” and only the last one scores. For example, if three 8’s are played, only the last 8 can score.
There are also five special cards, described below, which do not behave by these basic rules.
Rules for 2-3 Players:
Players start with ten cards. Each player will play two cards on each round, so play proceeds twice around the table. Be sure to remember which cards were played in what order.
Special Cards:
Each of the following cards breaks the basic rules in its own way.
1: Tinker. At the end of the round, this card may trade places with any other card.
2: Knight. Before scoring, this card kills (discards) the highest scoring card. Knights cannot kill cards of rank 3 and lower. Playing a second Knight does not spoil the first, and they can each kill a card.
3: Royal. This card cannot be traded, killed, or spoiled. When you play a 3, you will always score it.
7: Rain. If only one Rain card is played, it spoils everything except Royals, including 1’s and 2’s. (The player who played the Rain does score the Rain card.) However, if more than one Rain card are played, treat them as ordinary 7’s.
9: Bandit. The first bandit, not the last, is the card that scores. Bandits played after the first one are spoiled.
The round ends after all players have played one card.
Before scoring, first remove any cards that are spoiled, and then check the other cards in the following order:
Royals, then Rain, Knights, and Tinker.
The hand is over when all cards have been played. A full game is six hands, or one hand for each player, whichever is greater.
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