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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Felix Mertikat
-
아티스트
Felix Mertikat
-
인원
게임 소개
오니족으로부터 지구를 구하는 것은 그들의 신성한 임무이다. 그들은 인간이 그들을 죽이고 사냥하기 시작한 후 살아남은 모든 괴물들이 피난처를 찾은 제이드 왕국에서 생겨난 신비로운 전사들이다. Sentinels는 오니가 걸을 때마다 여전히 지구를 지킨다. 그래서 그들은 그들의 옥 입구를 통해 돌아옵니다. 카미족처럼 고대의 마법에 홀린 그들은 잘 보이는 곳에 숨을 수 있다. 그들의 옥 갑옷은 인간이 그들을 쳐다볼 때 그들을 숨깁니다.
오니가 지구의 역사 동안 여러 차례 등장하였듯이, 센티넬들은 이 시기에 적응하였다. 비록 그들은 고대 전사이지만, 어떤 사람들은 현대 기술을 사용하는 반면, 다른 사람들은 전통을 유지한다. 하지만 결국, 그들은 지구를 구하기 위해 여기 있지만 더 이상 인간은 아니다. 그들은 두 세계 사이를 걸어다닌다. 두 왕국의 수호자들이다.
재생 스타일:
센티넬은 츠쿠유미의 첫 번째 게임 체인저 파벌이다. 그들은 특별한 승리 조건을 가지고 있기 때문에 게임을 극적으로 수정한다. 만약 보드에 더 이상 오니가 없다면, 그들이 마지막 오니를 죽이거나 다른 플레이어가 죽였을 때, 그들은 즉시 승리한다. 이 경우 점수는 계산되지 않습니다. 게임이 종료되기 전에 오니를 모두 처치할 수 없을 경우 오니 유닛을 처치한 것에 대한 점수를 부여한다.
홈존을 배치하는 대신 6개의 포털 마커를 새 유닛을 배치할 수 있는 옆에 배치합니다. 감시 장치는 한 이동 지점에 대해서만 포털이 있는 한 영역에서 다른 지역으로 이동할 수 있다.
어떤 유닛이든 적어도 하나의 정확한 카피를 가지고 있어 위장을 상징한다. 두 스탠드 모두 개별적으로 이동할 수 있으며 실제 스탠드로 취급됩니다. 오직 전투에서, 플레이어는 두 스탠드 중 누가 진짜 유닛인지 결정해야 한다.
오니가 지구의 역사 동안 여러 차례 등장하였듯이, 센티넬들은 이 시기에 적응하였다. 비록 그들은 고대 전사이지만, 어떤 사람들은 현대 기술을 사용하는 반면, 다른 사람들은 전통을 유지한다. 하지만 결국, 그들은 지구를 구하기 위해 여기 있지만 더 이상 인간은 아니다. 그들은 두 세계 사이를 걸어다닌다. 두 왕국의 수호자들이다.
재생 스타일:
센티넬은 츠쿠유미의 첫 번째 게임 체인저 파벌이다. 그들은 특별한 승리 조건을 가지고 있기 때문에 게임을 극적으로 수정한다. 만약 보드에 더 이상 오니가 없다면, 그들이 마지막 오니를 죽이거나 다른 플레이어가 죽였을 때, 그들은 즉시 승리한다. 이 경우 점수는 계산되지 않습니다. 게임이 종료되기 전에 오니를 모두 처치할 수 없을 경우 오니 유닛을 처치한 것에 대한 점수를 부여한다.
홈존을 배치하는 대신 6개의 포털 마커를 새 유닛을 배치할 수 있는 옆에 배치합니다. 감시 장치는 한 이동 지점에 대해서만 포털이 있는 한 영역에서 다른 지역으로 이동할 수 있다.
어떤 유닛이든 적어도 하나의 정확한 카피를 가지고 있어 위장을 상징한다. 두 스탠드 모두 개별적으로 이동할 수 있으며 실제 스탠드로 취급됩니다. 오직 전투에서, 플레이어는 두 스탠드 중 누가 진짜 유닛인지 결정해야 한다.
It is their holy quest to save earth from the Oni. They are mystic warriors, arising from the Jade Kingdom, a realm in which all surviving otherworldly creatures found shelter, after humans began killing and hunting them. The Sentinels still protect the earth whenever Oni walk it. So they return through their jade portals. Possessed with the magic of ancient times, like the Kami had, they can hide in plain sight. Their jade armor hides them, when a mortal is looking at them.
As Oni appeared in several times during earth's history, the Sentinels adapted to these times. Although they are ancient warriors, some use modern technology while others stay traditional. But in the end, they are here to save the earth - but not the humans anymore. They walk between both worlds, the protectors of two realms.
Playstyle:
The Sentinels are the first game changer faction for Tsukuyumi. They modify the game dramatically, as they have a special winning condition: If there are no more Oni on the board, they immediately win - both, if they killed the last Oni or any other player did. In this case, no score points are counted. If they are not able to kill all Oni before the end of the game, they are awarded score points for killing Oni units.
Instead of placing a homezone, they place six portal markers next to which they are allowed to place new units. Sentinel units are even allowed to move from one area with a portal to another of its kind for only one movement point.
Any unit has at least one exact copy in play, representing its camouflage. Both standees can be moved separately and are treated as real. Only in battle, the player has to decide which of both standees is the real unit.
As Oni appeared in several times during earth's history, the Sentinels adapted to these times. Although they are ancient warriors, some use modern technology while others stay traditional. But in the end, they are here to save the earth - but not the humans anymore. They walk between both worlds, the protectors of two realms.
Playstyle:
The Sentinels are the first game changer faction for Tsukuyumi. They modify the game dramatically, as they have a special winning condition: If there are no more Oni on the board, they immediately win - both, if they killed the last Oni or any other player did. In this case, no score points are counted. If they are not able to kill all Oni before the end of the game, they are awarded score points for killing Oni units.
Instead of placing a homezone, they place six portal markers next to which they are allowed to place new units. Sentinel units are even allowed to move from one area with a portal to another of its kind for only one movement point.
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