-
BGG랭킹
BGG전체 : 5635
WARGAMES : 680
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.05 / 5
-
디자이너
Bob Kalinowski
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Mahaffey, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
7년 전쟁, 1756-1763
두 명에서 네 명의 플레이어들은 독일과 유럽을 넘나들며 벌어진 치열한 투쟁을 재현할 수 있다. 각 플레이어는 GMT&rsquo의 가장 저명한 게임 중 많은 게임들의 카드 주도 운영과 포인트 투 포인트 이동 시스템을 사용하여 하나 이상의 주요 강대국과 그들의 작은 동맹국의 노력을 지시한다. 이 카드는 플레이어들이 프레데릭&르스쿠르의 전쟁 전 침공 계획, 오스트리아 장관 카우니츠&르스쿠르의 제2차 베르사유 조약에서의 외교적 승리, 프로이센과 하노버 경부대의 작전 장악, 오스트리아 참모진 편성, 막대한 재정 대출, 베르사유, 비엔나, 상트페테르부르크 궁정 음모 등을 실행하는데 도움을 준다. 상트페테르부르크와 다른 수십 개의 주요 정치, 경제, 군사 행사들. COM은 또한 각 파워’s 이벤트의 플레이를 초기 전쟁(보통 1758년 중반까지), 와이드 전쟁(1758년~결론) –의 두 단계로 육성하는 분할 덱을 사용하며 멀티 플레이어 게임이 2인 대회와 정확히 동일한 규칙을 사용할 수 있도록 한다. COM은 CDG 시스템을 식민지 분쟁 하위 게임, 라이트 유닛 운영의 완전히 통합된 처리, 그리고/또는 전쟁의 운세 (Fortunes of War) 풀로 강화한다. 이것은 매년 플레이어들을 넘어 사건의 발생 및/또는 타이밍을 변화시킨다: 혹독한 날씨, 탈영, 자연 감소, 영국 왕 조지 2세의 사망 가능성, 엘리자베스 여왕. 러시아 등과 마담 퐁파두르&르스쿠르가 프랑스 사령관들에게 정치적 영향력을 행사하면서 작전에 불확실성과 극적인 영향을 더했다.
두 명에서 네 명의 플레이어들은 독일과 유럽을 넘나들며 벌어진 치열한 투쟁을 재현할 수 있다. 각 플레이어는 GMT&rsquo의 가장 저명한 게임 중 많은 게임들의 카드 주도 운영과 포인트 투 포인트 이동 시스템을 사용하여 하나 이상의 주요 강대국과 그들의 작은 동맹국의 노력을 지시한다. 이 카드는 플레이어들이 프레데릭&르스쿠르의 전쟁 전 침공 계획, 오스트리아 장관 카우니츠&르스쿠르의 제2차 베르사유 조약에서의 외교적 승리, 프로이센과 하노버 경부대의 작전 장악, 오스트리아 참모진 편성, 막대한 재정 대출, 베르사유, 비엔나, 상트페테르부르크 궁정 음모 등을 실행하는데 도움을 준다. 상트페테르부르크와 다른 수십 개의 주요 정치, 경제, 군사 행사들. COM은 또한 각 파워’s 이벤트의 플레이를 초기 전쟁(보통 1758년 중반까지), 와이드 전쟁(1758년~결론) –의 두 단계로 육성하는 분할 덱을 사용하며 멀티 플레이어 게임이 2인 대회와 정확히 동일한 규칙을 사용할 수 있도록 한다. COM은 CDG 시스템을 식민지 분쟁 하위 게임, 라이트 유닛 운영의 완전히 통합된 처리, 그리고/또는 전쟁의 운세 (Fortunes of War) 풀로 강화한다. 이것은 매년 플레이어들을 넘어 사건의 발생 및/또는 타이밍을 변화시킨다: 혹독한 날씨, 탈영, 자연 감소, 영국 왕 조지 2세의 사망 가능성, 엘리자베스 여왕. 러시아 등과 마담 퐁파두르&르스쿠르가 프랑스 사령관들에게 정치적 영향력을 행사하면서 작전에 불확실성과 극적인 영향을 더했다.
The Seven Years War In Europe, 1756-1763
Clash of Monarchs lets two to four players recreate the titantic struggle that raged across Europe and the world, pitting Frederick the Great’s Prussia and its Hanoverian allies against Maria Theresa’s Coalition of Austrian, French, Russian, Saxon, Swedish, and Holy Roman Empire forces. Each player directs the effort of one or more of the major powers, plus their minor allies, using the card-driven operations and point-to-point movement system of many of GMT’s most highly-regarded games. The cards help players enact Frederick’s pre-war invasion planning, Austrian minister Kaunitz’s diplomatic triumph in the 2nd Treaty of Versailles, the operational ascendancy of Prussian and Hanoverian light troops, formation of the Austrian General Staff, huge financial loans, court intrigue at Versailles, Vienna, and St. Petersburg, and dozens of other key political, economic, and military events. COM also uses split decks, which foster play of each power’s events in two phases -- Early War (usually through mid-1758), and Wider War (1758 to conclusion) – and allow a multi-player game to use exactly the same rules as a 2-player contest. COM augments the CDG system with a Colonial Conflict sub-game, a fully-integrated treatment of light unit operations, and a Fortunes of War chit pull, which varies the occurrence and/or timing of events beyond players’ control each year -- severe weather, desertion, attrition, possible deaths of English king George II, Empress Elizabeth of Russia, et al, and Madame Pompadour’s political influence over the French commanders, to add further uncertainty and drama to the campaigns.
Clash of Monarchs lets two to four players recreate the titantic struggle that raged across Europe and the world, pitting Frederick the Great’s Prussia and its Hanoverian allies against Maria Theresa’s Coalition of Austrian, French, Russian, Saxon, Swedish, and Holy Roman Empire forces. Each player directs the effort of one or more of the major powers, plus their minor allies, using the card-driven operations and point-to-point movement system of many of GMT’s most highly-regarded games. The cards help players enact Frederick’s pre-war invasion planning, Austrian minister Kaunitz’s diplomatic triumph in the 2nd Treaty of Versailles, the operational ascendancy of Prussian and Hanoverian light troops, formation of the Austrian General Staff, huge financial loans, court intrigue at Versailles, Vienna, and St. Petersburg, and dozens of other key political, economic, and military events. COM also uses split decks, which foster play of each power’s events in two phases -- Early War (usually through mid-1758), and Wider War (1758 to conclusion) – and allow a multi-player game to use exactly the same rules as a 2-player contest. COM augments the CDG system with a Colonial Conflict sub-game, a fully-integrated treatment of light unit operations, and a Fortunes of War chit pull, which varies the occurrence and/or timing of events beyond players’ control each year -- severe weather, desertion, attrition, possible deaths of English king George II, Empress Elizabeth of Russia, et al, and Madame Pompadour’s political influence over the French commanders, to add further uncertainty and drama to the campaigns.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
454
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18