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BGG랭킹
BGG전체 : 19495
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.52 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
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인원
게임 소개
이것은 토지 개발과 소송의 게임입니다. 각 플레이어에게는 세 개의 랜드 구역이 있고 다양한 색상(빨간색, 노란색, 주황색, 파랑색)이 있는 보드 영역이 할당된다. 이 게임의 목표는 9개의 건물을 모두 처음 짓는 것입니다.
돈을 노리고 도박을 하는 거야 수입 다이는 굴려져서 빨간 점으로 된 얼굴에 올라오면 돈을 못 받는다. 그렇지 않으면 금액이 표시되며 다시 굴러갈 수 있습니다. 하지만 빨간 점을 굴리면 해당 순번에 대한 수입이 손실됩니다! 소득은 토지구간 중 한 곳의 세 건물을 모두 완공하면 두 배가 되고, 두 구역을 완공하면 세 배가 된다.
그런 다음 기회 카드를 뽑아서 해결합니다. 타운 미팅 카드를 구입할 수 있습니다. 이 카드는 법적 조치 또는 방어 카드입니다(사용 전까지 비밀 유지). 마지막으로, 여러분은 (개발되지 않은 상태에서) 자산을 개선하거나 (한 번 개선되면) 그 위에 리조트를 지을 수 있습니다. 부동산은 그것과 관련된 다양한 위험의 정도(기회 카드)를 가지고 있으며, 결과적으로 다양한 건축 비용을 가지고 있다.
건물을 완성하면 다른 플레이어들은 법적 조치 카드(최대 5개)를 플레이할 수 있으며, 각 카드에는 빨간색 대리석이 배치되어 있습니다. 녹색 대리석은 자동으로 획득되며, 디펜스 카드를 사용하여 최대 4개까지 추가할 수 있습니다. 그런 다음 받침대를 흔들고 들어올려 구슬이 손잡이로 굴러 들어오게 한다. 손잡이 손잡이 끝에 있는 창은 누가 이겼는지를 보여준다. 만약 상대편이 이기면, 건축업자는 그의 건물을 얻지 못하고 (그리고 돈을 잃었다) 반대자들은 그들의 어려움을 위해 은행에서 돈을 얻는다.
돈을 노리고 도박을 하는 거야 수입 다이는 굴려져서 빨간 점으로 된 얼굴에 올라오면 돈을 못 받는다. 그렇지 않으면 금액이 표시되며 다시 굴러갈 수 있습니다. 하지만 빨간 점을 굴리면 해당 순번에 대한 수입이 손실됩니다! 소득은 토지구간 중 한 곳의 세 건물을 모두 완공하면 두 배가 되고, 두 구역을 완공하면 세 배가 된다.
그런 다음 기회 카드를 뽑아서 해결합니다. 타운 미팅 카드를 구입할 수 있습니다. 이 카드는 법적 조치 또는 방어 카드입니다(사용 전까지 비밀 유지). 마지막으로, 여러분은 (개발되지 않은 상태에서) 자산을 개선하거나 (한 번 개선되면) 그 위에 리조트를 지을 수 있습니다. 부동산은 그것과 관련된 다양한 위험의 정도(기회 카드)를 가지고 있으며, 결과적으로 다양한 건축 비용을 가지고 있다.
건물을 완성하면 다른 플레이어들은 법적 조치 카드(최대 5개)를 플레이할 수 있으며, 각 카드에는 빨간색 대리석이 배치되어 있습니다. 녹색 대리석은 자동으로 획득되며, 디펜스 카드를 사용하여 최대 4개까지 추가할 수 있습니다. 그런 다음 받침대를 흔들고 들어올려 구슬이 손잡이로 굴러 들어오게 한다. 손잡이 손잡이 끝에 있는 창은 누가 이겼는지를 보여준다. 만약 상대편이 이기면, 건축업자는 그의 건물을 얻지 못하고 (그리고 돈을 잃었다) 반대자들은 그들의 어려움을 위해 은행에서 돈을 얻는다.
This is a game of land development and litigation. Each player is assigned an area of the board, containing three land sections and building lots of different colours (red, yellow, orange or blue). The object of the game is to be the first to build all of your nine buildings.
On your turn, you gamble for income. The income die is rolled; if it comes up on its red dot face, you don't get any money. Otherwise, you get the amount indicated and may roll again --but if you roll the red dot, you lose any income for the turn! Income is doubled once you've completed all three buildings of one of your land sections, tripled once you've completed two sections.
Next, you draw an Opportunity card and resolve it. You may buy a Town Meeting card; these cards are either Legal Action or Defence cards (this is kept secret until used). Finally, you may improve a property (from its undeveloped state), or build a resort on it (once improved) --if you have the money. The properties have varying degrees of risk associated with them (the Opportunity cards) and consequently varying building costs.
When you complete a building, the other players may play Legal Action cards (up to five), each of which places a red marble in the gavel device. You automatically get a green marble, and may add up to four more by using your Defence cards. The gavel is then shaken and then held up so marbles roll into the handle; a window at the handle's end reveals who won. If the opponents win, the builder does not get his building (and has lost the money) and the opponents get money from the bank for their trouble.
On your turn, you gamble for income. The income die is rolled; if it comes up on its red dot face, you don't get any money. Otherwise, you get the amount indicated and may roll again --but if you roll the red dot, you lose any income for the turn! Income is doubled once you've completed all three buildings of one of your land sections, tripled once you've completed two sections.
Next, you draw an Opportunity card and resolve it. You may buy a Town Meeting card; these cards are either Legal Action or Defence cards (this is kept secret until used). Finally, you may improve a property (from its undeveloped state), or build a resort on it (once improved) --if you have the money. The properties have varying degrees of risk associated with them (the Opportunity cards) and consequently varying building costs.
When you complete a building, the other players may play Legal Action cards (up to five), each of which places a red marble in the gavel device. You automatically get a green marble, and may add up to four more by using your Defence cards. The gavel is then shaken and then held up so marbles roll into the handle; a window at the handle's end reveals who won. If the opponents win, the builder does not get his building (and has lost the money) and the opponents get money from the bank for their trouble.
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