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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-20 분
-
연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Élanor Grace Rodeffer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
더 댄스(The Dance)는 직교 선과 간헐적인 대각선으로 연결된 33개의 교차로에 플러스 모양의 보드를 얹은 2인용 조합 전략 게임이다. 각 플레이어는 5개의 피스를 가지고 있으며, 가장 긴 교차로 평행선 두 개의 공간에서 시작한다.
매 턴마다, 플레이어는 연결선을 따라 두 교차로 사이를 한 조각씩 이동하거나, 점프한 조각 바로 너머의 빈 교차로로 두 선수 중 한 명의 인접한 조각을 뛰어넘는다. 점프한 피스가 상대방에게 속한다면, 플레이어는 그 피스를 보드의 다른 비어있는 교차로로 이동시킨다.
보드의 가장 중앙 교차로에서 상대방의 피스 중 하나를 얻거나, 바로 주변의 교차로 중 어느 것도 차지하지 않는 선에서 상대편 피스 중 3개를 얻거나(또는 그 이상) 보드의 중앙 교차로를 가로지르는 끊어지지 않는 선에서 승리합니다.
—사용자 요약
매 턴마다, 플레이어는 연결선을 따라 두 교차로 사이를 한 조각씩 이동하거나, 점프한 조각 바로 너머의 빈 교차로로 두 선수 중 한 명의 인접한 조각을 뛰어넘는다. 점프한 피스가 상대방에게 속한다면, 플레이어는 그 피스를 보드의 다른 비어있는 교차로로 이동시킨다.
보드의 가장 중앙 교차로에서 상대방의 피스 중 하나를 얻거나, 바로 주변의 교차로 중 어느 것도 차지하지 않는 선에서 상대편 피스 중 3개를 얻거나(또는 그 이상) 보드의 중앙 교차로를 가로지르는 끊어지지 않는 선에서 승리합니다.
—사용자 요약
The Dance is a two-player combinatorial strategy game on a plus-shaped board of 33 intersections connected by orthogonal lines and intermittent diagonal lines. Each player has five pieces, which begin on the spaces of two of the longest available parallel lines of intersections.
Each turn, a player moves one piece between two intersections along any connecting lines, or jumps over one adjacent piece belonging to either player to the empty intersection immediately beyond the jumped piece. If a jumped piece belongs to the opponent, the player then moves that piece to any other unoccupied intersection on the board.
Win by either getting one of your opponent's pieces in the very central intersection of the board while none of the opposing pieces occupy any of the immediately surrounding intersections, or by getting three (or more) of your opponents pieces in an unbroken line spanning the central intersection of the board.
—user summary
Each turn, a player moves one piece between two intersections along any connecting lines, or jumps over one adjacent piece belonging to either player to the empty intersection immediately beyond the jumped piece. If a jumped piece belongs to the opponent, the player then moves that piece to any other unoccupied intersection on the board.
Win by either getting one of your opponent's pieces in the very central intersection of the board while none of the opposing pieces occupy any of the immediately surrounding intersections, or by getting three (or more) of your opponents pieces in an unbroken line spanning the central intersection of the board.
—user summary
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