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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    40-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.25 / 5

게임 소개

16세기, 르네상스의 시대. 항해와 해상무역이 번창하고, 해운회사 소속 광대한 선단이 전 세계 바다를 건너고 있다. 항구로 배송되어야 하는 이용 가능한 상품들에 대한 치열한 경쟁이 있다. 최단 항로가 가장 쉬운 항로는 아닐지도 모른다. 최고의 선장이 되겠다는 목표를 이루기 위해서는 가장 좋은 항로를 찾고 적시에 항구에 물건을 배달해야 하며 때로는 조금이나마 급습하러 갈 생각을 하지 말아야 한다. 네 포트올란 차트, 네비게이션 지도가 이미 네 앞에 놓여있고, 크루들이 네 명령을 기다리고 있고, 레이스가 막 시작하려고 해.

포르톨라노에서는 각 플레이어가 바다에서 배를 조종한다. 각 단계에서 배를 다음 지도 타일로 이동합니다(지도는 게임 시작 시 무작위로 그린 타일로 구성됩니다). 바다 타일일 경우 플레이어는 섬에서 사용할 수 있는 하나의 자원(세 개의 다른 상품 또는 대포)을 선택할 수 있습니다. 각각의 바다 타일은 하나의 추가 특수 동작을 허용합니다. 가장 중요한 것은 선박 건조로 플레이어가 배를 업그레이드하거나 화물칸을 확장하거나 속도를 높이거나 전투에서 공격력을 높일 수 있다.

다른 가능한 활동으로는 상품 거래(다른 상품 또는 럼주로 변경)가 포함된다. 일단 항구로 이동하면, 여러분은 동전을 얻기 위해 섬에서 모은 물건들을 판매합니다. (항구마다 상품에 대한 다른 필요성) 한 번에 더 많은 상품을 팔 수 있을수록 더 많은 코인을 얻을 수 있습니다.

선수들은 다른 사람들의 계획을 알지 못한 채 동시에 다음 동작을 계획합니다. 따라서 플레이어가 다른 플레이어가 이미 상품을 가져간 바다 타일이나 수요가 이미 충족된 항구로 이동하는 경우가 발생할 수 있다.

모든 사람이 배를 움직이면 풍향계가 회전하고, 새로운 풍향에 따라 해적들의 다음 움직임이 결정됩니다. 이후 이동 단계가 종료됩니다. 플레이어 및/또는 해적이 같은/인접 타일에 배치될 경우 이동 단계 이후에 전투가 발생합니다. 싸움은 주사위 굴리기, 승자는 패자의 물건/코인/럼을 훔친다.

럼은 또한 중요한 상품으로 간주되며, 당신의 명령에 따라 배를 항해하는 것은 선원들이 해야 할 일입니다. 럼주가 떨어지면 럼주가 채워질 때까지 선원 반란군과 배는 바람이 가는 방향으로만 움직일 수 있다. 럼주의 관점에서 배를 옮기는 비용은 풍향과 비교한 당신의 이동에 달려 있다(풍향, 역풍, 역풍).

이 게임은 상품이 하나라도 떨어지면 바로 끝납니다. 코인을 가장 많이 보유한 플레이어가 게임에서 승리한다(보너스를 잠금 해제하면 경기가 끝나도 코인을 모을 수 있다).
The 16th century, the age of renaissance. Sailing and maritime trade are flourishing, vast fleets belonging to shipping companies are crossing the seas around the world. There is fierce competition for the available commodities which must be delivered to harbors. The shortest sea route may not be the easiest one. To achieve your goal in becoming the best captain, you need to find the best routes, deliver your goods to the harbor at the right moment and should not think twice to go raiding a little at times. Your portolan chart, a navigation map lies already in front of you, the crew is awaiting your order, and the race is just about to begin.

In Portolano, each players controls a ship at sea. With each step you move your ship to the next map tile (map consists of tiles randomly drawn at the beginning of the game). If this is a sea tile, the player can pick one resource (3 different goods or cannons) available on the island. Each sea tile allows for one additional special action. The most important one is ship building, letting players upgrade their ships, extend their cargo bay, increase their speed, or attacking power in battle.

Other possible actions include e.g. trading goods (change them to other goods or rum). Once you move to a harbor, you sell the goods collected on the islands to get coins (each harbor has differing needs for products). The more goods you can sell in one go, the more coins you will get.

The players plan their next moves simultaneously, without knowing the plans of others. Therefore it may happen that a player moves to sea tile, where the goods are already taken by other players or to a harbor, where the demands have already been satisfied.

Once everybody has moved their ships in the round, the wind indicator will be spun, the new wind direction determines the next move of the pirates, who are also on the prowl at sea. After this, the movement phase ends. There is a battle after the movement phase if players and/or the pirate are positioned on the same/adjacent tiles. The fights use dice rolling, the winner steals goods/coins/rum from the loser.

Rum is considered to be an important commodity as well, it "fuels” the crew to sail the ship according to your orders. If any player runs out of rum, the crew rebels and the ship can move only in the direction that the wind takes it until the rum stock is refilled. The costs of moving the ship in terms of rum depends on your movement compared with the wind direction (upwind, tailwind, crosswind).

The game ends as soon as any of the goods run out. The player who has the most coins wins the game (coins can be collected even at the end of the game by unlocking bonuses).

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