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Materia Prima: The Alchemists Guild (2020)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.79 / 5

게임 소개

마테리아 프리마는 신비주의와 과학이 연금술에서 분리될 수 없는 중세 세계에 플레이어를 배치한다. 현자의 돌을 찾기 위해서는 조리법을 연구하고 자원을 채굴해야 한다. 경쟁 샌드박스 게임은 싸움 중 주사위 굴리기, 레시피 탐색 중 갑판 쌓기, 모듈식 게임보드에서의 그리드 이동, 픽업과 배달 중 자원 채굴, 아이템 제작 중 자원 관리, 리틀 헬퍼인 호문쿨리를 만들어 영역 제어 등 다양한 메카닉이 결합됐다.

마테리아 프리마는 연금술과 마법사의 돌을 만드는 방법에 대한 매우 몰입적인 게임이다. 각 연금술사들은 오랫동안 잃어버린 요리법을 찾고 그 돌을 만들기 위해 도시의 오래된 도서관에서 연구해야 한다. 이를 위한 요소들은 게임보드에 배포되는 헥스에서 채굴되어야 한다. 연금술은 수 세기 동안 지속된 전통을 가지고 있으며, 연금술의 주인들은 가족, 학교, 길드 출신이며, 그 역사가 그들을 말해주는 기록만큼 오래되었다. 연금술사는 그러므로 백지가 아니다. 어떤 이들은 특별한 연금술 코덱을 가지고 있고, 어떤 이들은 사랑이나 복수에 의해 행동하며, 현자의 돌의 힘에 미쳐 세상을 혼란에 빠뜨리려는 사람들이 있다. 전기 하나하나가 비밀 탐구를 하게 됩니다. 하지만, 경쟁자들이 모든 약점을 이용할 것이기 때문에 이 비밀은 지켜져야 한다. 게임은 철학자 스톤의 도움을 받은 첫 번째 사람이 이 퀘스트를 완수해야만 완성할 수 있습니다.

두 개의 중심 게임 메카닉은 턴 앤 액션 기반 이동 시스템과 자원 기반 크래프트 시스템입니다.

연금술사들은 그들이 현재 있는 육각형에 따라 각 턴마다 일정한 수의 가능한 행동(이동, 전투, 해체, 구매, 전송 등)을 가지고 있다. 연금술사가 어떤 장비나 호문쿨리를 변형시키느냐에 따라 경기 진행 중에 행동 가능성과 행동 횟수가 증가한다. 이것은 즉시 두 번째 게임 메카닉인 제작 시스템으로 이어진다.
현자의 돌뿐만 아니라 장비와 호문쿨리도 제작 시스템으로 변환됩니다. 필요한 요소들은 게임보드에서 채굴된 후 개선되거나 변환될 수 있다. 검과 방패로 중무장한 적들을 만나라! 가장 현명하고 연금술의 힘으로 적을 물리치세요! 교활하게 상대를 그릇된 길로 이끌어라! 전략가가 되어 당신의 조수들을 전투에 참여시키세요. 크래프트 시스템으로 게임을 당신의 게임으로 바꿉니다.


-디자이너의 설명

카드보드 트레이 조립을 위한 비디오 링크:
http://www.materiaprimaboardgame.com/.cm4all/uproc.pol/0/.VI...
Materia Prima places players in a medieval world where mysticism and science are inseparable in alchemy. In search of the philosopher's stone, recipes must be researched and resources mined. The competitive sandbox game combines various mechanics, such as dice rolling while fighting, deck building while recipe exploration, grid movement on a modular game board, pick up and delivery while resource mining, resource management while crafting items and area control by creating little helpers, the Homunculi.

Materia Prima is a highly immersive game about alchemy and how to create the Philosopher's Stone. Each alchemist must look for long lost recipes and research in old libraries of the cities to create the stone. The elements for this must be mined on hexes, which are distributed on the game board. Alchemy has a centuries-old tradition and its masters come from families, schools and guilds whose history is as old as the records that tell of them. An Alchemist is therefore not a blank sheet of paper. Some have a special alchemical codex, others act out of love or revenge, and there are those who have gone mad by the power of the Philosopher‘s Stone and want to plunge the world into chaos. Every single biography results in a secret quest. However, this secret should be guarded, since the competitors will exploit every weakness. The game can only be completed when the first one with the help of the Philosopher‘s Stone fulfills this quest.

The two central game mechanics are a turn and action based move system and a resource based crafting system.

The alchemists have a certain number of possible actions (moving, fighting, dismantling, buying, transmuting, etc.) on each turn, depending on the hexes they are currently in. Both the possibilities of action and the number of actions increase in the course of the game, depending on which equipment or homunculi an alchemist transmutes. This immediately leads to the second game mechanic, the crafting system.
Not only the Philosopher's Stone, but also equipment and homunculi are transmuted with a crafting system. The required elements can be mined on the game board and then improved or transmuted. Meet the enemies heavily armed with sword and shield! Be the wisest and defeat your enemies with the power of alchemy! Be cunning and lead your opponents on the wrong track! Be a strategist and lead your helpers into battle. With the crafting system you turn the game into your game.


-description from designer

Video-link for the assemble of the card-board-tray:
http://www.materiaprimaboardgame.com/.cm4all/uproc.php/0/.VI...

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