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BGG랭킹
BGG전체 : 6318
PARTYGAMES : 376
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인원
4-8 명
BGG추천: 5-6 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.29 / 5
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디자이너
Wolfgang Warsch
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아티스트
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인원
게임 소개
서브텍스트에서 플레이어들은 카드에 단어에 대한 힌트를 그려 서로 의사소통을 시도한다. 그림을 잘 그리는 것은 필요하지 않다; 단지 힌트를 선택하는 데 영리할 뿐이다.
한 라운드당 한 명이 딜러입니다. 이 플레이어는 그들의 말을 보고 다른 플레이어들을 위해 카드를 섞어서 무작위로 배포합니다. 이렇게 함으로써, 한 명의 플레이어는 딜러와 같은 단어를 갖게 되지만, 딜러 & mdash조차도 그가 누구인지 알지 못합니다. 그런 다음 딜러가 그림을 그리면 당신은 당신의 단어를 암시하여 당신이 묘사하고 있는 것을 이상적으로 같은 단어를 가진 사람만이 이해할 수 있도록 한다. 다음 추측 단계에서는 딜러를 포함한 모든 플레이어가 딜러와 같은 단어를 얻은 플레이어를 추측합니다. 포인트는 틀린 추측 횟수에 따라 부여되지만, 딜러와 파트너가 정확하게 맞혀야 포인트를 얻을 수 있다. 아무도 모르게 당신의 메시지를 전달하기 위해 얼마나 막연하고 싶은가?
한 라운드당 한 명이 딜러입니다. 이 플레이어는 그들의 말을 보고 다른 플레이어들을 위해 카드를 섞어서 무작위로 배포합니다. 이렇게 함으로써, 한 명의 플레이어는 딜러와 같은 단어를 갖게 되지만, 딜러 & mdash조차도 그가 누구인지 알지 못합니다. 그런 다음 딜러가 그림을 그리면 당신은 당신의 단어를 암시하여 당신이 묘사하고 있는 것을 이상적으로 같은 단어를 가진 사람만이 이해할 수 있도록 한다. 다음 추측 단계에서는 딜러를 포함한 모든 플레이어가 딜러와 같은 단어를 얻은 플레이어를 추측합니다. 포인트는 틀린 추측 횟수에 따라 부여되지만, 딜러와 파트너가 정확하게 맞혀야 포인트를 얻을 수 있다. 아무도 모르게 당신의 메시지를 전달하기 위해 얼마나 막연하고 싶은가?
In Subtext, players try to communicate with one another by drawing hints about the word on their card. Drawing well is not required — just being clever in selecting your hints.
Each round, one person is the dealer. This player looks at their word, then shuffles the card into the cards for the other players and distributes them randomly. By doing this, one player will have the same word as the dealer, but nobody — not even the dealer — knows who it is. The dealer then draws a picture, and you want to hint at your word so that ideally only the person who has the same word will understand what you're depicting. In the subsequent guessing phase, all players (including the dealer) guess which player got the same word as the dealer. Points are awarded based on the number of incorrect guesses, but the dealer and their partner have to guess correctly to even get points. How vague do you want to be in your drawing efforts to still get your message across without anyone else knowing it?
Each round, one person is the dealer. This player looks at their word, then shuffles the card into the cards for the other players and distributes them randomly. By doing this, one player will have the same word as the dealer, but nobody — not even the dealer — knows who it is. The dealer then draws a picture, and you want to hint at your word so that ideally only the person who has the same word will understand what you're depicting. In the subsequent guessing phase, all players (including the dealer) guess which player got the same word as the dealer. Points are awarded based on the number of incorrect guesses, but the dealer and their partner have to guess correctly to even get points. How vague do you want to be in your drawing efforts to still get your message across without anyone else knowing it?
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