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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Race Garber, Dani Hedlund
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아티스트
Dani Hedlund
-
인원
게임 소개
브렉시트: The Board Game of Second Chance는 주사위를 굴리는 전략적인 토큰 배치 게임으로 배우기 쉽지만 경험 많은 게이머들에게 깊이를 제공한다. 그것은 또한 유럽연합 국민투표와 관련하여 예술작품과 풍미문헌을 통해 패러디에 빠져있다. 당신이 '떠나라', '남는다'를 지지하든, 아니면 정치적 인물들이 일을 맡는 것을 좋아하든 간에, 여기 당신이 웃을 일이 있다. (또한 팩트 카드, 실제 사실과 함께 EU 국민투표의 쟁점들을 실제로 사용하지 않는 것으로 보인다.)
간단히 말해서:
각 플레이어는 캠페인(떠남 또는 남아남)을 선택한 다음 해당 캠페인과 협력하여 다른 캠페인을 물리칩니다. (1) 효과를 제공하는 카드의 기호를 맞추기 위해 주사위를 굴리는 것과 (2) 이러한 효과를 사용하여 캠페인 토큰을 전략적으로 지도에 배치(또는 상대방을 제거)하는 두 가지 주요 게임 메커니즘이 있다. 지도의 과반을 먼저 주장하는 선거운동이 승리한다. 플레이어들은 또한 상대편 캠페인을 방해하기 위해 효과를 사용할 수 있다.
플레이어 차례:
플레이어는 주사위를 굴리고 주사위의 기호(EU 국민투표와 관련된 주장을 나타냄)를 헤드라인 카드의 기호와 일치시키려 한다. 헤드라인 카드의 모든 기호를 일치시키면 플레이어가 지도에서 플레이어를 전진시키는 것(그래서 유권자를 이기는 것)부터 다른 플레이어를 사보타주하는 것(해당 플레이어가 재롤링하는 것을 막거나, 와일드 플레이어를 사용하거나, 맵에서 플레이어를 전진시키는 것)까지 다양한 효과를 얻을 수 있다.
한 지역에 3개의 토큰을 배치하거나 다른 게임 효과를 통해 5개의 투표 지역 중 3개를 먼저 뒤집는 캠페인이 투표와 게임을 좌우한다.
브렉시트: The Board Game of Second Chance는 접근하기 쉽고, 배우기 쉽지만, 역동적인 게임플레이로 유머러스한 콘텐츠를 제공합니다. 숙련된 게이머와 초보 게이머의 혼합 또는 길고 진지한 게임 세션의 즐거운 방해물로 이상적입니다.
간단히 말해서:
각 플레이어는 캠페인(떠남 또는 남아남)을 선택한 다음 해당 캠페인과 협력하여 다른 캠페인을 물리칩니다. (1) 효과를 제공하는 카드의 기호를 맞추기 위해 주사위를 굴리는 것과 (2) 이러한 효과를 사용하여 캠페인 토큰을 전략적으로 지도에 배치(또는 상대방을 제거)하는 두 가지 주요 게임 메커니즘이 있다. 지도의 과반을 먼저 주장하는 선거운동이 승리한다. 플레이어들은 또한 상대편 캠페인을 방해하기 위해 효과를 사용할 수 있다.
플레이어 차례:
플레이어는 주사위를 굴리고 주사위의 기호(EU 국민투표와 관련된 주장을 나타냄)를 헤드라인 카드의 기호와 일치시키려 한다. 헤드라인 카드의 모든 기호를 일치시키면 플레이어가 지도에서 플레이어를 전진시키는 것(그래서 유권자를 이기는 것)부터 다른 플레이어를 사보타주하는 것(해당 플레이어가 재롤링하는 것을 막거나, 와일드 플레이어를 사용하거나, 맵에서 플레이어를 전진시키는 것)까지 다양한 효과를 얻을 수 있다.
한 지역에 3개의 토큰을 배치하거나 다른 게임 효과를 통해 5개의 투표 지역 중 3개를 먼저 뒤집는 캠페인이 투표와 게임을 좌우한다.
브렉시트: The Board Game of Second Chance는 접근하기 쉽고, 배우기 쉽지만, 역동적인 게임플레이로 유머러스한 콘텐츠를 제공합니다. 숙련된 게이머와 초보 게이머의 혼합 또는 길고 진지한 게임 세션의 즐거운 방해물로 이상적입니다.
Brexit: The Board Game of Second Chances is a dice-rolling, strategic-token placement game that is easy to learn, but provides depth for experienced gamers. It is also steeped in parody--both through artwork and flavor text--concerning the EU Referendum. Whether you supported Leave, Remain, or just like to see political figures taken to task, there’s something here for you to laugh about. (There’s also fact cards, with actual facts relevant to the issues of the EU Referendum…ones neither campaign seemed to actually use.)
In a Nutshell:
Each player chooses a campaign (Leave or Remain) then cooperates with that campaign to defeat the other campaign. There are two primary game mechanics: (1) rolling dice to match symbols on cards that provide effects, and (2) using those effects to strategically place campaign tokens on a map (or remove your opponents). The campaign that claims a majority of the map first, wins. Players can also use effects to sabotage the opposing campaign.
A Player's Turn:
A player rolls argument dice and tries to match the symbols on the dice (representing arguments relevant to the EU Referendum) with the symbols on headline cards. Matching all the symbols on a headline card grants the player various effects--from advancing the player's side on the map (and thus winning over voters) to sabotaging another player (by blocking that player from rerolling, using wilds, or advancing that player's side on the map).
The campaign that flips three of the five voting regions first--by placing three tokens on a region or through other game effects--wins the vote and the game.
Brexit: The Board Game of Second Chances provides humorous content with accessible, quick-to-learn, but dynamic gameplay. It's perfect for a mix of skilled and new gamers, or as a fun distraction on an otherwise long and serious gaming session.
In a Nutshell:
Each player chooses a campaign (Leave or Remain) then cooperates with that campaign to defeat the other campaign. There are two primary game mechanics: (1) rolling dice to match symbols on cards that provide effects, and (2) using those effects to strategically place campaign tokens on a map (or remove your opponents). The campaign that claims a majority of the map first, wins. Players can also use effects to sabotage the opposing campaign.
A Player's Turn:
A player rolls argument dice and tries to match the symbols on the dice (representing arguments relevant to the EU Referendum) with the symbols on headline cards. Matching all the symbols on a headline card grants the player various effects--from advancing the player's side on the map (and thus winning over voters) to sabotaging another player (by blocking that player from rerolling, using wilds, or advancing that player's side on the map).
The campaign that flips three of the five voting regions first--by placing three tokens on a region or through other game effects--wins the vote and the game.
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