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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Rolfe Dylugy, Perry Moore, Mark Woloshen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Firefight Games 웹 사이트에서 다음을 수행합니다.
바그다드가 목표물이고 도로망이 제한된 상황에서 가장 쉽고 실용적인 계획은 팔루자의 유프라테스 강을 가로지르는 철교를 점령하는 것이었다. 치밀한 계획이 만들어졌고 손실 없이 실행되었다. 이라크의 저항은 존재하지 않았다. 영국군이 마을을 점령하면서 공격군은 다른 곳으로 분산되었다. 영국은 이라크가 반격을 할 것이라고 생각하지 않았다. 5월 22일 이른 아침, 이라크 제6여단 제3사단(800명)이 CV33 탱크를 타고 공격했다. 이라크 포병대는 마을을 둘러싸고 있는 참호에 있던 영국군 2개 중대를 분쇄했다. 그들은 어쩔 수 없이 마을로 철수했다. 탱크를 보유한 3개 이라크 대대는 영국군 못지않게 전투력도 뛰어났지만 사기가 안정적이었다. 오전 3시부터 10시까지 두 영국 중대가 열렸지만 이 도시형 전투에서 막바지에 다다랐다. 운 좋게도, 독일 공군은 다음 날 공격을 지원하지는 못했다. 오전 10시 영국 기업 2곳이 추가로 도착하자 형세가 역전되기 시작했다. 전투는 멈추지 않고 오후 6시에 이라크군이 항복할 때까지 격렬하게 전개되었다. 바그다드로 가는 길이 열렸다. 아슬아슬했어요!
게임 구성 요소:
1 11x17인치 지도
160개의 카운터,
플레이어 보조 도구
척도:
동료들
1 16진수 = 100yds
1회전 = 총 11회전 1.5시간.
바그다드가 목표물이고 도로망이 제한된 상황에서 가장 쉽고 실용적인 계획은 팔루자의 유프라테스 강을 가로지르는 철교를 점령하는 것이었다. 치밀한 계획이 만들어졌고 손실 없이 실행되었다. 이라크의 저항은 존재하지 않았다. 영국군이 마을을 점령하면서 공격군은 다른 곳으로 분산되었다. 영국은 이라크가 반격을 할 것이라고 생각하지 않았다. 5월 22일 이른 아침, 이라크 제6여단 제3사단(800명)이 CV33 탱크를 타고 공격했다. 이라크 포병대는 마을을 둘러싸고 있는 참호에 있던 영국군 2개 중대를 분쇄했다. 그들은 어쩔 수 없이 마을로 철수했다. 탱크를 보유한 3개 이라크 대대는 영국군 못지않게 전투력도 뛰어났지만 사기가 안정적이었다. 오전 3시부터 10시까지 두 영국 중대가 열렸지만 이 도시형 전투에서 막바지에 다다랐다. 운 좋게도, 독일 공군은 다음 날 공격을 지원하지는 못했다. 오전 10시 영국 기업 2곳이 추가로 도착하자 형세가 역전되기 시작했다. 전투는 멈추지 않고 오후 6시에 이라크군이 항복할 때까지 격렬하게 전개되었다. 바그다드로 가는 길이 열렸다. 아슬아슬했어요!
게임 구성 요소:
1 11x17인치 지도
160개의 카운터,
플레이어 보조 도구
척도:
동료들
1 16진수 = 100yds
1회전 = 총 11회전 1.5시간.
From the Firefight Games website:
With Baghdad the target and the road network limited, the easiest and most practicable plan was to seize the Iron Bridge over the Euphrates River at Falluja. An elaborate plan was created and carried out without a loss. Iraqi resistance was non-existent. With the town in British hands, the attacking force was dispersed elsewhere. The British did not think the Iraqis would counterattack. On May 22, in the early morning, the Iraqi 6th Brigade\3rd Division (800 men) with CV33 tankettes attacked. Iraqi artillery pulverized the two British companies holding the town in their trenches surrounding it. They were forced to pull back into the town. The three Iraqi battalions with tanks were as good as the British by accounts in combat but for one thing: steady morale. From 3 a.m. to 10 a.m., the two British companies held but were nearing their end in this urban type combat. Luckily, the Luftwaffe had failed to support this attack (although they did the following day!). At 10 a.m., the tables began to turn when two additional British companies arrived. The battle did not stop but raged onward until the Iraqis gave up at 6 p.m. The road to Baghdad was now open. It had been a near thing!
Game components:
1 11x17 inch map
160 counters,
Player aids
Scale:
company\platoon
1 hex = 100 yds
1 turn = 1.5 hours for a total of 11 turns.
With Baghdad the target and the road network limited, the easiest and most practicable plan was to seize the Iron Bridge over the Euphrates River at Falluja. An elaborate plan was created and carried out without a loss. Iraqi resistance was non-existent. With the town in British hands, the attacking force was dispersed elsewhere. The British did not think the Iraqis would counterattack. On May 22, in the early morning, the Iraqi 6th Brigade\3rd Division (800 men) with CV33 tankettes attacked. Iraqi artillery pulverized the two British companies holding the town in their trenches surrounding it. They were forced to pull back into the town. The three Iraqi battalions with tanks were as good as the British by accounts in combat but for one thing: steady morale. From 3 a.m. to 10 a.m., the two British companies held but were nearing their end in this urban type combat. Luckily, the Luftwaffe had failed to support this attack (although they did the following day!). At 10 a.m., the tables began to turn when two additional British companies arrived. The battle did not stop but raged onward until the Iraqis gave up at 6 p.m. The road to Baghdad was now open. It had been a near thing!
Game components:
1 11x17 inch map
160 counters,
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Scale:
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1 hex = 100 yds
1 turn = 1.5 hours for a total of 11 turns.
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