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BGG랭킹
BGG전체 : 12234
WARGAMES : 1806
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Emanuele Santandrea
-
아티스트
Emanuele Santandrea
-
인원
게임 소개
모스크바 '41'과 레닌그라드 '41'과 함께, 벤투누오보는 바르바로사 작전에 성공하여 이 거대한 침공의 중북부 전선을 장악했다. 이들의 성공에 이어 벤토누오보는 남부 전선을 아우르며 3부작을 완성할 키예프 '41'을 선보인다.
플레이어는 독일군이나 소련군 중 하나를 택하여, 색깔 있는 나무 블록을 사용하여 관련된 힘을 시뮬레이션한다.
키예프 '41'은 모스크바 '41과 동일한 기본 게임 엔진을 사용하고 있습니다. 남쪽의 다른 조건에 맞게 약간의 수정과 변경을 가했습니다.
과거 소개
이 부문에서 가장 잘 갖춰진 소련군은 독일과 추축국 위성의 혼합 배치에 직면했다. 키예프가 3개월을 버텼고, 히틀러가 드네프르 강변에서 소련군의 완강한 저항을 물리치기 위해 구데리안을 모스크바에서 다른 곳으로 돌려보내야 했던 것은 놀라운 일이 아니었다. 그것은 역사상 가장 큰 포위전으로 끝났지만, 독일이 요구했던 결정적인 승리로 끝나지는 않았다.
게임
키예프 41은 우크라이나, 돈바스, 크림 반도, 코카서스를 점령하기 위한 남부 집단군의 공세를 다루는 전쟁 게임이다. 비록 3개 집단군 중 폰 룬데트&르스쿠르가 가장 야심찬 목표를 달성했다고 해도, 그것은 목표 달성에 가장 근접한 집단이었다. 비록 전투의 질서와 도전의 역사적인 명령을 사용하지만, 플레이어들은 역사를 바꾸기 위해 그들 자신의 선택을 할 수 있습니다!
키예프 41은 &ldquo를 사용한다.본사” 단위 and an“임펄스 시스템 smooth 도입 둘 다 도입명령 및 제어 범위 내 제한 해당 일 had how much nbsp;how moving 해당 그러는 동안 the 독일인 플레이어 is the primary attacker, the 소비에트 선수 is 항상 볼 수 있는 a chance of a good can 실제로 볼 수 있는 공격 변수 setup and mean nobsp;no games are nblike.
축척
지도: 1:1.000.000 (1cm = 10km)
단위 크기: 추축군단/사단; 소련군/군단/사단
시간: 1회전 = 1개월
선수: 2명, 솔리테어 적합도
플레이어는 독일군이나 소련군 중 하나를 택하여, 색깔 있는 나무 블록을 사용하여 관련된 힘을 시뮬레이션한다.
키예프 '41'은 모스크바 '41과 동일한 기본 게임 엔진을 사용하고 있습니다. 남쪽의 다른 조건에 맞게 약간의 수정과 변경을 가했습니다.
과거 소개
이 부문에서 가장 잘 갖춰진 소련군은 독일과 추축국 위성의 혼합 배치에 직면했다. 키예프가 3개월을 버텼고, 히틀러가 드네프르 강변에서 소련군의 완강한 저항을 물리치기 위해 구데리안을 모스크바에서 다른 곳으로 돌려보내야 했던 것은 놀라운 일이 아니었다. 그것은 역사상 가장 큰 포위전으로 끝났지만, 독일이 요구했던 결정적인 승리로 끝나지는 않았다.
게임
키예프 41은 우크라이나, 돈바스, 크림 반도, 코카서스를 점령하기 위한 남부 집단군의 공세를 다루는 전쟁 게임이다. 비록 3개 집단군 중 폰 룬데트&르스쿠르가 가장 야심찬 목표를 달성했다고 해도, 그것은 목표 달성에 가장 근접한 집단이었다. 비록 전투의 질서와 도전의 역사적인 명령을 사용하지만, 플레이어들은 역사를 바꾸기 위해 그들 자신의 선택을 할 수 있습니다!
키예프 41은 &ldquo를 사용한다.본사” 단위 and an“임펄스 시스템 smooth 도입 둘 다 도입명령 및 제어 범위 내 제한 해당 일 had how much nbsp;how moving 해당 그러는 동안 the 독일인 플레이어 is the primary attacker, the 소비에트 선수 is 항상 볼 수 있는 a chance of a good can 실제로 볼 수 있는 공격 변수 setup and mean nobsp;no games are nblike.
축척
지도: 1:1.000.000 (1cm = 10km)
단위 크기: 추축군단/사단; 소련군/군단/사단
시간: 1회전 = 1개월
선수: 2명, 솔리테어 적합도
With Moscow '41 and Leningrad '41, VentoNuovo established their successful foray into Operation Barbarossa, covering the Central and Northern fronts of this immense invasion. Following on from their success, VentoNuovo now present Kiev '41, which will cover the Southern front and complete the trilogy.
Players take either the German or Soviet Union forces and use colourful wooden blocks to simulate the forces involved.
Kiev '41 uses the same basic game engine of Moscow '41, with a few tweaks and changes to suit the differing conditions in the south.
HISTORICAL INTRODUCTION
In this sector the best equipped Soviet units faced a mix of German and Axis satellites' formations. It was then no surprise that Kiev held out for three months and that Hitler had to fatefully divert Guderian from Moscow to break the stiff Soviet resistance along the Dnieper. It ended in the largest encirclement in history, but not in the decisive victory Germany was calling for.
THE GAME
KIEV'41 is a war game covering the offensive of Army Group South to capture the Ukraine, the Donbass, the Crimea and the Caucasus. Even if, of the three Army Groups, von Runsdedt’s was the one charged with accomplishing the most ambitious goals, it was the one that came closest to achieving its objectives. Although using historical Orders of Battle and challenges, players can make their own choices to change history!
Kiev'41 uses “Headquarters” units and an “impulse” system to smoothly introduce both Command and Control within the limitations that the armies of the day had on just how much moving and fighting they could do. While the German player is the primary attacker, the Soviet player is always able to look for a chance of a good counterattack and can actually win the game early. Variable setup and reinforcements mean no two games are alike.
SCALE
Map: 1:1.000.000 (1cm = 10km)
Unit Size: Axis Corps/Divisions; Soviet Armies/Corps/Divisions
Time: 1 Turn = 1 Month
Players: 2 players, with excellent solitaire suitability
Players take either the German or Soviet Union forces and use colourful wooden blocks to simulate the forces involved.
Kiev '41 uses the same basic game engine of Moscow '41, with a few tweaks and changes to suit the differing conditions in the south.
HISTORICAL INTRODUCTION
In this sector the best equipped Soviet units faced a mix of German and Axis satellites' formations. It was then no surprise that Kiev held out for three months and that Hitler had to fatefully divert Guderian from Moscow to break the stiff Soviet resistance along the Dnieper. It ended in the largest encirclement in history, but not in the decisive victory Germany was calling for.
THE GAME
KIEV'41 is a war game covering the offensive of Army Group South to capture the Ukraine, the Donbass, the Crimea and the Caucasus. Even if, of the three Army Groups, von Runsdedt’s was the one charged with accomplishing the most ambitious goals, it was the one that came closest to achieving its objectives. Although using historical Orders of Battle and challenges, players can make their own choices to change history!
Kiev'41 uses “Headquarters” units and an “impulse” system to smoothly introduce both Command and Control within the limitations that the armies of the day had on just how much moving and fighting they could do. While the German player is the primary attacker, the Soviet player is always able to look for a chance of a good counterattack and can actually win the game early. Variable setup and reinforcements mean no two games are alike.
SCALE
Map: 1:1.000.000 (1cm = 10km)
Unit Size: Axis Corps/Divisions; Soviet Armies/Corps/Divisions
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