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BGG랭킹
BGG전체 : 13226
WARGAMES : 2123
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Michael Resch
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아티스트
Knut Grünitz, Michael Resch
-
인원
게임 소개
(오리건 콘심 게임 웹사이트:)
1914년 갈리시아 전투(BefG)는 세계 대전의 개막작이다. 러시아 제국과 오스트리아-헝가리 제국 사이에 갈리시아 평원과 폴란드 남부에서 전투가 있었다. 오스트리아-헝가리 연합군의 루블린 북상 공격과 렘베르크를 겨냥한 러시아군의 동심원 공격 등 두 교전국이 동시에 감행한 공격이 모의실험되었다.
BfG&rsquo의 낮은 복잡성과 배우기 쉬운 게임 시스템은 간단한 기계(단순하지는 않지만)를 역사적으로 정확한 맵과 전투 순서와 결합한다. 게임 시스템은 재미있고 재미있을 뿐만 아니라 게이머들에게 이 거의 알려지지 않은 캠페인에 대한 진정한 통찰력을 제공합니다.
1914년 갈리시아 전투(Battle for Galicia, 1914)는 탁상용 퍼블리싱 게임이다.
게임 규모:
BfG는 8월 23일부터 9월 15일까지의 중요한 시간을 각각 이틀씩의 실시간을 나타내는 12번의 경기 턴으로 다룹니다.
전투 부대는 사단 및 여단 규모의 보병 편대와 군단 및 사단 규모의 기병 편대를 대표한다.
11″×17″ 지도는 주요 전투가 벌어졌던 육각형 당 12km의 축척만을 묘사하고 있다. 전역 기간 동안 비스툴라 강과 카르파티아 산맥은 지리적으로 효과적인 장벽임이 입증되었다. 게이머들이 배우게 될 주요 전장으로 모든 가용 병력이 동원되었다.
구성 요소:
1 11x17인치 지도
8페이지짜리 규칙 책자 1권
1인 지원 카드
백프린트 카운터 280개.
1914년 갈리시아 전투(BefG)는 세계 대전의 개막작이다. 러시아 제국과 오스트리아-헝가리 제국 사이에 갈리시아 평원과 폴란드 남부에서 전투가 있었다. 오스트리아-헝가리 연합군의 루블린 북상 공격과 렘베르크를 겨냥한 러시아군의 동심원 공격 등 두 교전국이 동시에 감행한 공격이 모의실험되었다.
BfG&rsquo의 낮은 복잡성과 배우기 쉬운 게임 시스템은 간단한 기계(단순하지는 않지만)를 역사적으로 정확한 맵과 전투 순서와 결합한다. 게임 시스템은 재미있고 재미있을 뿐만 아니라 게이머들에게 이 거의 알려지지 않은 캠페인에 대한 진정한 통찰력을 제공합니다.
1914년 갈리시아 전투(Battle for Galicia, 1914)는 탁상용 퍼블리싱 게임이다.
게임 규모:
BfG는 8월 23일부터 9월 15일까지의 중요한 시간을 각각 이틀씩의 실시간을 나타내는 12번의 경기 턴으로 다룹니다.
전투 부대는 사단 및 여단 규모의 보병 편대와 군단 및 사단 규모의 기병 편대를 대표한다.
11″×17″ 지도는 주요 전투가 벌어졌던 육각형 당 12km의 축척만을 묘사하고 있다. 전역 기간 동안 비스툴라 강과 카르파티아 산맥은 지리적으로 효과적인 장벽임이 입증되었다. 게이머들이 배우게 될 주요 전장으로 모든 가용 병력이 동원되었다.
구성 요소:
1 11x17인치 지도
8페이지짜리 규칙 책자 1권
1인 지원 카드
백프린트 카운터 280개.
(from Oregon ConSim Games website:)
Battle for Galicia, 1914 (BfG) models the opening campaign of World War. One fought between Imperial Russia and Austria-Hungary on the plains of Galicia and southern Poland. Simulated are the concurrent offensives launched by the two belligerents; the Austro-Hungarian thrust northward direction Lublin and the Russian concentric attack aimed at Lemberg.
BfG’s low complexity, easy to learn game system combines simple mechanics (although not simplistic) with a historically accurate map and order of battle; the synthesis of the maneuver, effectiveness recovery and combat resolution sub-systems highlight the important aspects of the campaign. The game system is not only fun and exciting to play but offers the gamer a true insight into this fascinating little-known campaign.
Battle for Galicia, 1914 is a desk-top published game[...].
Game Scale:
BfG covers the critical time period from August 23 to September 15 in 12 game-turns each representing two days of real time.
The combat units represent division and brigade-sized infantry formations and corps and division-sized cavalry formations.
The 11″×17″ map depicts only the relevant terrain where the primary battles were fought at a scale of 12 kilometers per hex. During the campaign the Vistula River and the Carpathian Mountains proved to be effective geographic barriers. All available forces were pulled into the primary battlefield where, as gamers will learn, every formation was needed.
Components:
1 11x17 inch map
1 8-page Rules Booklet
1 Player Aid Card
280 back-printed counters.
Battle for Galicia, 1914 (BfG) models the opening campaign of World War. One fought between Imperial Russia and Austria-Hungary on the plains of Galicia and southern Poland. Simulated are the concurrent offensives launched by the two belligerents; the Austro-Hungarian thrust northward direction Lublin and the Russian concentric attack aimed at Lemberg.
BfG’s low complexity, easy to learn game system combines simple mechanics (although not simplistic) with a historically accurate map and order of battle; the synthesis of the maneuver, effectiveness recovery and combat resolution sub-systems highlight the important aspects of the campaign. The game system is not only fun and exciting to play but offers the gamer a true insight into this fascinating little-known campaign.
Battle for Galicia, 1914 is a desk-top published game[...].
Game Scale:
BfG covers the critical time period from August 23 to September 15 in 12 game-turns each representing two days of real time.
The combat units represent division and brigade-sized infantry formations and corps and division-sized cavalry formations.
The 11″×17″ map depicts only the relevant terrain where the primary battles were fought at a scale of 12 kilometers per hex. During the campaign the Vistula River and the Carpathian Mountains proved to be effective geographic barriers. All available forces were pulled into the primary battlefield where, as gamers will learn, every formation was needed.
Components:
1 11x17 inch map
1 8-page Rules Booklet
1 Player Aid Card
280 back-printed counters.
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