-
BGG랭킹
BGG전체 : 10878
WARGAMES : 1657
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.38 / 5
-
디자이너
Grant Wylie, Mike Wylie
-
아티스트
Sean Cooke
-
인원
게임 소개
BALGHTING FOR Europe 1939-1945는 2차 세계대전 중 유럽을 배경으로 한 빠르고 가벼운 카드 중심의 전략 워게임으로, 2시간 이내에 전략적인 차원에서 유럽을 위한 전체 투쟁을 다시 할 수 있다.
이 게임은 1939년 추축국 플레이어가 연합국(폴란드, 프랑스, 영국)을 상대로 빠르게 확장될 준비를 하면서 시작된다.
어느 길로 가느냐, 누구를 공격하느냐가 일찌감치 결정된 사항이다. 1차 개편 전 승리를 거둘 만큼 포수가 가능할까.
게임 플레이는 포인트 투 포인트 이동과 지역 제어, 숨겨진 군대 병력, 명령 선택을 제공하는 카드 덱을 사용한다. 액시스와 얼라이언스 선수들은 각각 상대적인 강점과 약점을 반영하여 그들만의 카드 덱을 가지고 있다. 각 선수는 마지막으로 카드 덱을 순환할 때쯤 경기에서 이기려고 노력하는 공격수와 수비수가 될 기회를 갖게 될 것이다. 승리 장소를 포착해 필요한 승점을 쌓으면 승리가 이뤄진다.
덱이 순환되면서, 얼라이언스 선수는 러시아와 미국이 1, 2차 개편 때 플레이에 들어가는 등 더 나은 품질의 카드를 추가한다. 액시스 플레이어는 초기 게임 퀄리티 카드를 불태우며 자원이 줄어들수록 약해질 것이라고 덧붙였습니다. 기본적인 게임 메커니즘은 일반적인 데크 빌드보다는 "덱 파괴"의 하나이다.
카드는 여러 용도로 사용할 수 있으며 한 방향으로만 사용할 경우 재활용할 수 있지만 게임을 진행하는 동안 데크 사이클에서 영구적으로 어떤 카드를 사용할지 결정해야 유닛을 만들 수 있습니다.
게임 구성 요소:
탑재된 게임 보드
2 - 60개 이상의 카드 데크
3/4&카운터
규칙.
상자
-디자이너의 설명
이 게임은 1939년 추축국 플레이어가 연합국(폴란드, 프랑스, 영국)을 상대로 빠르게 확장될 준비를 하면서 시작된다.
어느 길로 가느냐, 누구를 공격하느냐가 일찌감치 결정된 사항이다. 1차 개편 전 승리를 거둘 만큼 포수가 가능할까.
게임 플레이는 포인트 투 포인트 이동과 지역 제어, 숨겨진 군대 병력, 명령 선택을 제공하는 카드 덱을 사용한다. 액시스와 얼라이언스 선수들은 각각 상대적인 강점과 약점을 반영하여 그들만의 카드 덱을 가지고 있다. 각 선수는 마지막으로 카드 덱을 순환할 때쯤 경기에서 이기려고 노력하는 공격수와 수비수가 될 기회를 갖게 될 것이다. 승리 장소를 포착해 필요한 승점을 쌓으면 승리가 이뤄진다.
덱이 순환되면서, 얼라이언스 선수는 러시아와 미국이 1, 2차 개편 때 플레이에 들어가는 등 더 나은 품질의 카드를 추가한다. 액시스 플레이어는 초기 게임 퀄리티 카드를 불태우며 자원이 줄어들수록 약해질 것이라고 덧붙였습니다. 기본적인 게임 메커니즘은 일반적인 데크 빌드보다는 "덱 파괴"의 하나이다.
카드는 여러 용도로 사용할 수 있으며 한 방향으로만 사용할 경우 재활용할 수 있지만 게임을 진행하는 동안 데크 사이클에서 영구적으로 어떤 카드를 사용할지 결정해야 유닛을 만들 수 있습니다.
게임 구성 요소:
탑재된 게임 보드
2 - 60개 이상의 카드 데크
3/4&카운터
규칙.
상자
-디자이너의 설명
STRUGGLE FOR EUROPE 1939-1945 is a fast-paced, light, two-player, card-driven strategy wargame set in Europe during World War II that allows you to re-fight the entire struggle for Europe at a strategic level in under two hours.
The game starts in 1939 with the Axis player poised to expand rapidly against the Allies (the Polish, French, and British).
Which way to go and who to attack are the early decisions. Can they capture enough to win the game before the first reshuffle.
Game play uses point-to-point movement and area control, hidden army strengths, and decks of cards providing the command choices; there are no dice. The Axis and Allied players each have their own card decks, reflecting the relative strengths and weaknesses of both sides. Each player will have the chance to be the aggressor and defender trying to win the game by the time they have cycled through their card deck for the last time. Victory is achieved by having accumulated the required amount of victory points by capturing victory locations.
As the decks are cycled, the Allied player adds some better quality cards, with the Russians and Americans entering play during the 1st and 2nd reshuffle. The Axis player adds will burn through his early game quality cards, becoming weaker as his resources dwindle. The underlying game mechanism is one of "deck destruction" rather than the more normal deck-building.
Cards have multiple uses and can be recycled if used one way but during the course of the game you have to decide which cards are going to be permanently sacrificed from your deck cycle to allow you to build units.
Game Components:
Mounted Game Board
2 - Decks of 60+ cards
3/4" counters
Rules
Box
-description from designer
The game starts in 1939 with the Axis player poised to expand rapidly against the Allies (the Polish, French, and British).
Which way to go and who to attack are the early decisions. Can they capture enough to win the game before the first reshuffle.
Game play uses point-to-point movement and area control, hidden army strengths, and decks of cards providing the command choices; there are no dice. The Axis and Allied players each have their own card decks, reflecting the relative strengths and weaknesses of both sides. Each player will have the chance to be the aggressor and defender trying to win the game by the time they have cycled through their card deck for the last time. Victory is achieved by having accumulated the required amount of victory points by capturing victory locations.
As the decks are cycled, the Allied player adds some better quality cards, with the Russians and Americans entering play during the 1st and 2nd reshuffle. The Axis player adds will burn through his early game quality cards, becoming weaker as his resources dwindle. The underlying game mechanism is one of "deck destruction" rather than the more normal deck-building.
Cards have multiple uses and can be recycled if used one way but during the course of the game you have to decide which cards are going to be permanently sacrificed from your deck cycle to allow you to build units.
Game Components:
Mounted Game Board
2 - Decks of 60+ cards
3/4" counters
Rules
Box
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18