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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
이탄칸은 족장(Chief) 이 게임의 목표는 28개의 깃털을 가진 최초의 선수가 되어 이탄칸(Chief)이 되는 것입니다.
장비:
보드 1개
연주곡 6개
1다이
28장의 평화 카드
머스킷 카드 21장
깃털 60개
12 값 10 깃털 토큰
보드는 스포크처럼 설치되어 있으며 가운데 자리가 성스러운 서클이며 모든 선수들이 출발하는 곳이다. 네 개의 바퀴살은 네 개의 방향을 나타냅니다.
플레이어들은 주사위를 굴려 보드의 모든 방향으로 그 숫자의 공간을 움직인다. 그러나 외부 원에서의 움직임은 카드나 다른 공간 방향에 의해 지시되지 않는 한 시계 방향으로만 움직인다.
다양한 공간은 다음과 같다.
깃털을 얻거나 잃기
평화 파이프 카드 - 평화 카드를 그리고 지침을 따릅니다.
머스킷 카드 - 머스킷 카드를 뽑고 지침을 따릅니다.
독수리 - 깃털 하나 얻기
전투 평의회 장소 - 다른 플레이어가 점유한 공간에 착지할 경우 두 플레이어 모두 가장 가까운 전투 평의회 장소로 이동합니다. 플레이어가 20개 이상의 깃털을 갖게 되면, 다른 플레이어가 깃털을 적게 가지고 있는 한 전시 평의회에 깃털을 보낼 수 있는 모든 플레이어에게 깃털을 주어야 한다.
전투 평의회의 빈 공간에 착륙할 경우, 어느 방향으로든 보드에 가장 가까이 있는 플레이어가 그 공간에 있는 플레이어와 합류해야 합니다.
한 선수가 28개 이상의 깃털을 얻으면 남은 선수들은 한 차례 차례에 걸쳐 깃털을 28개 이하로 떨어뜨릴 수 있다. 모든 플레이어가 한 차례 더 턴을 한 후 깃털이 가장 많은 선수(28개 이상)가 승리한다.
—사용자 요약
장비:
보드 1개
연주곡 6개
1다이
28장의 평화 카드
머스킷 카드 21장
깃털 60개
12 값 10 깃털 토큰
보드는 스포크처럼 설치되어 있으며 가운데 자리가 성스러운 서클이며 모든 선수들이 출발하는 곳이다. 네 개의 바퀴살은 네 개의 방향을 나타냅니다.
플레이어들은 주사위를 굴려 보드의 모든 방향으로 그 숫자의 공간을 움직인다. 그러나 외부 원에서의 움직임은 카드나 다른 공간 방향에 의해 지시되지 않는 한 시계 방향으로만 움직인다.
다양한 공간은 다음과 같다.
깃털을 얻거나 잃기
평화 파이프 카드 - 평화 카드를 그리고 지침을 따릅니다.
머스킷 카드 - 머스킷 카드를 뽑고 지침을 따릅니다.
독수리 - 깃털 하나 얻기
전투 평의회 장소 - 다른 플레이어가 점유한 공간에 착지할 경우 두 플레이어 모두 가장 가까운 전투 평의회 장소로 이동합니다. 플레이어가 20개 이상의 깃털을 갖게 되면, 다른 플레이어가 깃털을 적게 가지고 있는 한 전시 평의회에 깃털을 보낼 수 있는 모든 플레이어에게 깃털을 주어야 한다.
전투 평의회의 빈 공간에 착륙할 경우, 어느 방향으로든 보드에 가장 가까이 있는 플레이어가 그 공간에 있는 플레이어와 합류해야 합니다.
한 선수가 28개 이상의 깃털을 얻으면 남은 선수들은 한 차례 차례에 걸쳐 깃털을 28개 이하로 떨어뜨릴 수 있다. 모든 플레이어가 한 차례 더 턴을 한 후 깃털이 가장 많은 선수(28개 이상)가 승리한다.
—사용자 요약
Itancan is the Sioux word for Chief. The goal of this game is to be the first player to gain 28 feathers, thereby becoming Itancan (chief.)
Equipment:
1 board
6 playing pieces
1 die
28 peace cards
21 musket cards
60 feathers
12 value 10 feather tokens
The board is set up like a spoke, with the center spot being the Sacred Circle and is the starting place for all players. The four spokes signify the four directions.
Players roll a die and move that number of spaces on the board in any direction on a spoke. However, movement on the outer circle is only in clockwise direction unless when instructed by a card or other space directions.
The various spaces are:
Gaining and Losing Feathers
Peace Pipe Card - draw a Peace card and follow directions
Musket Card - draw a Musket card and follow directions
Eagle - gain one feather
War Council Place - If any player lands on a space occupied by another player both players go forward to the nearest War Council Place space. Once a player has twenty feathers or more he must give a feather to any player who manages to get them to the war council place as long as the other player has less feathers.
If you land on an unoccupied War Council Place space, the player who is closest on the board in any direction must join the player on that space.
Once a player gains 28 or more feathers, the remaining players have one turn to try and drop that player down to below 28 feathers. After all players have one more turn the player with the most feathers (28 or more) wins.
—user summary
Equipment:
1 board
6 playing pieces
1 die
28 peace cards
21 musket cards
60 feathers
12 value 10 feather tokens
The board is set up like a spoke, with the center spot being the Sacred Circle and is the starting place for all players. The four spokes signify the four directions.
Players roll a die and move that number of spaces on the board in any direction on a spoke. However, movement on the outer circle is only in clockwise direction unless when instructed by a card or other space directions.
The various spaces are:
Gaining and Losing Feathers
Peace Pipe Card - draw a Peace card and follow directions
Musket Card - draw a Musket card and follow directions
Eagle - gain one feather
War Council Place - If any player lands on a space occupied by another player both players go forward to the nearest War Council Place space. Once a player has twenty feathers or more he must give a feather to any player who manages to get them to the war council place as long as the other player has less feathers.
If you land on an unoccupied War Council Place space, the player who is closest on the board in any direction must join the player on that space.
Once a player gains 28 or more feathers, the remaining players have one turn to try and drop that player down to below 28 feathers. After all players have one more turn the player with the most feathers (28 or more) wins.
—user summary
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