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BGG랭킹
BGG전체 : 4756
WARGAMES : 680
THEMATIC : 731 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Dávid Turczi
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아티스트
Jakub Politzer
-
인원
게임 소개
프로키온은 지구에서 11광년 떨어진 별이며, 작은개자리에서 가장 밝은 별로 우리 하늘에서 볼 수 있다. 이 계는 붕괴된 별의 잔해를 포함하고 있기 때문에 산업화에 무르익은 무거운 원소가 풍부할 수밖에 없었다. 그러므로 2104년에 이 행성이 최초로 식민지가 된 외계 행성계 중 하나라는 것은 놀라운 일이 아니었다. 놀라운 일은 3년 후, 명백히 외계 문명에 속하는 고대 공예품이 정착촌 아래에서 발견되었을 때 일어났다. 관측소는 태양계에 접근하는 것보다 빠른 속도에서 속도가 느려지는 함대의 틀림없는 타키온 방사선을 포착했다. - 최악의 상황에 대비하기 위해 유엔은 정착촌의 최소 방어력을 완화하기 위해 함대 전체를 파견했고, 그들의 과학자들은 외계 통신을 해독하기 위해 열심히 노력했다.그리고 그들의 이름이 에틴으로 밝혀진 그들의 새로운 적.
프로시온 3호 방어전은 네 명의 플레이어가 두 팀으로 나뉘어 매우 비대칭적인 게임으로, 한 명의 플레이어가 에일리언 우주 해군을, 한 명은 에일리언 지상군을, 다른 한 명의 인간 우주 해군 제독과 지상군 사령관이 앞을 가로막는다. 스페이스 보드는 육각 보드를 사용하는 반면, 접지 보드는 위치의 포인트 투 포인트 네트워크입니다. 이 게임은 카드 구동식, 낮은 운의 메커니즘을 사용하여 12번에 걸쳐 진행되며, 빠르게 진행되는 전투 전략 게임으로 전개된다. 한 쪽의 두 사령관은 적이 이용할 수 있는 약점이 없도록 긴밀히 협력해야 하지만, 그들의 다른 메커니즘과 다른 극장은 각 플레이어가 팀 게임에서 공통적으로 발생하는 알파 플레이어 문제를 피하는 그들만의 책임에 편안하게 몰두하도록 보장할 것이다.
게임에는 한쪽 측면을 담당하는 자동화된 상대도 함께 나온다. 한 명 또는 두 명의 선수가 협력적으로 상대방을 상대할 수 있다.
—출판사의 설명
프로시온 3호 방어전은 네 명의 플레이어가 두 팀으로 나뉘어 매우 비대칭적인 게임으로, 한 명의 플레이어가 에일리언 우주 해군을, 한 명은 에일리언 지상군을, 다른 한 명의 인간 우주 해군 제독과 지상군 사령관이 앞을 가로막는다. 스페이스 보드는 육각 보드를 사용하는 반면, 접지 보드는 위치의 포인트 투 포인트 네트워크입니다. 이 게임은 카드 구동식, 낮은 운의 메커니즘을 사용하여 12번에 걸쳐 진행되며, 빠르게 진행되는 전투 전략 게임으로 전개된다. 한 쪽의 두 사령관은 적이 이용할 수 있는 약점이 없도록 긴밀히 협력해야 하지만, 그들의 다른 메커니즘과 다른 극장은 각 플레이어가 팀 게임에서 공통적으로 발생하는 알파 플레이어 문제를 피하는 그들만의 책임에 편안하게 몰두하도록 보장할 것이다.
게임에는 한쪽 측면을 담당하는 자동화된 상대도 함께 나온다. 한 명 또는 두 명의 선수가 협력적으로 상대방을 상대할 수 있다.
—출판사의 설명
Procyon is a star 11 light-years from Earth, visible in our skies as the brightest star in the Canis Minor constellation. Since the system contains the remains of a collapsed star it was bound to be rich in heavy elements, ripe for industrialization. It was thus no surprise, that in 2104 this was one of the first extrasolar systems to be colonized. The surprise came 3 years later, when an ancient artefact belonging to a clearly alien civilization was discovered under the settlement. The observatories picked up the unmistakable tachyon radiation of a fleet slowing down from faster-than-light approaching the system - preparing for the worst case scenario, the UN dispatched its entire Armada to relieve the minimal defenses the settlement holds, while their scientists worked hard to decipher the alien communications, and understand their newfound enemy whose name was revealed to be the Aethyn.
Defence of Procyon III is a highly asymmetric game of four players in two teams: one player takes charge of the Alien space navy, one the Alien ground force, while the other team of the Human space navy admiral and the ground forces' commander stands in their way. The space board uses a hex board, while the ground board is a point-to-point network of locations. The game is played over 12 turns, using card driven, low luck mechanisms that quickly unfold into a fast paced game of combat strategy - presented with countless high quality miniatures in a rich, thematic world. The two commanders of a side will have to work together closely to make sure there are no weaknesses for the enemy to exploit, yet their different mechanisms and different theaters will ensure each player is comfortably occupied with their own responsibilities - avoiding the alpha player issue common in team games.
The game also comes with an automated opponent that takes charge of one of the side. One or two players can play cooperatively against the opponent.
—description from the publisher
Defence of Procyon III is a highly asymmetric game of four players in two teams: one player takes charge of the Alien space navy, one the Alien ground force, while the other team of the Human space navy admiral and the ground forces' commander stands in their way. The space board uses a hex board, while the ground board is a point-to-point network of locations. The game is played over 12 turns, using card driven, low luck mechanisms that quickly unfold into a fast paced game of combat strategy - presented with countless high quality miniatures in a rich, thematic world. The two commanders of a side will have to work together closely to make sure there are no weaknesses for the enemy to exploit, yet their different mechanisms and different theaters will ensure each player is comfortably occupied with their own responsibilities - avoiding the alpha player issue common in team games.
The game also comes with an automated opponent that takes charge of one of the side. One or two players can play cooperatively against the opponent.
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