-
BGG랭킹
BGG전체 : 4606
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
80-160 분
-
연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.06 / 5
-
디자이너
Kristian Karlberg
-
아티스트
Andrzej Masianis
-
인원
게임 소개
괴티아: 솔로몬의 아홉 왕(Goetia: Nine Kings of Solomon)은 각 플레이어가 괴물의 악마와 접촉하고, 마술하고, 숭배하는 노동자의 배치, 자원 관리 게임이다. 이 게임은 레메게톤 클라비쿨라 살로모니스 경전에 등장하는 9명의 악마왕에 초점을 맞추고 있다.
경기는 시계방향으로 차례대로 진행된다. 각 턴마다 플레이어는 3명의 팔로워 중 한 명을 모듈식 보드에 배치한다. 작업자를 배치하면 플레이어가 묘사된 자원을 얻게 됩니다.
플레이어는 특정 줄이나 열의 눈에 보이는 모든 자원을 지불함으로써 외곽에서 더 많은 노동자를 얻을 수 있다. 초기에 직원을 사면 비용이 많이 든다. 만약 당신이 나중에 노동자를 산다면, 그 비용은 당신과 당신의 상대방이 어떻게 경기를 하느냐에 따라 모두 낮다.
플레이어들은 또한 악마와 접촉하기 위해 일꾼들을 보내기 위해 하나의 자원을 지불할 수 있다. 악마와 접촉함으로써 플레이어는 악마적 관심을 받게 됩니다. 악마가 주의를 끌지 못하게 되면 마법에 걸리게 되고 플레이어는 특별한 능력(악마의 힘, 공예품, 보물)을 얻기 위해 더 많은 자원을 들여 숭배할 수 있게 된다.
악마적 힘은 예배 포인트의 가치가 있다. 악마적 능력과 거래에서 가장 많은 코인과 WP를 보유한 선수가 승자다.
플레이어에게 모든 악마적 힘이 주어지면, 플레이어들이 주의를 위해 큐브를 교환하거나 악마와 협약을 맺음으로써 더 많은 워십 포인트를 얻을 수 있는 새로운 특별 영역이 발굴됩니다.
게임은 플레이어가 악마와 4개의 유효한 계약을 맺거나 특정 수의 계약을 모든 플레이어가 획득할 때 종료된다.
—디자이너의 설명
경기는 시계방향으로 차례대로 진행된다. 각 턴마다 플레이어는 3명의 팔로워 중 한 명을 모듈식 보드에 배치한다. 작업자를 배치하면 플레이어가 묘사된 자원을 얻게 됩니다.
플레이어는 특정 줄이나 열의 눈에 보이는 모든 자원을 지불함으로써 외곽에서 더 많은 노동자를 얻을 수 있다. 초기에 직원을 사면 비용이 많이 든다. 만약 당신이 나중에 노동자를 산다면, 그 비용은 당신과 당신의 상대방이 어떻게 경기를 하느냐에 따라 모두 낮다.
플레이어들은 또한 악마와 접촉하기 위해 일꾼들을 보내기 위해 하나의 자원을 지불할 수 있다. 악마와 접촉함으로써 플레이어는 악마적 관심을 받게 됩니다. 악마가 주의를 끌지 못하게 되면 마법에 걸리게 되고 플레이어는 특별한 능력(악마의 힘, 공예품, 보물)을 얻기 위해 더 많은 자원을 들여 숭배할 수 있게 된다.
악마적 힘은 예배 포인트의 가치가 있다. 악마적 능력과 거래에서 가장 많은 코인과 WP를 보유한 선수가 승자다.
플레이어에게 모든 악마적 힘이 주어지면, 플레이어들이 주의를 위해 큐브를 교환하거나 악마와 협약을 맺음으로써 더 많은 워십 포인트를 얻을 수 있는 새로운 특별 영역이 발굴됩니다.
게임은 플레이어가 악마와 4개의 유효한 계약을 맺거나 특정 수의 계약을 모든 플레이어가 획득할 때 종료된다.
—디자이너의 설명
Goetia: Nine Kings of Solomon is a worker placement, resource management game where each players try to contact, conjure and worship goetic demons. The game is focusing on the 9 demon kings that appear in the scriptures Lemegeton Clavicula Salomonis.
The game is played in clockwise turn order. Each turn the players places one of their 3 followers on a modular board. When placing a worker the players get the depicted resource(s).
Players can get more workers from the outskirts by paying all visible resources from that specific row or column. If you buy a worker early in a round the cost is high. If you buy a worker later the cost is low - all depending on how you and your opponents are playing.
Players can also pay one resource in order to send their workers to contact demons. By contacting demons players are awarded Demonic Attention. When a Demon has run out of attention, a Demon is conjured and players can now pay more resources to worship said Demon in order to get special abilities (Demonic Powers, Artifacts, Treasures).
Demonic Powers are worth Worship Points (WP). The player with the most most coins and WP from demonic abilities and pacts is the winner.
When all demonic powers have been awarded to the players new special areas are uncovered where players can earn more Worship Points by exchanging cubes for Attention, or making Pacts with Demons.
Game ends when a player has 4 active Pacts with a Demon, or when a certain number of Pacts have been acquired by all players.
—description from the designer
The game is played in clockwise turn order. Each turn the players places one of their 3 followers on a modular board. When placing a worker the players get the depicted resource(s).
Players can get more workers from the outskirts by paying all visible resources from that specific row or column. If you buy a worker early in a round the cost is high. If you buy a worker later the cost is low - all depending on how you and your opponents are playing.
Players can also pay one resource in order to send their workers to contact demons. By contacting demons players are awarded Demonic Attention. When a Demon has run out of attention, a Demon is conjured and players can now pay more resources to worship said Demon in order to get special abilities (Demonic Powers, Artifacts, Treasures).
Demonic Powers are worth Worship Points (WP). The player with the most most coins and WP from demonic abilities and pacts is the winner.
When all demonic powers have been awarded to the players new special areas are uncovered where players can earn more Worship Points by exchanging cubes for Attention, or making Pacts with Demons.
Game ends when a player has 4 active Pacts with a Demon, or when a certain number of Pacts have been acquired by all players.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
481
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18