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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Judson Cowan
-
아티스트
Judson Cowan
-
인원
게임 소개
이 직장인 배치/타일 배치 하이브리드 게임에서 당신만의 유령의 집을 짓고 운영하세요.
최대 3명의 친구들과 모여 누가 가장 무섭고 최고의 유령의 집을 지을 수 있는지 경쟁해보고, 실수로 손님들을 겁주어 죽게 하지 않고 가장 많은 사람들을 놀라게 할 수 있는지 알아보세요. 집과 그들의 집을 연결하고, 그들의 큐에서 당신의 큐로 손님을 바꾸고, 효과 카드로 다양한 손님들의 공포 수준을 높이고 낮출 수 있기 때문에 많은 플레이어들의 상호작용이 있다.
당신의 근로자들은 새로운 집 타일을 연구하거나, 더 많은 근로자들을 모집하거나, 그들의 집을 홍보하고, 손님들을 끌어들이거나, 그들의 집을 짓는데 필요한 자원을 모으기 위해 마을로 갈 수 있다.
일꾼들도 겁쟁이로 두 배나 뛰어요! 그들은 정확한 방향으로 손님들을 겁주기 위해 집으로 향하거나, 더 무서운 경험을 하기 위해 집 앞에서 주요 손님들에게 줄을 설 수 있다. 하지만 조심하세요! 많은 손님들은 "과 같은 것들을 망칠 수 있는 특별한 특성을 가지고 있다.이 게스트는 모든 인접한 게스트가 겁을 먹게 되면 공포 수준을 높일 것입니다! 이러한 다른 능력들을 사용하여 게스트들을 서로 놀리거나 다른 플레이어의 계획을 방해합니다.
현금을 받을 수 있는 유일한 방법은 사람들이 집에 들어오는 순간 돈을 지불하는 거야 좋은 시간을 보내든 안 보내든 말이야 손님이 입장할 때, 당신은 그들의 공포 수준을 추적하기 위해 회전 다이얼로 그들을 스탠드 베이스에 끼워 넣을 것입니다.
손님들이 즐거운 시간을 보낸다면, 당신은 그들을 다시 오라고 초대할 수 있습니다. 만약 손님이 죽으면, 그들은 귀한 창고를 차지하고 당신이 집을 짓는데 필요한 자원을 저장하는 것을 막는다. 손님을 너무 많이 죽이면 경영진이 바뀌고 감점이 커진다.
게임플레이는 할로윈까지 7일간 밤마다 진행되며, 매일 밤마다 직원들에게 돈을 지불한다. 할로윈 밤에 모든 게스트가 떠난 후 게임이 마무리됨에 따라, 유로 스타일의 규칙이 시행되고, 성공적으로 겁먹은 게스트 각각의 비밀스러운 가치를 드러낸 플레이어들은 그들의 총점에 기여한다.
스푸크하우스는 여러 가지 승리 전략이 있는 복잡한 게임으로, 현재 4명이 풀 플레이 스루로 3시간 안팎의 시간을 기록하고 있다. 하지만 아직 개발 초기입니다.
—디자이너의 설명
최대 3명의 친구들과 모여 누가 가장 무섭고 최고의 유령의 집을 지을 수 있는지 경쟁해보고, 실수로 손님들을 겁주어 죽게 하지 않고 가장 많은 사람들을 놀라게 할 수 있는지 알아보세요. 집과 그들의 집을 연결하고, 그들의 큐에서 당신의 큐로 손님을 바꾸고, 효과 카드로 다양한 손님들의 공포 수준을 높이고 낮출 수 있기 때문에 많은 플레이어들의 상호작용이 있다.
당신의 근로자들은 새로운 집 타일을 연구하거나, 더 많은 근로자들을 모집하거나, 그들의 집을 홍보하고, 손님들을 끌어들이거나, 그들의 집을 짓는데 필요한 자원을 모으기 위해 마을로 갈 수 있다.
일꾼들도 겁쟁이로 두 배나 뛰어요! 그들은 정확한 방향으로 손님들을 겁주기 위해 집으로 향하거나, 더 무서운 경험을 하기 위해 집 앞에서 주요 손님들에게 줄을 설 수 있다. 하지만 조심하세요! 많은 손님들은 "과 같은 것들을 망칠 수 있는 특별한 특성을 가지고 있다.이 게스트는 모든 인접한 게스트가 겁을 먹게 되면 공포 수준을 높일 것입니다! 이러한 다른 능력들을 사용하여 게스트들을 서로 놀리거나 다른 플레이어의 계획을 방해합니다.
현금을 받을 수 있는 유일한 방법은 사람들이 집에 들어오는 순간 돈을 지불하는 거야 좋은 시간을 보내든 안 보내든 말이야 손님이 입장할 때, 당신은 그들의 공포 수준을 추적하기 위해 회전 다이얼로 그들을 스탠드 베이스에 끼워 넣을 것입니다.
손님들이 즐거운 시간을 보낸다면, 당신은 그들을 다시 오라고 초대할 수 있습니다. 만약 손님이 죽으면, 그들은 귀한 창고를 차지하고 당신이 집을 짓는데 필요한 자원을 저장하는 것을 막는다. 손님을 너무 많이 죽이면 경영진이 바뀌고 감점이 커진다.
게임플레이는 할로윈까지 7일간 밤마다 진행되며, 매일 밤마다 직원들에게 돈을 지불한다. 할로윈 밤에 모든 게스트가 떠난 후 게임이 마무리됨에 따라, 유로 스타일의 규칙이 시행되고, 성공적으로 겁먹은 게스트 각각의 비밀스러운 가치를 드러낸 플레이어들은 그들의 총점에 기여한다.
스푸크하우스는 여러 가지 승리 전략이 있는 복잡한 게임으로, 현재 4명이 풀 플레이 스루로 3시간 안팎의 시간을 기록하고 있다. 하지만 아직 개발 초기입니다.
—디자이너의 설명
Build and run your own haunted house in this worker placement/tile placing hybrid game.
Get together with up to three of your friends and compete to see who can build the best and scariest haunted house and frighten the most guests without accidentally scaring them to death. There's plenty of player interaction as you can connect your houses up to theirs, swap guests from their queues to yours, raise and lower the fear level of various guests with effects cards - all to keep players on their toes and ruin the most well laid of plans.
Your workers can head into town to research new house tiles, recruit more workers, promote their house and attract guests, or collect the necessary resources to build their house.
The workers also double as scarers! They can head into the house to help scare guests in the correct directions or they can work the queue at the front-of-house to prime guests for a more frightening experience. But be careful! Many guests have special attributes that can throw a wrench in things like "Screamer" - this guest will raise the fear level of every adjacent guest when they become scared! Use these different abilities to play guests off one another or interrupt other player's plans.
The only way to get cash is by admitting people to your house, they pay the second they come in whether they have a good time or not. As a guest enters, you'll slot them into a standee base with a rotating dial to track their fear level.
If guests have a good time, you can invite them to come back. If guests die, they take up precious storage bays and prevent you from storing the necessary resources to build up your house. If you kill too many guests, it means a change of management and a huge loss of points.
The gameplay goes on a night-by-night basis for 7 days leading up to halloween, resetting and paying workers at the end of each night. As the game wraps up after all the guests leave on Halloween night, Euro-style rules kick in and players reveal secret values each of their successfully scared guests contribute to their total score.
Spook House is a complex game with multiple strategies to win, currently clocking in around 3 hours for a full playthrough with four players. But it's still very early in development.
—description from the designer
Get together with up to three of your friends and compete to see who can build the best and scariest haunted house and frighten the most guests without accidentally scaring them to death. There's plenty of player interaction as you can connect your houses up to theirs, swap guests from their queues to yours, raise and lower the fear level of various guests with effects cards - all to keep players on their toes and ruin the most well laid of plans.
Your workers can head into town to research new house tiles, recruit more workers, promote their house and attract guests, or collect the necessary resources to build their house.
The workers also double as scarers! They can head into the house to help scare guests in the correct directions or they can work the queue at the front-of-house to prime guests for a more frightening experience. But be careful! Many guests have special attributes that can throw a wrench in things like "Screamer" - this guest will raise the fear level of every adjacent guest when they become scared! Use these different abilities to play guests off one another or interrupt other player's plans.
The only way to get cash is by admitting people to your house, they pay the second they come in whether they have a good time or not. As a guest enters, you'll slot them into a standee base with a rotating dial to track their fear level.
If guests have a good time, you can invite them to come back. If guests die, they take up precious storage bays and prevent you from storing the necessary resources to build up your house. If you kill too many guests, it means a change of management and a huge loss of points.
The gameplay goes on a night-by-night basis for 7 days leading up to halloween, resetting and paying workers at the end of each night. As the game wraps up after all the guests leave on Halloween night, Euro-style rules kick in and players reveal secret values each of their successfully scared guests contribute to their total score.
Spook House is a complex game with multiple strategies to win, currently clocking in around 3 hours for a full playthrough with four players. But it's still very early in development.
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