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BGG랭킹
BGG전체 : 6137
STRATEGY : 2079
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
40-75 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.43 / 5
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디자이너
Konstantin Seleznev
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아티스트
Alexander Khromov
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인원
게임 소개
20세기, 기술 발전의 세기, 새로운 경제 및 정치 관계의 세기, 2차 세계대전의 세기, 혁명의 세기이다. 역사상 처음으로 세계 단일 정부 수립이 가능해졌다. "에서 하위 부문을 명령합니다.그 위원회는 그 정부가 되기 위해 일하는 비밀 조직을 인용했다.
게임 중에 당신은 정치, 금융, 연구 기관에 침투하기 위해 요원 네트워크를 파견합니다. 유명하고 비밀스러운 조직들과 조약을 맺고 비밀 작전을 수행하죠 당신은 코민테른과 통합국가를 포함한 역사 만들기 프로젝트를 지휘합니다. 가장 중요한 것은, 세계의 유일한 꼭두각시 주인이 되기 위해 다른 부서장들과 경쟁하는 것입니다!
당신이 하는 일은 비밀에 싸여 있어요. 세상은 너에 대해 아무것도 모르고 앞으로도 그럴 거야 네가 위원회의 우두머리에 서서 세계의 지배자가 되는 순간에도 말이다!
심층 상태: 뉴 월드 오더(New World Order)는 세계 지배와 글로벌 음모의 디스토피아 게임이다. 게임은 여러 라운드에 걸쳐 진행되며, 라운드 과정에서 플레이어들은 액션 단계를 시작하고 그 다음에 인수 단계가 이어진다. 그 두 단계가 반복되고, 그 라운드의 마지막에 조약 단계가 온다.
액션 단계에서 각 플레이어는 하나의 동작을 수행하며, 그 중 가장 중요한 것은 침투 지역의 객관적인 카드로 대표되는 정치, 금융, 연구 기관에 에이전트를 침투시키는 것입니다. 다른 플레이어가 필요한 카드를 가로채기 위해 더 많은 에이전트를 보낼 수 있으므로 객관적인 카드를 놓고 경쟁해야 합니다. 플레이어는 또한 코민테른, 유니세이션, 스파이웨어, 딥스테이트 등의 월드 도미네이션 프로젝트로 진출할 수 있으며, 이 프로젝트는 플레이어들에게 게임에서 실질적인 이점을 제공한다. 그들은 또한 요원의 희생을 요구하면서 많은 영향력을 제공하는 비밀 작전을 수행할 수도 있다.
인수 단계에서 플레이어는 캡처한 카드를 가져다가 에이전트 중 일부를 돌려준다.
조약 단계는 침투 지역의 모든 객관적인 카드가 포착되었을 때 시작된다. 각 플레이어는 강력한 조직과 협력할 수 있는 하나의 조약을 만들 수 있으며, 일부는 세계를 알고 다른 이들은 비밀리에 숨을 수 있다.
게임이 끝나면 플레이어는 자신의 목표 카드, 글로벌 프로젝트 참여, 조약 카드에 의해 생성되는 자신의 영향력(승리 포인트)을 계산한다. 많은 카드들이 서로 상호작용하며 훨씬 더 큰 영향력을 발휘한다. 가장 영향력 있는 플레이어가 게임에서 승리하여 우리가 아는 세상의 주인이 됩니다.
게임 중에 당신은 정치, 금융, 연구 기관에 침투하기 위해 요원 네트워크를 파견합니다. 유명하고 비밀스러운 조직들과 조약을 맺고 비밀 작전을 수행하죠 당신은 코민테른과 통합국가를 포함한 역사 만들기 프로젝트를 지휘합니다. 가장 중요한 것은, 세계의 유일한 꼭두각시 주인이 되기 위해 다른 부서장들과 경쟁하는 것입니다!
당신이 하는 일은 비밀에 싸여 있어요. 세상은 너에 대해 아무것도 모르고 앞으로도 그럴 거야 네가 위원회의 우두머리에 서서 세계의 지배자가 되는 순간에도 말이다!
심층 상태: 뉴 월드 오더(New World Order)는 세계 지배와 글로벌 음모의 디스토피아 게임이다. 게임은 여러 라운드에 걸쳐 진행되며, 라운드 과정에서 플레이어들은 액션 단계를 시작하고 그 다음에 인수 단계가 이어진다. 그 두 단계가 반복되고, 그 라운드의 마지막에 조약 단계가 온다.
액션 단계에서 각 플레이어는 하나의 동작을 수행하며, 그 중 가장 중요한 것은 침투 지역의 객관적인 카드로 대표되는 정치, 금융, 연구 기관에 에이전트를 침투시키는 것입니다. 다른 플레이어가 필요한 카드를 가로채기 위해 더 많은 에이전트를 보낼 수 있으므로 객관적인 카드를 놓고 경쟁해야 합니다. 플레이어는 또한 코민테른, 유니세이션, 스파이웨어, 딥스테이트 등의 월드 도미네이션 프로젝트로 진출할 수 있으며, 이 프로젝트는 플레이어들에게 게임에서 실질적인 이점을 제공한다. 그들은 또한 요원의 희생을 요구하면서 많은 영향력을 제공하는 비밀 작전을 수행할 수도 있다.
인수 단계에서 플레이어는 캡처한 카드를 가져다가 에이전트 중 일부를 돌려준다.
조약 단계는 침투 지역의 모든 객관적인 카드가 포착되었을 때 시작된다. 각 플레이어는 강력한 조직과 협력할 수 있는 하나의 조약을 만들 수 있으며, 일부는 세계를 알고 다른 이들은 비밀리에 숨을 수 있다.
게임이 끝나면 플레이어는 자신의 목표 카드, 글로벌 프로젝트 참여, 조약 카드에 의해 생성되는 자신의 영향력(승리 포인트)을 계산한다. 많은 카드들이 서로 상호작용하며 훨씬 더 큰 영향력을 발휘한다. 가장 영향력 있는 플레이어가 게임에서 승리하여 우리가 아는 세상의 주인이 됩니다.
It is the time of the 20th century, a century of skyrocketing technological development, a century of new economic and political relations, a century of two World Wars, a century of revolutions. For the first time in history, the creation of a single world government became possible. You command a subdivision at "The Committee" — a secret organization working towards becoming that government.
During the game, you dispatch your network of agents to infiltrate political, financial, and research institutions. You make treaties with prominent organizations, both well-known and secret, and carry out covert operations. You head up history-shaping projects, including Comintern and Unified Nations. Most importantly, you compete with other subdivision heads to become the only puppet master of the world!
All you do is shrouded in secrecy. The world knows nothing of you, and it will stay that way. Even as you stand at the head of The Committee and become the ruler of the world!
Deep State: New World Order is a dystopian game of world domination and global conspiracies. The game takes place over several rounds, and in the course of a round, players begin with the action phase, which is followed by the takeover phase. Those two phases repeat, then at the end of the round comes the treaty phase.
During the action phase, each player performs one action, the most important of which is to send your agents to infiltrate political, financial, and research institutions represented by objective cards in the Infiltration Zone. You must race for objective cards as other players can send more agents to intercept the card they need. Players can also advance toward World Domination projects, including Comintern, Unified Nations, Spyware, and Deep State itself, which gives players tangible advantages in the game. They may also choose to carry out covert operations that provide a lot of influence while requiring the sacrifice of agents.
During the takeover phase, players take their captured cards and return some of their agents from them.
The treaty phase begins when all objective cards in the Infiltration Zone have been captured. Each player can then make one treaty that gets them working with mighty organizations, some known the world over, while others hide in secret.
At the end of the game, players calculate their influence (victory points) that are generated by their objective cards, by participation in global projects, and by their treaty cards. Many cards interact with each other, generating even more influence. The player with the most influence wins the game, becoming master of the world we know.
During the game, you dispatch your network of agents to infiltrate political, financial, and research institutions. You make treaties with prominent organizations, both well-known and secret, and carry out covert operations. You head up history-shaping projects, including Comintern and Unified Nations. Most importantly, you compete with other subdivision heads to become the only puppet master of the world!
All you do is shrouded in secrecy. The world knows nothing of you, and it will stay that way. Even as you stand at the head of The Committee and become the ruler of the world!
Deep State: New World Order is a dystopian game of world domination and global conspiracies. The game takes place over several rounds, and in the course of a round, players begin with the action phase, which is followed by the takeover phase. Those two phases repeat, then at the end of the round comes the treaty phase.
During the action phase, each player performs one action, the most important of which is to send your agents to infiltrate political, financial, and research institutions represented by objective cards in the Infiltration Zone. You must race for objective cards as other players can send more agents to intercept the card they need. Players can also advance toward World Domination projects, including Comintern, Unified Nations, Spyware, and Deep State itself, which gives players tangible advantages in the game. They may also choose to carry out covert operations that provide a lot of influence while requiring the sacrifice of agents.
During the takeover phase, players take their captured cards and return some of their agents from them.
The treaty phase begins when all objective cards in the Infiltration Zone have been captured. Each player can then make one treaty that gets them working with mighty organizations, some known the world over, while others hide in secret.
At the end of the game, players calculate their influence (victory points) that are generated by their objective cards, by participation in global projects, and by their treaty cards. Many cards interact with each other, generating even more influence. The player with the most influence wins the game, becoming master of the world we know.
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