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BGG랭킹
BGG전체 : 17002
STRATEGY : 2762
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Paolo Russo
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아티스트
Paolo Russo
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인원
게임 소개
《18ZOO》(18ZOO)는 가상의 동물원을 배경으로 한 18xx 게임으로, 2-5명의 플레이어를 위해 설계되었으며 100분 안에 플레이할 수 있다.
- 많은 컨벤션/레저들이 이미 마련되어 있기 때문에, 새로운 플레이어들이 이 장르에 편안하게 참여할 수 있도록 18xx 게임으로 즐길 수 있다(즉, 마을, 멍청이, 도시, 공유, 토킹 등).
- 독이 든 열차, 타일 몇 개, 토큰 배틀, 열차 구입에 대한 많은 인센티브(+rust) 등 18xxx의 베테랑/프로들 사이에서 가장 빠른 평균적인 칼 싸움으로 플레이할 수 있다.
1860년과 1849년에 18DIXIE와 18CZ의 딸과 결혼한 아들이 있었던 것 같아요. "엄마처럼 상냥하고 아빠처럼 나쁜 남자애가 1846년 요정 대모가 말했다.
높은 구별을 가능하게 하는 많은 기능들이 있다.
지도는 모듈식으로 결합 및 사용자 지정 가능
게임의 모든 돈은 25$의 배수이다.
게임 중에 분할이나 비율을 계산할 필요가 없습니다.
POWER(사생활자)는 재미있고 흥미로운 방식으로 규칙을 수정한다 - 20명 중 16명이 게임 내내 등장한다.
기업은 일종의 링 순서로 개방됩니다 - 첫 번째 선택(및 두 번째 선택)이 게임을 좌우합니다.
RUN은 주식 가치를 높이기 위해 임계값이 증가합니다. 경로 구축의 목표는 로컬 최고의 실행을 달성하기 위해 노력하는 대신 모든 OR에서 효율적인 것입니다.
RUN의 수익은 미리 계산됩니다. 최상의 실행은 효율적인 실행입니다.
마을을 오( ()라고 하는데, 금고에 돈을 넣고 달아나 세입이 많다.
마을과 언덕/무테인(MM, MM)은 일반적으로 업그레이드가 불가능하기 때문에 경기마다 경로 구축이 다르다.
18Z 디자인의 목표OO는 더 많은 청중(낮은 계산법 포함)이 접근할 수 있는 18xx(Stock Shenanigans와 Operation Shenanigans 둘 다)의 전체 서사와 함께 90-120분 동안만 지속되는 게임을 할 것이다.
- 많은 컨벤션/레저들이 이미 마련되어 있기 때문에, 새로운 플레이어들이 이 장르에 편안하게 참여할 수 있도록 18xx 게임으로 즐길 수 있다(즉, 마을, 멍청이, 도시, 공유, 토킹 등).
- 독이 든 열차, 타일 몇 개, 토큰 배틀, 열차 구입에 대한 많은 인센티브(+rust) 등 18xxx의 베테랑/프로들 사이에서 가장 빠른 평균적인 칼 싸움으로 플레이할 수 있다.
1860년과 1849년에 18DIXIE와 18CZ의 딸과 결혼한 아들이 있었던 것 같아요. "엄마처럼 상냥하고 아빠처럼 나쁜 남자애가 1846년 요정 대모가 말했다.
높은 구별을 가능하게 하는 많은 기능들이 있다.
지도는 모듈식으로 결합 및 사용자 지정 가능
게임의 모든 돈은 25$의 배수이다.
게임 중에 분할이나 비율을 계산할 필요가 없습니다.
POWER(사생활자)는 재미있고 흥미로운 방식으로 규칙을 수정한다 - 20명 중 16명이 게임 내내 등장한다.
기업은 일종의 링 순서로 개방됩니다 - 첫 번째 선택(및 두 번째 선택)이 게임을 좌우합니다.
RUN은 주식 가치를 높이기 위해 임계값이 증가합니다. 경로 구축의 목표는 로컬 최고의 실행을 달성하기 위해 노력하는 대신 모든 OR에서 효율적인 것입니다.
RUN의 수익은 미리 계산됩니다. 최상의 실행은 효율적인 실행입니다.
마을을 오( ()라고 하는데, 금고에 돈을 넣고 달아나 세입이 많다.
마을과 언덕/무테인(MM, MM)은 일반적으로 업그레이드가 불가능하기 때문에 경기마다 경로 구축이 다르다.
18Z 디자인의 목표OO는 더 많은 청중(낮은 계산법 포함)이 접근할 수 있는 18xx(Stock Shenanigans와 Operation Shenanigans 둘 다)의 전체 서사와 함께 90-120분 동안만 지속되는 게임을 할 것이다.
18ZOO is an 18xx game set in a fictional ZOO, designed for 2-5 players and playable in about 100 minutes:
- it is playable as a welcome 18xx game, since many convention/rules are already in place, to let new players comfortable into the genre (i.e. they will find villages, dits, cities, shares, tokening, etc...)
- it is playable as the quickest mean knife fight among veterans/pro 18xxers: poisoned trains, few tiles, token battle, lot of incentives in buying train (+rust).
It's like 1860 and 1849 had a son which married the daughter of 18DIXIE and 18CZ. "Sweet like mommy and a bad boy like daddy" said the fairy godmother 1846
There are many features that makes it high distinguishable:
Map is modular- it can be combined and customized
All money of the game are multiple of 25$ (called a Bag of 25 Nuts).
No need to compute any division or percentage during the game
POWERS (privates) bend some rule in a FUN and exciting way - 16 out of 20 appear throughout the game
Companies are opened in a sort of ring order - first choice (and second choice) will set the game
RUN have a growing threshold in order to increase the stock value - the goal of route building is to be efficient throughout all ORs, instead of trying to achieve a local best run
Revenue of a RUN is pre-calculated - best run is an efficient run
Villages are called O (water pond), and their revenue is high since they give money into the treasury and to the run
Villages and Hills/Moutains (M and MM) are not upgradable (generally) so that route building is different in each game.
The goal of the design of 18ZOO is to have a game that last only 90-120 minutes, with the full narrative of a 18xx (both Stock Shenanigans and Operative Shenanigans), approachable by a wider audience (low calculus involved).
- it is playable as a welcome 18xx game, since many convention/rules are already in place, to let new players comfortable into the genre (i.e. they will find villages, dits, cities, shares, tokening, etc...)
- it is playable as the quickest mean knife fight among veterans/pro 18xxers: poisoned trains, few tiles, token battle, lot of incentives in buying train (+rust).
It's like 1860 and 1849 had a son which married the daughter of 18DIXIE and 18CZ. "Sweet like mommy and a bad boy like daddy" said the fairy godmother 1846
There are many features that makes it high distinguishable:
Map is modular- it can be combined and customized
All money of the game are multiple of 25$ (called a Bag of 25 Nuts).
No need to compute any division or percentage during the game
POWERS (privates) bend some rule in a FUN and exciting way - 16 out of 20 appear throughout the game
Companies are opened in a sort of ring order - first choice (and second choice) will set the game
RUN have a growing threshold in order to increase the stock value - the goal of route building is to be efficient throughout all ORs, instead of trying to achieve a local best run
Revenue of a RUN is pre-calculated - best run is an efficient run
Villages are called O (water pond), and their revenue is high since they give money into the treasury and to the run
Villages and Hills/Moutains (M and MM) are not upgradable (generally) so that route building is different in each game.
The goal of the design of 18ZOO is to have a game that last only 90-120 minutes, with the full narrative of a 18xx (both Stock Shenanigans and Operative Shenanigans), approachable by a wider audience (low calculus involved).
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