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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-380 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Paul Tavener
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아티스트
Paul Tavener
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인원
게임 소개
《군단 아틀란티카》는 로마 제국이 콜럼버스보다 1300년 먼저 신대륙을 발견한 대안 역사 2세기를 배경으로 한 2인 전쟁 게임이다. 게임 턴은 달을 의미하고, 육각형의 지름은 약 20마일, 힘 포인트는 약 500명에 해당합니다. 상대의 자본을 먼저 장악하거나 경기 종료 시 가장 많은 시티 포인트를 획득한 플레이어가 승리하게 된다.
로만 플레이어(Roman Player)는 침략하는 로마군을 통제하며 “새로운 로마와 인근 메소아메리카 도시 국가들에 대한 그들의 통제권을 확장한다. 티칼 플레이어는 마야 왕국을 지배하며 그들을 막으려 한다. 양쪽 모두 게임을 중립적으로 시작하는 다른 메소아메리카 도시 국가들을 정복하거나 충성을 얻으려고 시도할 수 있으며, 여기에는 작은 독립 도시 국가들과 더 큰 지역 강대국들이 포함된다.
이 게임에는 군대를 지휘하지만 협상을 수행하는 리더가 등장한다. 로마 함대와 메소아메리카 카누 수송선, 낮은 수준의 대서양 횡단 로마 지원군, 요새화, 약탈 또는 파괴가 가능한 도시, 노예 노동자, 공급 및 소모, 기병(로마 선수만), 인신공희(티칼 선수만) 등이다.
필연적으로 표현된 거의 모든 힘과 등장인물들은 허구이지만, 지도는 실제 메소아메리카 지형을 사실적으로 묘사하고 있으며, 도시 국가들은 이 시기에 증거가 있는 국가들이다. 이 놀이는 마야로 가는 음식과 강 운송의 중요성과 미신과 축제의 주요한 영향을 나타낸다. 달, 금성, 화성, 목성의 천체 표식들은 밤하늘 궤도로 이동하는데, 이는 특히 두 개 이상의 표식들이 함께 쌓일 때, 지역 강대국들과 도시 국가들 사이에 불안이나 심지어 반란이 증가하거나 충성의 변화를 야기한다.
—디자이너의 설명
로만 플레이어(Roman Player)는 침략하는 로마군을 통제하며 “새로운 로마와 인근 메소아메리카 도시 국가들에 대한 그들의 통제권을 확장한다. 티칼 플레이어는 마야 왕국을 지배하며 그들을 막으려 한다. 양쪽 모두 게임을 중립적으로 시작하는 다른 메소아메리카 도시 국가들을 정복하거나 충성을 얻으려고 시도할 수 있으며, 여기에는 작은 독립 도시 국가들과 더 큰 지역 강대국들이 포함된다.
이 게임에는 군대를 지휘하지만 협상을 수행하는 리더가 등장한다. 로마 함대와 메소아메리카 카누 수송선, 낮은 수준의 대서양 횡단 로마 지원군, 요새화, 약탈 또는 파괴가 가능한 도시, 노예 노동자, 공급 및 소모, 기병(로마 선수만), 인신공희(티칼 선수만) 등이다.
필연적으로 표현된 거의 모든 힘과 등장인물들은 허구이지만, 지도는 실제 메소아메리카 지형을 사실적으로 묘사하고 있으며, 도시 국가들은 이 시기에 증거가 있는 국가들이다. 이 놀이는 마야로 가는 음식과 강 운송의 중요성과 미신과 축제의 주요한 영향을 나타낸다. 달, 금성, 화성, 목성의 천체 표식들은 밤하늘 궤도로 이동하는데, 이는 특히 두 개 이상의 표식들이 함께 쌓일 때, 지역 강대국들과 도시 국가들 사이에 불안이나 심지어 반란이 증가하거나 충성의 변화를 야기한다.
—디자이너의 설명
Legion Atlantica is a two player war game set in an alternative history second century CE in which the Roman Empire discovered the New World 1300 years before Columbus. Game turns represent months, hexes are roughly twenty miles across and Strength Points correspond to approximately 500 men. The player who controls their opponent’s capital first or the player with the largest number of city points at the end of the game is the winner.
The Roman Player controls the Invading Roman forces attempting to establish “New Rome” and extend their control over nearby Mesoamerican city states. The Tikal player controls the principle Maya kingdom trying to stop them. Both sides may attempt to conquer or win the allegiance of other Mesoamerican city states that start the game neutral, these include small independent city states as well as larger regional powers.
The game features Leaders who command armies but are also needed to conduct negotiations. Roman fleets and Mesoamerican canoe transports, low levels of transatlantic Roman reinforcements, cities that can be fortified, pillaged or destroyed, slave workers, supply and attrition, cavalry (Roman player only) and human sacrifice (Tikal player only).
By necessity almost all of the forces and characters represented are fictional, however the map is a realistic representation of the actual Mesoamerican terrain and the city states are those that there is evidence for at this time. The game represents the importance of food and river transport to the Maya and the key influence of superstitions and festivals. Celestial markers for the Moon, Venus, Mars and Jupiter are moved on a night sky track causing increasing unrest or even rebellion and changes of allegiance amongst the regional powers and city states, especially when 2 or more markers stack together.
—description from the designer
The Roman Player controls the Invading Roman forces attempting to establish “New Rome” and extend their control over nearby Mesoamerican city states. The Tikal player controls the principle Maya kingdom trying to stop them. Both sides may attempt to conquer or win the allegiance of other Mesoamerican city states that start the game neutral, these include small independent city states as well as larger regional powers.
The game features Leaders who command armies but are also needed to conduct negotiations. Roman fleets and Mesoamerican canoe transports, low levels of transatlantic Roman reinforcements, cities that can be fortified, pillaged or destroyed, slave workers, supply and attrition, cavalry (Roman player only) and human sacrifice (Tikal player only).
By necessity almost all of the forces and characters represented are fictional, however the map is a realistic representation of the actual Mesoamerican terrain and the city states are those that there is evidence for at this time. The game represents the importance of food and river transport to the Maya and the key influence of superstitions and festivals. Celestial markers for the Moon, Venus, Mars and Jupiter are moved on a night sky track causing increasing unrest or even rebellion and changes of allegiance amongst the regional powers and city states, especially when 2 or more markers stack together.
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