-
BGG랭킹
BGG전체 : 9735
WARGAMES : 1275
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.60 / 5
-
디자이너
David A. Powell
-
아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
(MMP 웹 사이트:)
1862년 9월 14일, D.H. 힐의 반란군 사단은 포토맥군의 앰브로즈 번사이드의 공격을 받았다. 힐의 병력은 제1군단과 제9군단의 북군이 밀려오는 것을 하루 종일 막아냈고, D.R. 존스 사단과 후드 사단이 늦게 도착한 것만으로 겨우 목숨을 건졌다.
반란군에게 다소 격심한 패배였음에도 불구하고 힐은 남부 산 정상에서 12시간 동안 그의 부하들이 해낸 전투에 대해 자랑스러워했다. 그들은 리에게 갑자기 공격적으로 변하는 연방군에 맞서 군대를 집중시킬 시간을 주었다.
사우스 마운틴은 남북 전쟁, 연대 시리즈의 네 번째 게임이다. 하나의 맵과 감당할 수 있는 카운터가 있는 이 게임은 시리즈 중 처음으로 저녁에 플레이할 수 있는 완전하고 강렬한 배틀을 제공한다. 그리고 일부 핵심 반란군의 가변적인 도착과 남부연합 및 연합 무작위 이벤트의 적용을 고려할 때 재생 가능성은 매우 높다.
내용:
1 22&x32&지도 시트(픽)
카운터시트 2개
남북 전쟁 여단 시리즈 규칙
연대 하위 시스템 규칙
사우스 마운틴 게임별 규칙
차트 및 표 책자 2개
플레이어 지원 카드
투 주사위
단위 규모: 연대 및 배터리
16진수 눈금: 100야드/헥스
플레이어: 2명 이상
복잡성: 중간
사우스 마운틴 생성 팀:
디자이너: Dave Powell
시리즈 디자이너 & 아트워크: Dean Essig
개발: 밥 클로이드
1862년 9월 14일, D.H. 힐의 반란군 사단은 포토맥군의 앰브로즈 번사이드의 공격을 받았다. 힐의 병력은 제1군단과 제9군단의 북군이 밀려오는 것을 하루 종일 막아냈고, D.R. 존스 사단과 후드 사단이 늦게 도착한 것만으로 겨우 목숨을 건졌다.
반란군에게 다소 격심한 패배였음에도 불구하고 힐은 남부 산 정상에서 12시간 동안 그의 부하들이 해낸 전투에 대해 자랑스러워했다. 그들은 리에게 갑자기 공격적으로 변하는 연방군에 맞서 군대를 집중시킬 시간을 주었다.
사우스 마운틴은 남북 전쟁, 연대 시리즈의 네 번째 게임이다. 하나의 맵과 감당할 수 있는 카운터가 있는 이 게임은 시리즈 중 처음으로 저녁에 플레이할 수 있는 완전하고 강렬한 배틀을 제공한다. 그리고 일부 핵심 반란군의 가변적인 도착과 남부연합 및 연합 무작위 이벤트의 적용을 고려할 때 재생 가능성은 매우 높다.
내용:
1 22&x32&지도 시트(픽)
카운터시트 2개
남북 전쟁 여단 시리즈 규칙
연대 하위 시스템 규칙
사우스 마운틴 게임별 규칙
차트 및 표 책자 2개
플레이어 지원 카드
투 주사위
단위 규모: 연대 및 배터리
16진수 눈금: 100야드/헥스
플레이어: 2명 이상
복잡성: 중간
사우스 마운틴 생성 팀:
디자이너: Dave Powell
시리즈 디자이너 & 아트워크: Dean Essig
개발: 밥 클로이드
(from MMP website:)
On September 14th, 1862, the rebel division of D.H. Hill was surprised and attacked by Ambrose Burnside's Wing of the Army of the Potomac. Hill's men held out all day against a rising tide of Federal troops from both the 1st and 9th Corps and were saved only by the late arrival of D.R. Jones and Hood's divisions.
Despite the fact that it was a rather sharp defeat for the rebels, Hill remained justifiably proud of the fight his men managed for 12 long hours atop South Mountain. They had given Lee the time he needed to concentrate his army in the face of a suddenly aggressive Federal force.
South Mountain is the fourth game in the Civil War, Regimental Series. With one map and a manageable number of counters, it is the first game in the series to offer a full, intense, battle that is playable in an evening. And re-playability is very high, given the variable arrival of some key Rebel forces and the application of Confederate and Union Random Events.
Contents:
1 22"x32" mapsheet (sneak peek)
2 countersheets
Civil War Brigade Series rules
Regimental Subsystem rules
South Mountain game specific rules
2 Charts & Tables booklets
Player Aid Card
Two dice
Unit Scale: Regiments and Batteries
Hex Scale: 100 yards/hex
Players: 2 and up
Complexity: Medium
South Mountain creation team:
Designer: Dave Powell
Series Designer & artwork: Dean Essig
Development: Bob Cloyd
On September 14th, 1862, the rebel division of D.H. Hill was surprised and attacked by Ambrose Burnside's Wing of the Army of the Potomac. Hill's men held out all day against a rising tide of Federal troops from both the 1st and 9th Corps and were saved only by the late arrival of D.R. Jones and Hood's divisions.
Despite the fact that it was a rather sharp defeat for the rebels, Hill remained justifiably proud of the fight his men managed for 12 long hours atop South Mountain. They had given Lee the time he needed to concentrate his army in the face of a suddenly aggressive Federal force.
South Mountain is the fourth game in the Civil War, Regimental Series. With one map and a manageable number of counters, it is the first game in the series to offer a full, intense, battle that is playable in an evening. And re-playability is very high, given the variable arrival of some key Rebel forces and the application of Confederate and Union Random Events.
Contents:
1 22"x32" mapsheet (sneak peek)
2 countersheets
Civil War Brigade Series rules
Regimental Subsystem rules
South Mountain game specific rules
2 Charts & Tables booklets
Player Aid Card
Two dice
Unit Scale: Regiments and Batteries
Hex Scale: 100 yards/hex
Players: 2 and up
Complexity: Medium
South Mountain creation team:
Designer: Dave Powell
Series Designer & artwork: Dean Essig
Development: Bob Cloyd
베스트게시물
-
[자유]
A&A 한국어판이 나온다니 감회가 새롭네요
-
Lv.4
Dr. KOSinus
-
7
-
490
-
2024-09-01
-
Lv.4
-
[콘텐츠]
[만화] 미국까지와서 보드게임샵부터 찾는 오이씨 1
-
Lv.9
당근씨
-
8
-
577
-
2024-09-04
-
Lv.9
-
[자유]
가볍게 써보는 파주 슈필 1박2일 3부자 나들이 후기
-
Lv.13
라프라스
-
8
-
511
-
2024-06-03
-
Lv.13
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기
-
Lv.21
ekil123
-
9
-
478
-
2024-09-07
-
Lv.21
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기 2일차
-
Lv.21
ekil123
-
8
-
378
-
2024-09-08
-
Lv.21