-
BGG랭킹
BGG전체 : 14159
WARGAMES : 2379
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.57 / 5
-
디자이너
Michael Taylor (I)
-
아티스트
Knut Grünitz, Randy Lein, Brandon Pennington
-
인원
게임 소개
카이버 패스 게임 웹사이트에서
조지 암스트롱 커스터와 리틀 빅혼 전투는 오랫동안 로즈버드 전투를 무색하게 만들었다. 리틀 빅혼에 1주일 앞서 이 전투의 결과는 커스터와 제7기병대에 일어난 일에 직접적으로 영향을 미쳤다.
조지 크룩 장군은 빅혼 원정의 남부 부대를 지휘하게 되었다. 서쪽에서 기번의 부대가 들어오고 북동쪽에서 테리/커스터 부대가 들어오자, 작전의 목적은 수 족과 샤이엔 북부를 포위하여 강제로 그들의 보호구역으로 돌려보내는 것이었다.
전술적으로 그 전투는 결말이 나지 않았다. 양측의 사상자는 비교적 적었고, 결국 크룩이 전장을 지켰다. 하지만 전략적으로 로즈버드의 싸움은 수 족과 샤이엔 족의 위대한 승리였다. 크룩은 엄청난 양의 탄약을 소비했고, 대부분의 병사들은 10발 이하로 격추되었다. 많은 말들이 죽거나, 다치거나, 닳아 없어졌습니다. 이러한 이유로 크룩은 베이스캠프로 복귀하기로 결정했고, 그의 부대는 사실상 전역으로부터 철수했다.
만약 크룩이 작전을 계속할 수 있었다면 커스터의 부대와 연계하여 보병과 기병을 제7기병연대에 추가했을 것이다. 커스터의 마지막 스탠드는 아마 일어나지 않았을 것이다.
게임 규모:
각 전투 유닛은 다음을 나타낸다.
- 미국 기병 1개 중대
- 약 100명의 인도인
- 개인 지도자
각 육각은 직경이 1/4마일이다.
각 경기 순번은 20분을 나타낸다.
이 게임은 다이컷 이지펀치 카운터가 있는 박스형 게임으로 리전 워게임즈에 의해 다시 출시될 예정입니다. 또한 시리즈 Battle of the Little Bighorn의 1권도 재발매되었다.
이 게임은 시리즈의 일부이다. 로즈버드 크릭 전투, 리틀 빅혼 전투, 어도비 월스 전투.
조지 암스트롱 커스터와 리틀 빅혼 전투는 오랫동안 로즈버드 전투를 무색하게 만들었다. 리틀 빅혼에 1주일 앞서 이 전투의 결과는 커스터와 제7기병대에 일어난 일에 직접적으로 영향을 미쳤다.
조지 크룩 장군은 빅혼 원정의 남부 부대를 지휘하게 되었다. 서쪽에서 기번의 부대가 들어오고 북동쪽에서 테리/커스터 부대가 들어오자, 작전의 목적은 수 족과 샤이엔 북부를 포위하여 강제로 그들의 보호구역으로 돌려보내는 것이었다.
전술적으로 그 전투는 결말이 나지 않았다. 양측의 사상자는 비교적 적었고, 결국 크룩이 전장을 지켰다. 하지만 전략적으로 로즈버드의 싸움은 수 족과 샤이엔 족의 위대한 승리였다. 크룩은 엄청난 양의 탄약을 소비했고, 대부분의 병사들은 10발 이하로 격추되었다. 많은 말들이 죽거나, 다치거나, 닳아 없어졌습니다. 이러한 이유로 크룩은 베이스캠프로 복귀하기로 결정했고, 그의 부대는 사실상 전역으로부터 철수했다.
만약 크룩이 작전을 계속할 수 있었다면 커스터의 부대와 연계하여 보병과 기병을 제7기병연대에 추가했을 것이다. 커스터의 마지막 스탠드는 아마 일어나지 않았을 것이다.
게임 규모:
각 전투 유닛은 다음을 나타낸다.
- 미국 기병 1개 중대
- 약 100명의 인도인
- 개인 지도자
각 육각은 직경이 1/4마일이다.
각 경기 순번은 20분을 나타낸다.
이 게임은 다이컷 이지펀치 카운터가 있는 박스형 게임으로 리전 워게임즈에 의해 다시 출시될 예정입니다. 또한 시리즈 Battle of the Little Bighorn의 1권도 재발매되었다.
이 게임은 시리즈의 일부이다. 로즈버드 크릭 전투, 리틀 빅혼 전투, 어도비 월스 전투.
From Khyber Pass Games website
George Armstrong Custer and The Battle of the Little Bighorn have long overshadowed the Battle of the Rosebud. Preceding the Little Bighorn by a week, the outcome of this battle directly influenced what happened to Custer and the 7th US Cavalry.
General George Crook was given command of the Southern column of the Bighorn Campaign. With Gibbon's column coming in from the West and the Terry/Custer column from the Northeast, the campaign's objective was to trap the Sioux and Northern Cheyenne and forcibly return them back to their reservation.
Tactically the battle was inconclusive. Casualties on both sides were relatively low, and in the end Crook held the field. But strategically the Rosebud fight was a great victory for the Sioux and Cheyenne. Crook expended a huge amount of ammunition; most soldiers were down to 10 rounds or fewer each. Many horses were killed, injured, or worn out. Because of these reasons Crook decided to withdraw his command back to his base camp, effectively taking his column out of the campaign.
Had Crook been able to continue operations he could have linked up with Custer's column, adding his infantry and cavalry to the 7th Cavalry. Custer's last stand would have, in all probability, never have occurred.
Game scale:
Each combat unit represents:
- one US Cavalry company
- approximately 100 Indians
- individual leader
Each hex equals 1/4 mile across.
Each game turn represents 20 minutes.
This game will be re-released by Legion Wargames as a boxed game with die-cut EasyPunch counters. Also being re-released is Volume I in the series Battle of the Little Bighorn.
This game is part of a series: The Battle of Rosebud Creek, The Battle of the Little Bighorn, and The Battle of Adobe Walls.
George Armstrong Custer and The Battle of the Little Bighorn have long overshadowed the Battle of the Rosebud. Preceding the Little Bighorn by a week, the outcome of this battle directly influenced what happened to Custer and the 7th US Cavalry.
General George Crook was given command of the Southern column of the Bighorn Campaign. With Gibbon's column coming in from the West and the Terry/Custer column from the Northeast, the campaign's objective was to trap the Sioux and Northern Cheyenne and forcibly return them back to their reservation.
Tactically the battle was inconclusive. Casualties on both sides were relatively low, and in the end Crook held the field. But strategically the Rosebud fight was a great victory for the Sioux and Cheyenne. Crook expended a huge amount of ammunition; most soldiers were down to 10 rounds or fewer each. Many horses were killed, injured, or worn out. Because of these reasons Crook decided to withdraw his command back to his base camp, effectively taking his column out of the campaign.
Had Crook been able to continue operations he could have linked up with Custer's column, adding his infantry and cavalry to the 7th Cavalry. Custer's last stand would have, in all probability, never have occurred.
Game scale:
Each combat unit represents:
- one US Cavalry company
- approximately 100 Indians
- individual leader
Each hex equals 1/4 mile across.
Each game turn represents 20 minutes.
This game will be re-released by Legion Wargames as a boxed game with die-cut EasyPunch counters. Also being re-released is Volume I in the series Battle of the Little Bighorn.
This game is part of a series: The Battle of Rosebud Creek, The Battle of the Little Bighorn, and The Battle of Adobe Walls.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18