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7.5¡Apuren el corralito!: The 2nd Battle of Alihuatá, December 1933 (2017) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Pablo Martín Fernández
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아티스트
Pablo Martín Fernández
-
인원
게임 소개
'아푸렌 엘 코랄리토!'는 파라과이와 볼리비아의 차코 전쟁(1932~35년) 중 볼리비아군이 항복하면서 끝난 제2차 알리후아트&아쿠테 전투(1933년 12월)를 그린 무료 게임으로, 2인용 인쇄 및 플레이 게임이다.전쟁의 휴전 기간.
이 게임은 대대급 시뮬레이션이며, 지도는 30 x 35마일 영역(각 헥스는 1마일 아프록스)을 묘사하고, 각각 1일씩 회전한다. 이 게임은 다음을 포함한다:
280개의 양면 카운터.
A4 용지 4장 지도(또는 A2 지도 1장.
공기 배치 보조 시트 1개
보좌관 놀이에 관한 규칙서 하나.
비록 전투는 주로 일방적인 사업이었지만, 파라과이는 (초기 볼리비아 사령부 경화증과 예비군 부족으로) 세 차례 연속으로 포위 공격을 감행했지만, 볼리비아 선수는 여전히 할 일이 많다.
반면, 파라과이 선수는 최소한 역사적으로 행해졌던 것을 성취해야 한다: 볼리비아의 3개 사단 중 2개 사단을 항복시키고, 전선을 무너뜨려 상대방을 전장에서 물러나게 하는 것. 그리고 이것은 올가미를 끝까지 조이고, 엄격한 일정을 고수하는 것을 의미합니다.
차코는 넓은 숲의 국가이기 때문에, 당신의 적에 대한 정보는 포위 작전을 수행하는 데 있어 핵심입니다. 이것은 &rdquo였다는 것을 기억하세요.MG time” 그리고 당신은 순진하게 뿌리박힌 살인마장으로 걸어갈 수 없었어요. 이 게임은 놀라움을 가장하기 위해 정보 수집 규칙을 제공합니다.
—디자이너의 설명
이 게임은 대대급 시뮬레이션이며, 지도는 30 x 35마일 영역(각 헥스는 1마일 아프록스)을 묘사하고, 각각 1일씩 회전한다. 이 게임은 다음을 포함한다:
280개의 양면 카운터.
A4 용지 4장 지도(또는 A2 지도 1장.
공기 배치 보조 시트 1개
보좌관 놀이에 관한 규칙서 하나.
비록 전투는 주로 일방적인 사업이었지만, 파라과이는 (초기 볼리비아 사령부 경화증과 예비군 부족으로) 세 차례 연속으로 포위 공격을 감행했지만, 볼리비아 선수는 여전히 할 일이 많다.
반면, 파라과이 선수는 최소한 역사적으로 행해졌던 것을 성취해야 한다: 볼리비아의 3개 사단 중 2개 사단을 항복시키고, 전선을 무너뜨려 상대방을 전장에서 물러나게 하는 것. 그리고 이것은 올가미를 끝까지 조이고, 엄격한 일정을 고수하는 것을 의미합니다.
차코는 넓은 숲의 국가이기 때문에, 당신의 적에 대한 정보는 포위 작전을 수행하는 데 있어 핵심입니다. 이것은 &rdquo였다는 것을 기억하세요.MG time” 그리고 당신은 순진하게 뿌리박힌 살인마장으로 걸어갈 수 없었어요. 이 게임은 놀라움을 가장하기 위해 정보 수집 규칙을 제공합니다.
—디자이너의 설명
Apuren el Corralito! is a two player print and play, free game depicting the climactic battle of 2nd Alihuatá (Dec. 1933), during the Chaco War between Paraguay and Bolivia (1932-35), which ended with the surrender of the bulk of the Bolivian army in a clearing of the “chaco” bush known as Campo Vía, and resulted in the first truce in the war.
The game is a Battalion level simulation, the map depicts a 30 x 35 mile area (each hex is 1mile aprox.) and turns are 1 day each (the battle lasted for 10 days). The game includes:
280 two sided counters.
Four A4 sheets map. (Or 1 x A2 map).
One air placement auxiliary sheet.
One rulebook with playing aides.
Although the battle was mainly a one sided business, with the Paraguayan conducting three successive envelopments (thanks to initial Bolivian command sclerosis and lack of reserves), the Bolivian player still has a lot to do, husbanding his forces and trying to save as much as he can from the Paraguayan onslaught.
On the other side, the Paraguayan player must at least accomplish what historically was done: envelope and force to surrender two, out of three, Bolivian divisions and tear down the front, forcing his opponent to abandon the battle area. And this means having the noose tightened up to the end, and sticking to a strict schedule.
Being the Chaco an extensive bush country, intelligence on your enemy is a key to carrying out enveloping maneuvers. Remember that this was ”MG time” and you couldn’t just walk naively into an entrenched killing ground. The game provides rules for intelligence gathering in order to simulate surprise.
—description from the designer
The game is a Battalion level simulation, the map depicts a 30 x 35 mile area (each hex is 1mile aprox.) and turns are 1 day each (the battle lasted for 10 days). The game includes:
280 two sided counters.
Four A4 sheets map. (Or 1 x A2 map).
One air placement auxiliary sheet.
One rulebook with playing aides.
Although the battle was mainly a one sided business, with the Paraguayan conducting three successive envelopments (thanks to initial Bolivian command sclerosis and lack of reserves), the Bolivian player still has a lot to do, husbanding his forces and trying to save as much as he can from the Paraguayan onslaught.
On the other side, the Paraguayan player must at least accomplish what historically was done: envelope and force to surrender two, out of three, Bolivian divisions and tear down the front, forcing his opponent to abandon the battle area. And this means having the noose tightened up to the end, and sticking to a strict schedule.
Being the Chaco an extensive bush country, intelligence on your enemy is a key to carrying out enveloping maneuvers. Remember that this was ”MG time” and you couldn’t just walk naively into an entrenched killing ground. The game provides rules for intelligence gathering in order to simulate surprise.
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