-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alex Cannon
-
아티스트
-
인원
게임 소개
여러분은 제한된 자원을 가지고 지도상의 위치를 이동하면서 사막의 비르 타윌 사원에 도착하려고 합니다. 물과 연료는 필수적이며, 금을 거래할 수 있습니다. 당신의 길은 크리스탈로 움직이는 마법의 장치에 의해 안내되며, 보물을 찾거나 도적떼의 습격을 피하려면 필수적입니다.
게임이 진행되는 동안 당신은 지도를 따라 이동하며, 각 공간은 이동하기 위해 다른 자원을 필요로 한다. 대부분의 동작은 액션 나침반에서 발생하는데, 론델과 같은 트랙으로 각 턴 1 또는 그 이상의 밴디트가 움직이며 동작을 차단합니다. 그런 다음 리소스를 수집하기 위해 작업 나침반 주위로 리소스 주사위를 움직입니다.
중심 게임 요소들은 엔진 제작, 자원 관리, 주사위 조작에 초점을 맞춘다. 주사위 굴림의 효과는 향후 차례에 발생하며, 게임의 과제 중 하나는 지도에서 주사위가 해결되기 전에 어떻게 가장 잘 조작할 수 있는지 알아내는 것이다.
—출판사의 설명
게임이 진행되는 동안 당신은 지도를 따라 이동하며, 각 공간은 이동하기 위해 다른 자원을 필요로 한다. 대부분의 동작은 액션 나침반에서 발생하는데, 론델과 같은 트랙으로 각 턴 1 또는 그 이상의 밴디트가 움직이며 동작을 차단합니다. 그런 다음 리소스를 수집하기 위해 작업 나침반 주위로 리소스 주사위를 움직입니다.
중심 게임 요소들은 엔진 제작, 자원 관리, 주사위 조작에 초점을 맞춘다. 주사위 굴림의 효과는 향후 차례에 발생하며, 게임의 과제 중 하나는 지도에서 주사위가 해결되기 전에 어떻게 가장 잘 조작할 수 있는지 알아내는 것이다.
—출판사의 설명
You are trying to reach the desert temple of Bir Tawil, moving through locations on the map with limited resources. Water and Fuel are essential, as is having Gold to trade with. Your path is guided by a magical device powered by Crystals, and is vital if you want to discover treasures or avoid bandit raids.
Through the course of the game you move along a map, with each space demanding different resources in order to travel. Most of the action happens on the action compass, a rondel-like track where each turn 1 or more bandits will move around blocking your actions. You will then be moving the resource dice around the action compass in order to gather resources.
The central game elements focus on engine building, resource management and dice manipulation. The effects of the dice rolls happen in future turns, and part of the challenge of the game is working out how best to manipulate the dice on the map before they resolve.
—description from the publisher
Through the course of the game you move along a map, with each space demanding different resources in order to travel. Most of the action happens on the action compass, a rondel-like track where each turn 1 or more bandits will move around blocking your actions. You will then be moving the resource dice around the action compass in order to gather resources.
The central game elements focus on engine building, resource management and dice manipulation. The effects of the dice rolls happen in future turns, and part of the challenge of the game is working out how best to manipulate the dice on the map before they resolve.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
498
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18