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BGG랭킹
BGG전체 : 1662
FAMILYGAMES : 495
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.01 / 5
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디자이너
Ulrich Blum
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아티스트
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인원
게임 소개
오리지널 마인크래프트 디지털 게임과 마찬가지로 마인크래프트: 빌더 & 바이오메 플레이어들은 오버월드를 탐험하고 구조물을 만들고 광산 자원을 만들며, 플레이어 보드에 숲, 사막, 산, 눈 덮인 가장 큰 연결된 바이오홈에 대한 포인트를 얻는다.
엔데르멘, 크리퍼스 등 익숙한 적들도 게임 내내 등장하며, 보드에서 수거한 무기를 사용하여 물리쳐야 한다. 마피아를 물리치면 추가 상장과 함께 포인트를 얻게 된다. 게임 스코어링은 리소스 큐브의 레이어가 고갈될 때 발생합니다. 세 번째 레이어가 소진되는 순간 모험은 끝나고 가장 많은 포인트를 획득한 빌더가 승리합니다.
자세한 내용은 다음 방법에서 두 가지 작업을 차례로 수행할 수 있습니다.
• 두 블럭 수집: 게임을 시작할 때 나무 16개, 모래 14개, 돌 12개, 흑요석 10개, 에메랄드 12개가 무작위로 배치된 4x4x4 큐브를 설정합니다. 블록을 수집할 때 상단 면과 다른 두 면 이상이 드러나야 합니다.
• Move: 캐릭터는 4x4 크기의 타일 스택 가운데에서 시작합니다. 각 스택에는 4개의 타일이 들어 있습니다. 무기 타일은 각 열과 행의 끝에 배치됩니다. 스택 사이에 0-2칸을 이동한 다음 면을 아래로 향하게 하는 인접한 모든 타일을 표시합니다.
• Build: 개인 소모품에서 블록을 제거하여 캐릭터 옆에 있는 타일의 빌딩 요구 사항에 맞춥니다. 이 타일을 개인 3x3 건물 보드에 놓으십시오.
• 폭도와 싸우다: 캐릭터에 인접한 마피아를 선택한 다음 무기 스택에서 석검, 목검, 독감자 세 개로 시작하는 타일 세 개를 공개하십시오. [하트의 개수] `너희는 드러난 하트 수를 집계하여라. 이 금액이 적어도 군중에 있는 하트 수만큼 많으면, 너희는 그것을 무찔러라. 그것을 보드에서 꺼내서 당신의 개인 건물 보드 옆에 두세요. 몹은 당신에게 최종 게임 점수 보너스, 즉각적인 점수, 또는 원샷 보너스 액션을 부여할 수 있습니다.
• 무기를 수집합니다. 플레이 그리드 가장자리에 있는 무기 타일 옆에 캐릭터가 있으면 무기 스택에 캐릭터를 섞을 수 있습니다.
채점은 게임 중에 세 번 이루어지며, 특히 빌딩 블록 큐브의 첫 번째, 두 번째, 세 번째 레벨에서 마지막 블록을 제거한 후에 이루어진다. 첫 번째 라운드에서 4개의 바이오옴(숲, 사막, 산, 스노우 툰드라) 중 하나를 선택하고 개인 빌딩 보드에서 이 바이오옴의 연결된 가장 큰 영역에 점수를 매깁니다. 보드는 바이오옴 공간이 사전 인쇄되어 제공되며, 이 보드에 건물을 배치하면서 공간의 바이오옴을 변경할 수 있습니다. 두 번째 라운드에서 세 가지 재료(목재, 모래, 석재 또는 흑요석) 중 하나를 선택하고 이 재료로 만들어진 개인 건물 보드에서 가장 큰 연결된 구조물 그룹에 점수를 매깁니다. 세 번째 라운드에서는 보드에서 선택한 가장 큰 인접 구조물 그룹(장식, 주거, 동물 집 또는 다리)에 대한 점수를 획득합니다. 세 번째 라운드에서 득점을 한 후, 당신이 모은 몹의 보너스 포인트를 집계하세요.
엔데르멘, 크리퍼스 등 익숙한 적들도 게임 내내 등장하며, 보드에서 수거한 무기를 사용하여 물리쳐야 한다. 마피아를 물리치면 추가 상장과 함께 포인트를 얻게 된다. 게임 스코어링은 리소스 큐브의 레이어가 고갈될 때 발생합니다. 세 번째 레이어가 소진되는 순간 모험은 끝나고 가장 많은 포인트를 획득한 빌더가 승리합니다.
자세한 내용은 다음 방법에서 두 가지 작업을 차례로 수행할 수 있습니다.
• 두 블럭 수집: 게임을 시작할 때 나무 16개, 모래 14개, 돌 12개, 흑요석 10개, 에메랄드 12개가 무작위로 배치된 4x4x4 큐브를 설정합니다. 블록을 수집할 때 상단 면과 다른 두 면 이상이 드러나야 합니다.
• Move: 캐릭터는 4x4 크기의 타일 스택 가운데에서 시작합니다. 각 스택에는 4개의 타일이 들어 있습니다. 무기 타일은 각 열과 행의 끝에 배치됩니다. 스택 사이에 0-2칸을 이동한 다음 면을 아래로 향하게 하는 인접한 모든 타일을 표시합니다.
• Build: 개인 소모품에서 블록을 제거하여 캐릭터 옆에 있는 타일의 빌딩 요구 사항에 맞춥니다. 이 타일을 개인 3x3 건물 보드에 놓으십시오.
• 폭도와 싸우다: 캐릭터에 인접한 마피아를 선택한 다음 무기 스택에서 석검, 목검, 독감자 세 개로 시작하는 타일 세 개를 공개하십시오. [하트의 개수] `너희는 드러난 하트 수를 집계하여라. 이 금액이 적어도 군중에 있는 하트 수만큼 많으면, 너희는 그것을 무찔러라. 그것을 보드에서 꺼내서 당신의 개인 건물 보드 옆에 두세요. 몹은 당신에게 최종 게임 점수 보너스, 즉각적인 점수, 또는 원샷 보너스 액션을 부여할 수 있습니다.
• 무기를 수집합니다. 플레이 그리드 가장자리에 있는 무기 타일 옆에 캐릭터가 있으면 무기 스택에 캐릭터를 섞을 수 있습니다.
채점은 게임 중에 세 번 이루어지며, 특히 빌딩 블록 큐브의 첫 번째, 두 번째, 세 번째 레벨에서 마지막 블록을 제거한 후에 이루어진다. 첫 번째 라운드에서 4개의 바이오옴(숲, 사막, 산, 스노우 툰드라) 중 하나를 선택하고 개인 빌딩 보드에서 이 바이오옴의 연결된 가장 큰 영역에 점수를 매깁니다. 보드는 바이오옴 공간이 사전 인쇄되어 제공되며, 이 보드에 건물을 배치하면서 공간의 바이오옴을 변경할 수 있습니다. 두 번째 라운드에서 세 가지 재료(목재, 모래, 석재 또는 흑요석) 중 하나를 선택하고 이 재료로 만들어진 개인 건물 보드에서 가장 큰 연결된 구조물 그룹에 점수를 매깁니다. 세 번째 라운드에서는 보드에서 선택한 가장 큰 인접 구조물 그룹(장식, 주거, 동물 집 또는 다리)에 대한 점수를 획득합니다. 세 번째 라운드에서 득점을 한 후, 당신이 모은 몹의 보너스 포인트를 집계하세요.
As in the original Minecraft digital game, in Minecraft: Builders & Biomes players explore the Overworld, build structures, and mine resources, earning points for structures and the largest connected biomes of forest, desert, mountain, or snowy tundra spaces on their player boards.
Familiar foes like Endermen, Creepers, and other mobs also appear throughout the game, and they need to be defeated using weapons collected from the board. Defeating mobs earn players points in addition to granting additional awards. Game scoring occurs as the resource cube's layers are depleted. As soon as the third layer runs out, the adventure comes to an end, and the builder with the most points wins.
In more detail, on a turn you take two different actions from the following possibilities:
• Collect two blocks: At the start of the game, you set up a 4x4x4 cube of building blocks with 16 wood, 14 sand, 12 stone, 10 obsidian, and 12 emerald being placed together at random. When you collect a block, the top face and at least two other sides must be revealed.
• Move: Your character starts in the center of a 4x4 grid of tile stacks, with each stack holding four tiles. Weapon tiles are placed at the end of each column and row. Move 0-2 spaces between stacks, then reveal all adjacent tiles that are face down.
• Build: Discard blocks from your personal supply to match the building requirements on a tile next to your character. Place this tile on your personal 3x3 building board.
• Fight a mob: Choose a mob adjacent to your character, then reveal three tiles from your weapon stack, which starts with a stone sword, a wooden sword, and three poisonous potatoes. Tally the number of hearts revealed; if this sum is at least as large as the number of hearts on the mob, you defeat it. Remove it from the board, and place it next to your personal building board. Mobs might grant you an endgame scoring bonus, immediate points, or a one-shot bonus action.
• Collect a weapon: If your character is next to a weapon tile at the edge of the playing grid, you can shuffle it into your weapon stack.
Scoring takes place three times during the game, specifically after the final block is removed from the first, second, and third level of the building block cube. In the first round, you choose one of the four biomes (forest, desert, mountains, or snowy tundra) and score for the largest connected area of this biome on your personal building board. The board comes pre-printed with biome spaces, and as you place buildings on this board, you can alter the biome of a space. In the second round, you choose one of three materials (wood, sand, stone, or obsidian) and score for the largest connected group of structures on your personal building board that are made of this material. In the third round, you score for the largest contiguous group of structures (decoration, dwelling, animal house, or bridge) of your choice on your board. After scoring in the third round, tally bonus points from the mobs you've collected.
Familiar foes like Endermen, Creepers, and other mobs also appear throughout the game, and they need to be defeated using weapons collected from the board. Defeating mobs earn players points in addition to granting additional awards. Game scoring occurs as the resource cube's layers are depleted. As soon as the third layer runs out, the adventure comes to an end, and the builder with the most points wins.
In more detail, on a turn you take two different actions from the following possibilities:
• Collect two blocks: At the start of the game, you set up a 4x4x4 cube of building blocks with 16 wood, 14 sand, 12 stone, 10 obsidian, and 12 emerald being placed together at random. When you collect a block, the top face and at least two other sides must be revealed.
• Move: Your character starts in the center of a 4x4 grid of tile stacks, with each stack holding four tiles. Weapon tiles are placed at the end of each column and row. Move 0-2 spaces between stacks, then reveal all adjacent tiles that are face down.
• Build: Discard blocks from your personal supply to match the building requirements on a tile next to your character. Place this tile on your personal 3x3 building board.
• Fight a mob: Choose a mob adjacent to your character, then reveal three tiles from your weapon stack, which starts with a stone sword, a wooden sword, and three poisonous potatoes. Tally the number of hearts revealed; if this sum is at least as large as the number of hearts on the mob, you defeat it. Remove it from the board, and place it next to your personal building board. Mobs might grant you an endgame scoring bonus, immediate points, or a one-shot bonus action.
• Collect a weapon: If your character is next to a weapon tile at the edge of the playing grid, you can shuffle it into your weapon stack.
Scoring takes place three times during the game, specifically after the final block is removed from the first, second, and third level of the building block cube. In the first round, you choose one of the four biomes (forest, desert, mountains, or snowy tundra) and score for the largest connected area of this biome on your personal building board. The board comes pre-printed with biome spaces, and as you place buildings on this board, you can alter the biome of a space. In the second round, you choose one of three materials (wood, sand, stone, or obsidian) and score for the largest connected group of structures on your personal building board that are made of this material. In the third round, you score for the largest contiguous group of structures (decoration, dwelling, animal house, or bridge) of your choice on your board. After scoring in the third round, tally bonus points from the mobs you've collected.
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