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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann
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아티스트
Martin Hoffmann, Claus Stephan, Mirko Suzuki
-
인원
게임 소개
롤 포 갤럭시: 라이벌은 롤 포 갤럭시 두 번째 확장으로, 한 박스에 세 개의 확장으로 구성되어 있습니다.
먼저 기본 게임에 62개의 게임 주사위, 새로운 다이 유형, 시작 파벌, 홈 월드, 롤의 첫 번째 확장인 야망과 같이 가방의 게임 타일 수를 두 배 이상 늘렸다. 이 재료는 야망과 호환되지만, 라이벌 게임을 하기 위해 확장이 필요한 것은 아닙니다. 야망의 주사위를 잘 알고 있다면 이 콘텐츠를 추가하고 바로 플레이를 시작할 수 있습니다.
라이벌 게임에는 딜 게임과 오브 게임 &mdash라는 두 가지 선택적인 게임 모듈이 포함되어 있으며, 이 모듈들은 개별적으로 플레이하거나 결합할 수 있다. 이 모듈들은 야망의 목표와 결합될 수 있지만, 출판사는 새로운 플레이어들을 위해 이 모든 것들을 한꺼번에 결합하지 않을 것을 제안합니다!
• The Deal Game은 플레이어가 원하지 않는 자산을 &mdash와 교환하기 위해 새로운 거래 이사회에 $ 주사위를 할당하는 뉴딜 단계가 있으며, 가능한 거래의 관점에서 거의 모든 것이 공정한 게임입니다. 크레딧 트랙을 모두 사용하지 않는 건가요? 유용한 주사위를 얻기 위해 그것의 윗부분을 바꾸는 것은 어떨까요? 또는 대규모 경제를 운영하고 있고 11(또는 심지어 16)에 이르는 신용 트랙이 필요하다면, 더 큰 트랙을 얻기 위해 두세 개의 하얀 주사위를 바꾸는 것은 어떨까요?
이전 탐색기의 추가 타일로 인해 건설 구역이 막혀 있습니까? 왜 그것들을 새로운 주사위와 바꾸지 않는거죠? 아니면, 6가지 비용 개발 방법을 찾을 때까지 가방에서 끌어 올 수 있는 기회인가요? 아니면 VP 칩 한 쌍? 아니면 재능 카운터? 아니면 크레딧? 아니면 또 다른 지도자가 죽나요? 아니면 가방에서 원하는 색깔의 세상을 그릴 수 있는 기회? 아니면 시민권 주사위를 개발자나 정착민에게 직접 돌리려고? 아니면...
플레이어가 해당 라운드에서 잠재적으로 획득하거나 거래할 수 있는 자산 유형을 결정하기 위해 각 턴마다 7개의 딜 주사위를 굴린다. 자산을 교환한 후에, 당신의 거래는 몇 라운드에 걸쳐 성숙해지기 시작할 것입니다. 만약 당신(또는 다른 사람)이 "을 부른다면;거래가 만료되기 전에 다시 한 번 거래를 취소하기 위해 다른 딜러를 보내서 원래 사용한 금액과 교환하고 도중에 크레딧과 재능 카운터를 만드는 것이 좋습니다. 물론, 당신의 거래가 만기가 돌아오는 동안, 몇몇 다른 선수들이 당신이 원하기 전에 달려들어 그들의 몫을 가져가고 당신의 시도된 임시 대출을 영구 교환으로 바꿀 수도 있다. 이런 일이 일어나면...
• The Orb Game은 하나의 노란색 "을 제공합니다.각 플레이어에게 에일리언 오브"데이가 주어지며, 주사위의 얼굴들은 게임에서 할 수 있는 다양한 "라인"로 업그레이드 될 수 있다. (행은 기술 트리와 유사하다고 생각하면 됩니다.)
연구 단계에서 연구원이 되기 위해 주사위를 할당할 수 있으며, 할당된 각 연구원에 대해 누군가가 리서치를 호출하면 주사위 업그레이드에 대한 2개의 "dots"를 받을 수 있습니다. 첫 번째 점은 어떤 선에서든 1개의 점으로 된 면을 얻을 수 있고, 추가 점은 그 선에서 더 나은 얼굴을 얻을 수 있습니다. (라인 입력 후 주어진 면의 선을 전환하려면 점 1개를 더 지불하십시오.) 이 업그레이드된 주사위는 플레이에 영향을 미칩니다. 예를 들어, 2-도트 베이지 -1 개발면을 굴리면 해당 턴을 구축하는 모든 개발품에 대해 -1 다이 할인을 받을 수 있습니다.
오브 주사위는 라운드가 시작될 때 플레이어 화면 앞에 굴려진다. 예를 들어, 가상 작업자에게 권한을 부여하는 화면을 굴리면 탐색이 발생해도 도움이 된다는 것을 모두가 알고 있으며, 이에 따라 주사위를 할당하고 호출할 단계를 결정할 때 계획을 세울 수 있습니다.
향상된 오브 주사위가 플레이에 영향을 미칠 수 있는 더 많은 기회를 제공하기 위해, 오브 게임은 15개 이상의 타일로 종료되거나 초기 VP 칩 풀이 소진되어 플레이어당 15개의 VP로 증가한다. 게임 종료 시 Orb 다이의 각 2점 및 4점 면은 각각 VP 1과 2의 가치가 있습니다.
옵션 게임 요약(다른 색상의 얼굴)과 추가된 세 가지 주사위 유형 모두를 포함한 교체 플레이어 화면도 포함됩니다.
먼저 기본 게임에 62개의 게임 주사위, 새로운 다이 유형, 시작 파벌, 홈 월드, 롤의 첫 번째 확장인 야망과 같이 가방의 게임 타일 수를 두 배 이상 늘렸다. 이 재료는 야망과 호환되지만, 라이벌 게임을 하기 위해 확장이 필요한 것은 아닙니다. 야망의 주사위를 잘 알고 있다면 이 콘텐츠를 추가하고 바로 플레이를 시작할 수 있습니다.
라이벌 게임에는 딜 게임과 오브 게임 &mdash라는 두 가지 선택적인 게임 모듈이 포함되어 있으며, 이 모듈들은 개별적으로 플레이하거나 결합할 수 있다. 이 모듈들은 야망의 목표와 결합될 수 있지만, 출판사는 새로운 플레이어들을 위해 이 모든 것들을 한꺼번에 결합하지 않을 것을 제안합니다!
• The Deal Game은 플레이어가 원하지 않는 자산을 &mdash와 교환하기 위해 새로운 거래 이사회에 $ 주사위를 할당하는 뉴딜 단계가 있으며, 가능한 거래의 관점에서 거의 모든 것이 공정한 게임입니다. 크레딧 트랙을 모두 사용하지 않는 건가요? 유용한 주사위를 얻기 위해 그것의 윗부분을 바꾸는 것은 어떨까요? 또는 대규모 경제를 운영하고 있고 11(또는 심지어 16)에 이르는 신용 트랙이 필요하다면, 더 큰 트랙을 얻기 위해 두세 개의 하얀 주사위를 바꾸는 것은 어떨까요?
이전 탐색기의 추가 타일로 인해 건설 구역이 막혀 있습니까? 왜 그것들을 새로운 주사위와 바꾸지 않는거죠? 아니면, 6가지 비용 개발 방법을 찾을 때까지 가방에서 끌어 올 수 있는 기회인가요? 아니면 VP 칩 한 쌍? 아니면 재능 카운터? 아니면 크레딧? 아니면 또 다른 지도자가 죽나요? 아니면 가방에서 원하는 색깔의 세상을 그릴 수 있는 기회? 아니면 시민권 주사위를 개발자나 정착민에게 직접 돌리려고? 아니면...
플레이어가 해당 라운드에서 잠재적으로 획득하거나 거래할 수 있는 자산 유형을 결정하기 위해 각 턴마다 7개의 딜 주사위를 굴린다. 자산을 교환한 후에, 당신의 거래는 몇 라운드에 걸쳐 성숙해지기 시작할 것입니다. 만약 당신(또는 다른 사람)이 "을 부른다면;거래가 만료되기 전에 다시 한 번 거래를 취소하기 위해 다른 딜러를 보내서 원래 사용한 금액과 교환하고 도중에 크레딧과 재능 카운터를 만드는 것이 좋습니다. 물론, 당신의 거래가 만기가 돌아오는 동안, 몇몇 다른 선수들이 당신이 원하기 전에 달려들어 그들의 몫을 가져가고 당신의 시도된 임시 대출을 영구 교환으로 바꿀 수도 있다. 이런 일이 일어나면...
• The Orb Game은 하나의 노란색 "을 제공합니다.각 플레이어에게 에일리언 오브"데이가 주어지며, 주사위의 얼굴들은 게임에서 할 수 있는 다양한 "라인"로 업그레이드 될 수 있다. (행은 기술 트리와 유사하다고 생각하면 됩니다.)
연구 단계에서 연구원이 되기 위해 주사위를 할당할 수 있으며, 할당된 각 연구원에 대해 누군가가 리서치를 호출하면 주사위 업그레이드에 대한 2개의 "dots"를 받을 수 있습니다. 첫 번째 점은 어떤 선에서든 1개의 점으로 된 면을 얻을 수 있고, 추가 점은 그 선에서 더 나은 얼굴을 얻을 수 있습니다. (라인 입력 후 주어진 면의 선을 전환하려면 점 1개를 더 지불하십시오.) 이 업그레이드된 주사위는 플레이에 영향을 미칩니다. 예를 들어, 2-도트 베이지 -1 개발면을 굴리면 해당 턴을 구축하는 모든 개발품에 대해 -1 다이 할인을 받을 수 있습니다.
오브 주사위는 라운드가 시작될 때 플레이어 화면 앞에 굴려진다. 예를 들어, 가상 작업자에게 권한을 부여하는 화면을 굴리면 탐색이 발생해도 도움이 된다는 것을 모두가 알고 있으며, 이에 따라 주사위를 할당하고 호출할 단계를 결정할 때 계획을 세울 수 있습니다.
향상된 오브 주사위가 플레이에 영향을 미칠 수 있는 더 많은 기회를 제공하기 위해, 오브 게임은 15개 이상의 타일로 종료되거나 초기 VP 칩 풀이 소진되어 플레이어당 15개의 VP로 증가한다. 게임 종료 시 Orb 다이의 각 2점 및 4점 면은 각각 VP 1과 2의 가치가 있습니다.
옵션 게임 요약(다른 색상의 얼굴)과 추가된 세 가지 주사위 유형 모두를 포함한 교체 플레이어 화면도 포함됩니다.
Roll for the Galaxy: Rivalry, the second expansion for Roll for the Galaxy, consists of three expansions in one box.
First, it adds expansion content to the base game: 62 more game dice, a new die type, start factions, home worlds, and more than double the number of game tiles for the bag as in Ambition, the first expansion for Roll. This material is compatible with Ambition, but that expansion is not required to play Rivalry. If you are familiar with the dice from Ambition, then you can add this content and start playing immediately. (If not, you'll need to read about the new dice.)
Rivalry also contains two optional game modules — the Deal Game and the Orb Game — which can be played separately or combined. These modules can also be combined with the goals in Ambition, although the publisher suggests not combining them all at once for new players!
• The Deal Game has a new deal phase in which players assign $ dice to a new deal board in order to swap assets they don't want for those they do — and pretty much everything is fair game in terms of possible trades. Not using all your credit track? Why not trade in the top part of it to get a useful die? Or, if you're running a large economy and need a credit track that goes to 11 (or even 16), why not trade away a couple of white dice to get a larger track?
Have a bunch of extra tiles clogging up your construction zones from previous Explores? Why not trade them in for new dice? Or, a chance to draw from the bag until you find a 6 cost development? Or a pair of VP chips? Or a talent counter? Or some credits? Or, another Leader die? Or, a chance to draw a world of a desired color from the bag? Or, to turn some Citizenry dice directly into Developers or Settlers? Or...
Seven deal dice are rolled each turn before players assign their workers to determine what asset types can be potentially gained or traded in that round. After you swap assets, your deal will start to mature over several rounds. If you (or someone else) calls "Deal" again before your deal expires, then you might want to send another dealer in to reverse your trade, trading back for what you originally spent and making some credits and talent counters along the way. Of course, while your deal is maturing, some other player might swoop in and reverse it before you wanted to, taking their cut and converting your attempted temporary loan into a permanent exchange. These things happen...
• The Orb Game gives one yellow "Alien Orb" die to each player, and the faces of these dice can be popped out and upgraded to various "lines" of faces that allow you to customize what you can do in the game. (Think of the lines as being akin to a tech tree.)
You can assign dice to become researchers in the Research phase, and for each assigned researcher, when someone calls Research, you get two "dots" of upgrades to your dice. The first dot gets you a 1-dot face in any line; extra dots get you better faces in that line. (If you want to switch lines for a given face after entering a line, pay 1 dot more.) These upgraded dice affect your play. For example, if you roll the 2-dot beige -1 develop face, you receive a -1 die discount on all developments you build that turn.
Orb dice are rolled in front of player screens at the start of a round. If, for example, you roll a face that grants virtual workers, then everyone knows that you will benefit if Explore occurs and can plan accordingly as they assign their dice and decide which phase to call.
To allow improved Orb dice more opportunities to affect play, the Orb game ends at 15+ tiles or when the initial VP chip pool is exhausted, which is increased to 15 VPs per player. At game end, each 2-dot and 4-dot face on your Orb die is worth 1 and 2 VPs, respectively.
• Replacement player screens including a summary of the optional games (in different colored type faces) and all three added dice types are also included.
First, it adds expansion content to the base game: 62 more game dice, a new die type, start factions, home worlds, and more than double the number of game tiles for the bag as in Ambition, the first expansion for Roll. This material is compatible with Ambition, but that expansion is not required to play Rivalry. If you are familiar with the dice from Ambition, then you can add this content and start playing immediately. (If not, you'll need to read about the new dice.)
Rivalry also contains two optional game modules — the Deal Game and the Orb Game — which can be played separately or combined. These modules can also be combined with the goals in Ambition, although the publisher suggests not combining them all at once for new players!
• The Deal Game has a new deal phase in which players assign $ dice to a new deal board in order to swap assets they don't want for those they do — and pretty much everything is fair game in terms of possible trades. Not using all your credit track? Why not trade in the top part of it to get a useful die? Or, if you're running a large economy and need a credit track that goes to 11 (or even 16), why not trade away a couple of white dice to get a larger track?
Have a bunch of extra tiles clogging up your construction zones from previous Explores? Why not trade them in for new dice? Or, a chance to draw from the bag until you find a 6 cost development? Or a pair of VP chips? Or a talent counter? Or some credits? Or, another Leader die? Or, a chance to draw a world of a desired color from the bag? Or, to turn some Citizenry dice directly into Developers or Settlers? Or...
Seven deal dice are rolled each turn before players assign their workers to determine what asset types can be potentially gained or traded in that round. After you swap assets, your deal will start to mature over several rounds. If you (or someone else) calls "Deal" again before your deal expires, then you might want to send another dealer in to reverse your trade, trading back for what you originally spent and making some credits and talent counters along the way. Of course, while your deal is maturing, some other player might swoop in and reverse it before you wanted to, taking their cut and converting your attempted temporary loan into a permanent exchange. These things happen...
• The Orb Game gives one yellow "Alien Orb" die to each player, and the faces of these dice can be popped out and upgraded to various "lines" of faces that allow you to customize what you can do in the game. (Think of the lines as being akin to a tech tree.)
You can assign dice to become researchers in the Research phase, and for each assigned researcher, when someone calls Research, you get two "dots" of upgrades to your dice. The first dot gets you a 1-dot face in any line; extra dots get you better faces in that line. (If you want to switch lines for a given face after entering a line, pay 1 dot more.) These upgraded dice affect your play. For example, if you roll the 2-dot beige -1 develop face, you receive a -1 die discount on all developments you build that turn.
Orb dice are rolled in front of player screens at the start of a round. If, for example, you roll a face that grants virtual workers, then everyone knows that you will benefit if Explore occurs and can plan accordingly as they assign their dice and decide which phase to call.
To allow improved Orb dice more opportunities to affect play, the Orb game ends at 15+ tiles or when the initial VP chip pool is exhausted, which is increased to 15 VPs per player. At game end, each 2-dot and 4-dot face on your Orb die is worth 1 and 2 VPs, respectively.
• Replacement player screens including a summary of the optional games (in different colored type faces) and all three added dice types are also included.
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