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BGG랭킹
BGG전체 : 11796
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인원
3-5 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
12-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Glenn Cotter
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아티스트
Amy Brown
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인원
게임 소개
역세트 콜렉션 카드 게임인 '피클'에서 당신의 목표는 5라운드에 걸쳐 가장 강력한 요정 동맹을 구축하고 여왕의 왕관을 얻는 것입니다. 당신은 당신의 호감을 얻는 요정들을 당신의 동맹으로 유지함으로써 이것을 합니다. 각각의 카드는 다섯 가족 중 한 명의 요정을 나타냅니다. 각 가정마다 동맹을 개선하고 상대방을 좌절시킬 수 있는 고유한 힘이 있습니다. 매 라운드마다 요정 한 명을 골라서 동맹 테이블로 플레이하고 가족의 힘을 해결해요 쉽죠, 요정들이 한 동맹에 오래 머물 것 같지 않다는 것만 빼면요. 그들은 보통...변덕스러운
더 세부적으로 말하면 게임 전 셋업을 위해 플레이어는 박스에 포함된 22개의 슈트 중 어떤 5개의 요정 슈트를 게임에 사용할지 결정한다. 매 라운드마다 카드 3장이 지급됩니다. 카드를 보고 쌓을 순서를 결정한 다음 다른 플레이어에게 카드를 전달합니다. 당신은 차례대로 스택을 받게 되는데, 이것은 사실상 상대에 의해 만들어진 "당신의 행운을 누르는"덱입니다. 맨 위 카드를 보고 보관할지 폐기할지 결정하고 다음 카드를 뽑으면 세 번째 카드에도 유리하게 폐기할 수 있다. "press your luck" draugh"가 완료되면, 각 플레이어는 하나의 요정 카드를 손에 들고 그들의 동맹과 함께 플레이한 다음, 가장 선호도가 높은 카드를 사용한 사람부터 순서대로 플레이합니다.
5라운드가 끝난 후, 선수들은 각각의 동맹에서 각각의 요정복을 채점하는데, 요정들은 동맹에서 동등한 영향력을 원하기 때문에 점수는 역 채점 곡선을 기준으로 한다.
슈트의 카드 1장: 호감도를 매기다.
카드 2장: 0점을 획득합니다.
3-4장의 카드: 가장 높은 선호도를 가진 이 슈트의 카드와 같은 점수를 잃습니다.
슈트 카드 5장 이상: 이 카드들의 합계 값을 매기세요.
호감도가 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
더 세부적으로 말하면 게임 전 셋업을 위해 플레이어는 박스에 포함된 22개의 슈트 중 어떤 5개의 요정 슈트를 게임에 사용할지 결정한다. 매 라운드마다 카드 3장이 지급됩니다. 카드를 보고 쌓을 순서를 결정한 다음 다른 플레이어에게 카드를 전달합니다. 당신은 차례대로 스택을 받게 되는데, 이것은 사실상 상대에 의해 만들어진 "당신의 행운을 누르는"덱입니다. 맨 위 카드를 보고 보관할지 폐기할지 결정하고 다음 카드를 뽑으면 세 번째 카드에도 유리하게 폐기할 수 있다. "press your luck" draugh"가 완료되면, 각 플레이어는 하나의 요정 카드를 손에 들고 그들의 동맹과 함께 플레이한 다음, 가장 선호도가 높은 카드를 사용한 사람부터 순서대로 플레이합니다.
5라운드가 끝난 후, 선수들은 각각의 동맹에서 각각의 요정복을 채점하는데, 요정들은 동맹에서 동등한 영향력을 원하기 때문에 점수는 역 채점 곡선을 기준으로 한다.
슈트의 카드 1장: 호감도를 매기다.
카드 2장: 0점을 획득합니다.
3-4장의 카드: 가장 높은 선호도를 가진 이 슈트의 카드와 같은 점수를 잃습니다.
슈트 카드 5장 이상: 이 카드들의 합계 값을 매기세요.
호감도가 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
Your goal in Fickle, an inverse set collection card game, is to build the strongest fairy alliance over five rounds and win the Queen's crown. You do this by keeping fairies in your alliance that gain you favor points. Each card represents a single fairy from one of the five families. Each family has a unique power that enables you to improve your alliance and thwart opponents. Each round, you choose a single fairy, playing it into your alliance tableau, then resolve the family power. Easy, except that with all those powers, fairies don't seem to stay in one alliance for long. They tend to be...fickle.
In more detail, to set up before the game, players decide which five fairy suits to use in the game from the 22 suits included in the box. In each round, you are dealt three cards; you look at them, decide on the order in which to stack them, then pass that stack to another player. You'll receive a stack in turn, which is in effect a "press your luck" deck created by an opponent. You look at the top card, then decide whether to keep it or discard it and draw the next card, which you can also discard in favor of the third card. Once the "press your luck" draw is complete, each player has one fairy card in hand, which they play into their alliance, then resolve in order starting with whoever played the card with the highest favor.
After the fifth round, players score each fairy suit in their alliances, and because fairies want equal influence in an alliance, scores are based on an inverse scoring curve:
1 card of a suit: Score its favor value.
2 cards: Score 0 points.
3-4 cards: Lose points equal to the card of this suit with the highest favor.
5 or more cards of a suit: Score the summed value of all these cards.
The player with the highest favor score wins.
In more detail, to set up before the game, players decide which five fairy suits to use in the game from the 22 suits included in the box. In each round, you are dealt three cards; you look at them, decide on the order in which to stack them, then pass that stack to another player. You'll receive a stack in turn, which is in effect a "press your luck" deck created by an opponent. You look at the top card, then decide whether to keep it or discard it and draw the next card, which you can also discard in favor of the third card. Once the "press your luck" draw is complete, each player has one fairy card in hand, which they play into their alliance, then resolve in order starting with whoever played the card with the highest favor.
After the fifth round, players score each fairy suit in their alliances, and because fairies want equal influence in an alliance, scores are based on an inverse scoring curve:
1 card of a suit: Score its favor value.
2 cards: Score 0 points.
3-4 cards: Lose points equal to the card of this suit with the highest favor.
5 or more cards of a suit: Score the summed value of all these cards.
The player with the highest favor score wins.
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