-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
8.6Land of Confusion volume 3: The Battle of Hof Gap, 1985 (2019) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh
-
아티스트
Ilya Kudriashov
-
인원
게임 소개
자본주의와 사회주의가 존재하는 한 우리는 평화롭게 살 수 없다. 결국, 어느 한쪽이 승리를 거둘 것이고, 소련이나 세계 자본주의를 상대로 장례 만가곡이 울려 퍼질 것이다.” –V.나 레닌.
1980년대 냉전시대 유럽에서 풍선이 격침되었다면, 이 지옥의 또 다른 뜨거운 지점은 호프 갭이었을 것이다. 그러나 NATO군은 방어에 적합한 지형에서 방어하고 있었다. 소련의 성공을 위한 핵심 요소는 주요 도로들이 교차하는 뉘렘부르크의 빠른 점령이다. 만약 바르샤바 조약과 소련 군대와 라인 강까지 운전해서 서독을 하고 싶그들의 재빠르게 찬탈하고 남부 서독의 이 부분을 통해 이사를 할 것이다.
혼돈의 땅 3권의 각 사본은 다음과 같이 구성되어 있다.
11x17 육각 지도 시트 2개
144 미장착, 양면 카운터
규칙 10페이지
부대들은 소련과 바르샤바 조약 기구 또는 여단(미국, 서독)과 대대(스페트나츠, 공수 보병, 기갑 기병)를 대표한다. 각 턴은 8시간의 시간을 나타냅니다. 육각형의 지름은 약 3.5마일이다.
플레이어는 표준 카드 데크를 사용하여 유닛을 활성화하고 게임 이벤트를 해결한다.
혼돈의 땅 3권에는 제4캐나다기계화여단집단 및 소련 제106공수사단의 강화된 연대가 포함되어 있다. 이 포메이션은 세 가지 혼돈의 땅 게임과 함께 사용할 수 있다(다른 것들은 풀다 갭의 1권, 룬버그 히스의 2권).
—출판사의 설명
1980년대 냉전시대 유럽에서 풍선이 격침되었다면, 이 지옥의 또 다른 뜨거운 지점은 호프 갭이었을 것이다. 그러나 NATO군은 방어에 적합한 지형에서 방어하고 있었다. 소련의 성공을 위한 핵심 요소는 주요 도로들이 교차하는 뉘렘부르크의 빠른 점령이다. 만약 바르샤바 조약과 소련 군대와 라인 강까지 운전해서 서독을 하고 싶그들의 재빠르게 찬탈하고 남부 서독의 이 부분을 통해 이사를 할 것이다.
혼돈의 땅 3권의 각 사본은 다음과 같이 구성되어 있다.
11x17 육각 지도 시트 2개
144 미장착, 양면 카운터
규칙 10페이지
부대들은 소련과 바르샤바 조약 기구 또는 여단(미국, 서독)과 대대(스페트나츠, 공수 보병, 기갑 기병)를 대표한다. 각 턴은 8시간의 시간을 나타냅니다. 육각형의 지름은 약 3.5마일이다.
플레이어는 표준 카드 데크를 사용하여 유닛을 활성화하고 게임 이벤트를 해결한다.
혼돈의 땅 3권에는 제4캐나다기계화여단집단 및 소련 제106공수사단의 강화된 연대가 포함되어 있다. 이 포메이션은 세 가지 혼돈의 땅 게임과 함께 사용할 수 있다(다른 것들은 풀다 갭의 1권, 룬버그 히스의 2권).
—출판사의 설명
“As long as capitalism and socialism exist, we cannot live in peace. In the end, one or the other will triumph—a funeral dirge will be sung over the Soviet Republic or over world capitalism.” –V.I. Lenin.
If the “balloon had gone up” in Cold War Europe during the 1980s, another of the hotter spots of that hell would have been the Hof Gap. NATO’s US Seventh Corps and West German forces would be outnumbered by Soviet and East German forces coming from the north, as well as others from the east out of Czechoslovakia. The NATO forces, however, would be defending in terrain that was well suited for defense. A key element for Soviet success would be the quick capture of Nuremburg, where key roads intersected. If the Warsaw Pact and Soviet forces hoped to take West Germany and drive to the Rhine their forces would have to move quickly and ruthlessly through this part of southern West Germany.
Each copy of Land of Confusion volume 3 is composed of the following:
Two 11 by 17 hex map sheets
144 un-mounted, double-sided counters
10 pages of rules
Units represent regiments (Soviet and Warsaw Pact) or brigades (US and West German) and battalions (Spetnatz, Airborne Infantry and Armored Cavalry). Each turn represents 8 hours of time. A hex is about 3.5 miles across.
Players use a standard deck of playing cards to activate their units and resolve some game events.
Land of Confusion volume 3 also includes variant rules and counters for the 4th Canadian Mechanized Brigade Group and a reinforced regiment of the Soviet 106th Desant (Airborne) Division. The formations can be used with any of the three Land of Confusion games (others are volume 1 on Fulda Gap and volume 2 on Luneburg Heath).
—description from the publisher
If the “balloon had gone up” in Cold War Europe during the 1980s, another of the hotter spots of that hell would have been the Hof Gap. NATO’s US Seventh Corps and West German forces would be outnumbered by Soviet and East German forces coming from the north, as well as others from the east out of Czechoslovakia. The NATO forces, however, would be defending in terrain that was well suited for defense. A key element for Soviet success would be the quick capture of Nuremburg, where key roads intersected. If the Warsaw Pact and Soviet forces hoped to take West Germany and drive to the Rhine their forces would have to move quickly and ruthlessly through this part of southern West Germany.
Each copy of Land of Confusion volume 3 is composed of the following:
Two 11 by 17 hex map sheets
144 un-mounted, double-sided counters
10 pages of rules
Units represent regiments (Soviet and Warsaw Pact) or brigades (US and West German) and battalions (Spetnatz, Airborne Infantry and Armored Cavalry). Each turn represents 8 hours of time. A hex is about 3.5 miles across.
Players use a standard deck of playing cards to activate their units and resolve some game events.
Land of Confusion volume 3 also includes variant rules and counters for the 4th Canadian Mechanized Brigade Group and a reinforced regiment of the Soviet 106th Desant (Airborne) Division. The formations can be used with any of the three Land of Confusion games (others are volume 1 on Fulda Gap and volume 2 on Luneburg Heath).
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
491
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18