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BGG랭킹
BGG전체 : 9640
THEMATIC : 1240
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.38 / 5
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디자이너
Viktor Ahrens
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아티스트
Viktor Ahrens, Jes Cole, Delapouite, Nathan Park, Eric Quigley, Nicoleta Stavarache, Thomas Tamblyn
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인원
게임 소개
세계를 배경으로 하는 1~6인용 협동 던전 크롤러(3~6인용) "판타지 테이블탑 RPG ERPS의 도리아&인용.
이 로그와 같은 보드게임은 하루 저녁에 플레이할 수 있는 단일 던전 시나리오와 여러 게임 나이트에 걸쳐 펼쳐지는 더 큰 판타지 캠페인이 특징이다(대부분 8개의 단일 시나리오) 플레이어들은 5x5인치 타일로 무작위로 만들어진 던전을 협동하여 탐험하고 미리 정의된 동작을 사용하여 움직이는 몬스터를 자동으로 그립니다.
매 라운드마다 모든 선수들이 솔선수범하며 이번 라운드에서 주어진 시간을 어떻게 할지를 결정한다. 걸어다녀요? 금을 찾아? 아니면 괴물을 공격하고 새 방을 열던가? 그것은 각 선수에게 달려 있습니다! 하지만 조심하라: 개시 카운터가 몬스터에 도달하는 즉시 보드의 모든 몬스터들도 같은 라운드에서 공격합니다.
사용된 캐릭터는 판타지 테이블 상판 RPG "를 기반으로 매우 대략적으로 기계공 역할을 하는 단순한 역할에 기초한다.ERPS", 경험치를 사용하여 개선할 수 있는 속성을 사용합니다. "에 사용된 LootERPS 시스템도리아의 던전"은 플레이어들에게 캐릭터를 위한 완전한 자유를 허락한다: 마법사로 시작하되, 더 강해지도록 진화하라? 주문과 무기를 사용하는 야만인? 던전에 모인 모든 전리품은 캐릭터가 사용할 수 있다 - 아이템에 맞는 높은 스킬을 가지고 있다면. 문자 시트는 속성을 수정하고 수집된 모든 장비 카드를 지정된 위치에 놓을 수 있습니다. 하지만 빛나는 것이 모두 금은 아닙니다! 전리품 더미에도 함정이 있을 수 있어요
—디자이너의 설명
이 로그와 같은 보드게임은 하루 저녁에 플레이할 수 있는 단일 던전 시나리오와 여러 게임 나이트에 걸쳐 펼쳐지는 더 큰 판타지 캠페인이 특징이다(대부분 8개의 단일 시나리오) 플레이어들은 5x5인치 타일로 무작위로 만들어진 던전을 협동하여 탐험하고 미리 정의된 동작을 사용하여 움직이는 몬스터를 자동으로 그립니다.
매 라운드마다 모든 선수들이 솔선수범하며 이번 라운드에서 주어진 시간을 어떻게 할지를 결정한다. 걸어다녀요? 금을 찾아? 아니면 괴물을 공격하고 새 방을 열던가? 그것은 각 선수에게 달려 있습니다! 하지만 조심하라: 개시 카운터가 몬스터에 도달하는 즉시 보드의 모든 몬스터들도 같은 라운드에서 공격합니다.
사용된 캐릭터는 판타지 테이블 상판 RPG "를 기반으로 매우 대략적으로 기계공 역할을 하는 단순한 역할에 기초한다.ERPS", 경험치를 사용하여 개선할 수 있는 속성을 사용합니다. "에 사용된 LootERPS 시스템도리아의 던전"은 플레이어들에게 캐릭터를 위한 완전한 자유를 허락한다: 마법사로 시작하되, 더 강해지도록 진화하라? 주문과 무기를 사용하는 야만인? 던전에 모인 모든 전리품은 캐릭터가 사용할 수 있다 - 아이템에 맞는 높은 스킬을 가지고 있다면. 문자 시트는 속성을 수정하고 수집된 모든 장비 카드를 지정된 위치에 놓을 수 있습니다. 하지만 빛나는 것이 모두 금은 아닙니다! 전리품 더미에도 함정이 있을 수 있어요
—디자이너의 설명
A cooperative dungeon crawler for 1-6 players (best with 3-6 players) set in the world "Doria" of the Fantasy Tabletop RPG ERPS.
This rogue-like boardgame features single dungeon scenarios that can be played in one evening and larger fantasy campaigns that stretch over multiple game nights (in most cases 8 single scenarios). Players cooperatively explore a dungeon, which is randomly built from 5x5 inch tiles and automatically draw monsters that move using predefined actions.
Every round, all players roll their initiative and decide what to do with their given time this round. Walk around? Loot for gold? Or attack monsters and open new rooms? It is up to each player! But beware: All Monsters on the board will also attack in the same round as soon as the initiative-counter has reached the monster.
The characters used are based on a simple role playing mechanic very roughly based on the Fantasy tabletop RPG "ERPS", using attributes that can be improved using experience points. The LootERPS-system used in "Dungeons of Doria" allows the players complete freedom for their characters: Start as a wizard, but evolve to be stronger? A Barbarian that uses spells and weapons? All loot gathered in the dungeon can be used by the characters - if they have high enough skills for the item. The character sheet allows to modify the attributes and put all gathered equipment cards on designated spots. But not all that shines is gold! The loot pile also might contain traps...
—description from the designer
This rogue-like boardgame features single dungeon scenarios that can be played in one evening and larger fantasy campaigns that stretch over multiple game nights (in most cases 8 single scenarios). Players cooperatively explore a dungeon, which is randomly built from 5x5 inch tiles and automatically draw monsters that move using predefined actions.
Every round, all players roll their initiative and decide what to do with their given time this round. Walk around? Loot for gold? Or attack monsters and open new rooms? It is up to each player! But beware: All Monsters on the board will also attack in the same round as soon as the initiative-counter has reached the monster.
The characters used are based on a simple role playing mechanic very roughly based on the Fantasy tabletop RPG "ERPS", using attributes that can be improved using experience points. The LootERPS-system used in "Dungeons of Doria" allows the players complete freedom for their characters: Start as a wizard, but evolve to be stronger? A Barbarian that uses spells and weapons? All loot gathered in the dungeon can be used by the characters - if they have high enough skills for the item. The character sheet allows to modify the attributes and put all gathered equipment cards on designated spots. But not all that shines is gold! The loot pile also might contain traps...
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