-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Onthewayover
-
아티스트
Onthewayover
-
인원
게임 소개
이 중간급 손재주 캠페인 마이크로게임에서 주사위 더미에서 (표상적으로 종이클립과 닮은) 모험 영웅을 발사하여 정확성, 운동성, 대담성의 위업을 나타내는 특정 목표물을 명중시킵니다. 레트로 어드벤처 비디오 게임에서 영감을 받은 Launch the Dragonslayer!는 당신의 영웅에게 끊임없이 변화하는 야생에 용감하게 도전하고, 제한된 자원을 배급하고, 독특한 등급의 능력을 활용하고, 멋진 치트 코드의 유혹을 견뎌낼 것입니다. 이 모든 것들은 괴물 드래곤을 찾아 죽이는 고귀한 퀘스트입니다!
게임플레이는 시간 및 지역에 따라 무작위로 만나는 경우 롤링, 여행 또는 자원 복구 결정, 시간 이동 한 단위 이동 등의 순환 과정을 통해 진행된다. 조우가 발생하면, 적중값과 조우 효과의 시스템이 조우의 썰물과 흐름을 결정한다. 플레이는 여러 개의 세션으로 나누어지며, 각 턴의 일반적인 진행은 플레이 사이에 저장된다. 게임은 당신의 영웅이 드래곤과의 만남을 해결하여 그들의 맹수를 처치함으로써 끝납니다.
게임을 시작할 때 플레이어는 자신의 영웅을 위해 6개의 클래스 중 하나를 선택할 수 있으며, 각각의 클래스에는 다른 플레이 스타일을 장려하는 독특한 능력이 있다. 네 가지 스타트는 피해를 견디거나 발사 효과를 증가시키거나 목표를 더 쉽게 명중시키거나 영웅의 최대 스타트 양을 증가시키기 위해 레벨 업하는 자원 역할을 합니다.
영웅이 목표에 가까워질수록 방문하는 지역마다 다른 효과를 마주하게 되며, 영웅의 경로를 최적화하고 다양한 리스크에 따른 보상을 평가하는 데 도전하게 된다. 하지만 세상의 모든 세심한 계획들은 지금까지 당신을 데려갈 뿐입니다. 결국, 네 영웅의 미래를 얼마나 잘 만들 수 있느냐가 드래곤 시해자를 얼마나 잘 발사하느냐에 달렸어!
—디자이너의 설명
게임플레이는 시간 및 지역에 따라 무작위로 만나는 경우 롤링, 여행 또는 자원 복구 결정, 시간 이동 한 단위 이동 등의 순환 과정을 통해 진행된다. 조우가 발생하면, 적중값과 조우 효과의 시스템이 조우의 썰물과 흐름을 결정한다. 플레이는 여러 개의 세션으로 나누어지며, 각 턴의 일반적인 진행은 플레이 사이에 저장된다. 게임은 당신의 영웅이 드래곤과의 만남을 해결하여 그들의 맹수를 처치함으로써 끝납니다.
게임을 시작할 때 플레이어는 자신의 영웅을 위해 6개의 클래스 중 하나를 선택할 수 있으며, 각각의 클래스에는 다른 플레이 스타일을 장려하는 독특한 능력이 있다. 네 가지 스타트는 피해를 견디거나 발사 효과를 증가시키거나 목표를 더 쉽게 명중시키거나 영웅의 최대 스타트 양을 증가시키기 위해 레벨 업하는 자원 역할을 합니다.
영웅이 목표에 가까워질수록 방문하는 지역마다 다른 효과를 마주하게 되며, 영웅의 경로를 최적화하고 다양한 리스크에 따른 보상을 평가하는 데 도전하게 된다. 하지만 세상의 모든 세심한 계획들은 지금까지 당신을 데려갈 뿐입니다. 결국, 네 영웅의 미래를 얼마나 잘 만들 수 있느냐가 드래곤 시해자를 얼마나 잘 발사하느냐에 달렸어!
—디자이너의 설명
In this medium-weight dexterity campaign microgame, launch an adventuring hero (who only superficially resembles a paperclip) from a stack of dice to hit specific targets representing feats of accuracy, athleticism, and daring. Inspired by retro adventure video games, Launch the Dragonslayer! will challenge your hero to brave ever-changing wilds, ration limited resources, leverage unique class abilities, and withstand the temptation of cool cheat codes, all in a noble quest to find and slay a monstrous dragon!
Gameplay progresses through a cycle of turns, which involve rolling for randomized time- and region-dependent encounters, deciding to either travel or recover resources, and moving Time forward one unit. If an encounter occurs, then a system of hit values and encounter effects determines the encounter's ebb and flow. Play is meant to be divided into several sessions, with the general progress of each turn saved between plays. The game ends when your hero resolves the Dragon encounter to slay their sworn foe.
At the beginning of the game, players can choose one of six classes for their hero, each of which has a unique ability that encourages a different style of play. Four stats act as resources that are expended to withstand damage, increase the power of a launch's effect, make it easier to hit a target, or level up to increase your hero's maximum stat amount.
As the hero draws closer to their goal, they will face different effects in each region they visit, challenging you to optimize your hero's path and assess the rewards of various risks. But all the careful planning in the world will only take you so far. In the end, what will make or break your hero's future is how well you can Launch the Dragonslayer!
—description from the designer
Gameplay progresses through a cycle of turns, which involve rolling for randomized time- and region-dependent encounters, deciding to either travel or recover resources, and moving Time forward one unit. If an encounter occurs, then a system of hit values and encounter effects determines the encounter's ebb and flow. Play is meant to be divided into several sessions, with the general progress of each turn saved between plays. The game ends when your hero resolves the Dragon encounter to slay their sworn foe.
At the beginning of the game, players can choose one of six classes for their hero, each of which has a unique ability that encourages a different style of play. Four stats act as resources that are expended to withstand damage, increase the power of a launch's effect, make it easier to hit a target, or level up to increase your hero's maximum stat amount.
As the hero draws closer to their goal, they will face different effects in each region they visit, challenging you to optimize your hero's path and assess the rewards of various risks. But all the careful planning in the world will only take you so far. In the end, what will make or break your hero's future is how well you can Launch the Dragonslayer!
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18