-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Igor Imbu, Elijah Weerts
-
아티스트
Elijah Weerts
-
인원
게임 소개
테이블 중앙에 바다를 구성하는 3개의 카드가 있고, 3개의 개별 동작을 취할 수 있습니다. 각 플레이어는 자신의 차례에 따라 원하는 동작으로 이동하는 보트를 가지고 있습니다. 두 선수가 같은 행동을 취하면 두 번째로 도착한 사람이 더 약한 행동을 취할 수 있다. 또한, 여러분은 같은 행동을 연속으로 두 번 할 수 없습니다.
수행할 수 있는 작업:
거래 - 시장에서 사용 가능한 카드로 교환하거나 카드 한 장을 꺼낼 수 있습니다. 당신이 교환할 수 있는 카드의 양은 카드에 있는 숫자와 같다. 만약 당신이 이 장소에 도착한 두 번째 보트라면, 당신은 카드를 하나 덜 교환할 수 있다.
물고기 - 낚시꾼 카드에 레벨링한 숫자와 동일한 카드를 그릴 수 있습니다. 두 번째로 도착하는 배라면 갑판에서 카드를 한 장 덜 뽑는다.
판매 - 이 공간으로 보트를 이동하면 갈매기가 현재 함께 있지 않은 플레이어로 전환됩니다. (시걸은 판매할 때 추가 비용을 지불해야 합니다.
이 공간에서 당신은 멋진 남자에게 팔 수 있습니다. 그의 카드에는 그가 팔릴 때마다 천천히 증가하는 숫자의 줄과 당신이 그에게 팔아야 할 금액이 적혀 있습니다. 그의 옆에는 5장의 작은 카드 덱이 있는데, 상단 카드는 어떤 정어리를 팔려고 하는지 보여준다. 화려한 남성 매매가 이루어지면, 당신은 무역 시장 1위를, 당신의 어부는 1위를, 그리고 멋진 남성은 각각의 추적기에서 1위를 올립니다. 멋진 남자에게 판매한 후 정어리 캔을 뒤집어서 당신에게 팔렸다는 것을 보여주고 게임이 끝날 때까지 얼마나 많은 정어리 캔을 획득하느냐에 따라 포인트를 얻습니다.
게임을 하는 동안 당신은 캔 세트 또는 5가지 브랜드의 캔을 모두 모읍니다. 이 캔들은 팔 수 있고, 포인트로 계산될 수 있습니다. 멋진 남자가 5캔 팔리면 게임이 종료되고 게임을 트리거하지 않은 플레이어가 마지막 한 번의 기회를 얻게 됩니다.
가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임을 이깁니다.
—출판사의 설명
수행할 수 있는 작업:
거래 - 시장에서 사용 가능한 카드로 교환하거나 카드 한 장을 꺼낼 수 있습니다. 당신이 교환할 수 있는 카드의 양은 카드에 있는 숫자와 같다. 만약 당신이 이 장소에 도착한 두 번째 보트라면, 당신은 카드를 하나 덜 교환할 수 있다.
물고기 - 낚시꾼 카드에 레벨링한 숫자와 동일한 카드를 그릴 수 있습니다. 두 번째로 도착하는 배라면 갑판에서 카드를 한 장 덜 뽑는다.
판매 - 이 공간으로 보트를 이동하면 갈매기가 현재 함께 있지 않은 플레이어로 전환됩니다. (시걸은 판매할 때 추가 비용을 지불해야 합니다.
이 공간에서 당신은 멋진 남자에게 팔 수 있습니다. 그의 카드에는 그가 팔릴 때마다 천천히 증가하는 숫자의 줄과 당신이 그에게 팔아야 할 금액이 적혀 있습니다. 그의 옆에는 5장의 작은 카드 덱이 있는데, 상단 카드는 어떤 정어리를 팔려고 하는지 보여준다. 화려한 남성 매매가 이루어지면, 당신은 무역 시장 1위를, 당신의 어부는 1위를, 그리고 멋진 남성은 각각의 추적기에서 1위를 올립니다. 멋진 남자에게 판매한 후 정어리 캔을 뒤집어서 당신에게 팔렸다는 것을 보여주고 게임이 끝날 때까지 얼마나 많은 정어리 캔을 획득하느냐에 따라 포인트를 얻습니다.
게임을 하는 동안 당신은 캔 세트 또는 5가지 브랜드의 캔을 모두 모읍니다. 이 캔들은 팔 수 있고, 포인트로 계산될 수 있습니다. 멋진 남자가 5캔 팔리면 게임이 종료되고 게임을 트리거하지 않은 플레이어가 마지막 한 번의 기회를 얻게 됩니다.
가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임을 이깁니다.
—출판사의 설명
There are 3 cards in the middle of the table that make up the ocean and that have 3 separate actions you can take. Each player has a boat that they move to the selected action they want to do on their turn. If both players take the same action whomever arrived at that spot second gets a weaker action they can take. Also, you may not take the same action twice in a row.
Actions you can take:
Trade - You may trade with the available cards that are in the market or draw one card from the deck. The amount of cards you may trade are equal to the number on the card, (which moves up and down during the game like a mini stock market) If you are the second boat to arrive on this spot you can trade one less card.
Fish - You may draw cards equal to the number on your fisherman card that you have leveled up to. If you are the second boat to arrive you draw one less card from the deck.
Sell - If you move your boat to this space the seagull switches to the player it is currently not with. (Seagull forces you to pay one extra when selling)
On this space you may sell to the fancy man. On his card is a row of numbers that slowly grows each time he's sold to and is also the amount you must sell to him. There is a small 5 card deck next to him with the top card revealed that shows what sardine can the fancy man is wanting to be sold. When a fancy man sale is made you raise the trade market number up one, your fisherman up one, and the fancy man up one on their respective trackers. After selling to the fancy man you flip over the sardine can to show it has been sold to you and you gain points based on how many you acquire by the end of the game.
During the game you are collecting sets of cans or a variety pack which is all 5 brands of cans. These cans can be sold, and count as points. Once the fancy man has been sold 5 cans the game ends and the player who did not trigger the end game gets one last turn.
Player with the most points wins the game.
—description from the publisher
Actions you can take:
Trade - You may trade with the available cards that are in the market or draw one card from the deck. The amount of cards you may trade are equal to the number on the card, (which moves up and down during the game like a mini stock market) If you are the second boat to arrive on this spot you can trade one less card.
Fish - You may draw cards equal to the number on your fisherman card that you have leveled up to. If you are the second boat to arrive you draw one less card from the deck.
Sell - If you move your boat to this space the seagull switches to the player it is currently not with. (Seagull forces you to pay one extra when selling)
On this space you may sell to the fancy man. On his card is a row of numbers that slowly grows each time he's sold to and is also the amount you must sell to him. There is a small 5 card deck next to him with the top card revealed that shows what sardine can the fancy man is wanting to be sold. When a fancy man sale is made you raise the trade market number up one, your fisherman up one, and the fancy man up one on their respective trackers. After selling to the fancy man you flip over the sardine can to show it has been sold to you and you gain points based on how many you acquire by the end of the game.
During the game you are collecting sets of cans or a variety pack which is all 5 brands of cans. These cans can be sold, and count as points. Once the fancy man has been sold 5 cans the game ends and the player who did not trigger the end game gets one last turn.
Player with the most points wins the game.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
450
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18