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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Darryl T. Jones
-
아티스트
Darryl T. Jones
-
인원
게임 소개
아콘 인의 새로운 수석 셰프가 되기 위해 경쟁하는 독특한 숲 요리의 최고의 메뉴를 만들 때 마법의 동물 정원사들이 마법에 걸린 정원에서 여러분과 함께 일합니다.
Alwaysgreen Garden은 작업자 배치, 테이블로, 자원 관리의 독특한 조합으로 향신료를 위한 약간의 엔진 구조를 갖추고 있습니다. 이 게임은 각 플레이어들의 상호작용에 따라 변화하는 역동적인 플레이 영역을 특징으로 한다. 여러분의 목표는 재료들을 수확하고 가장 환상적인 요리법을 만들기 위해 신비한 동물 정원사들과 함께 일하는 것입니다!
플레이어들은 모두 두 개의 레시피 카드, 두 개의 스킬 카드, 그리고 하나의 독특한 메뉴 카드로 게임을 시작한다. 플레이 중에 추가 레시피와 스킬 카드를 획득할 수 있습니다. 그러나 메뉴 카드는 게임 내내 함께 있으므로 특정 조합에 도달할 경우 특별한 게임 종료 점수 배수를 제공합니다. 재료를 모으는 동안 최대 3장의 레시피 카드를 부엌에 둘 수 있습니다. 레시피에 필요한 재료를 모으면 정원사에게 선물할 수 있습니다. 스킬 카드는 손에서 직접 플레이되며 추가 액션, 보너스 재료 또는 게임 종료 시 포인트를 추가할 수 있습니다.
네 개 또는 다섯 개의 정원 패치 타일이 보드를 구성한다. 각 정원에는 다양한 재료, 채소, 과일, 곰팡이, 곡물/넛이 재배된다. 각 턴 재료는 정원 주사위 굴림에 따라 이 정원 조각에서 무작위로 자랍니다. 네 마리(또는 다섯 마리)의 마법의 정원사 동물들이 정원을 돌보고 있지만, 각각은 그들이 부분적으로 속해 있는 한 군데의 특정 부분을 가지고 있다. 이 동물 피규어들은 게임을 시작하기 위해 그들이 선호하는 정원 패치의 보드에 배치된다. 플레이어들은 돌아가면서 토큰을 다른 정원 패치로 옮기고 재료를 수확하고 정원사와 상호 작용한다. 완성된 레시피를 당신의 패치에 있는 정원사에게 보여주거나 당신의 패치에 다른 정원사를 불러 그들의 특별한 능력을 사용할 수 있다. 둘 다 할 순 없어
정원사 동물들이 다른 곳으로 불려가고 다른 재료들이 자라거나 수확되기 때문에, 플레이어들은 매번 독특한 선택권을 갖게 됩니다! 여러분은 계속해서 정원사들이 어디에 착륙할지 추측하고 또 다른 레시피를 완성하기에 충분한 재료가 있기를 바랄 것입니다. 전략, 현명한 자원 관리, 그리고 각 턴을 최대화하기 위해서는 약간의 행운이 필요합니다!
레시피 카드, 토핑, 콤보, 그리고 당신의 독특한 메뉴 카드는 모두 승리 포인트에 기여합니다! 한 명의 플레이어가 여섯 번째 레시피를 끝낸 후, 다른 플레이어들은 마지막 명작을 만들 마지막 차례를 갖는다. 게임 종료 시 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리합니다!
콘셉트 루시 존스. 대릴 T. 존스의 메커니즘과 예술.
—디자이너의 설명
Alwaysgreen Garden은 작업자 배치, 테이블로, 자원 관리의 독특한 조합으로 향신료를 위한 약간의 엔진 구조를 갖추고 있습니다. 이 게임은 각 플레이어들의 상호작용에 따라 변화하는 역동적인 플레이 영역을 특징으로 한다. 여러분의 목표는 재료들을 수확하고 가장 환상적인 요리법을 만들기 위해 신비한 동물 정원사들과 함께 일하는 것입니다!
플레이어들은 모두 두 개의 레시피 카드, 두 개의 스킬 카드, 그리고 하나의 독특한 메뉴 카드로 게임을 시작한다. 플레이 중에 추가 레시피와 스킬 카드를 획득할 수 있습니다. 그러나 메뉴 카드는 게임 내내 함께 있으므로 특정 조합에 도달할 경우 특별한 게임 종료 점수 배수를 제공합니다. 재료를 모으는 동안 최대 3장의 레시피 카드를 부엌에 둘 수 있습니다. 레시피에 필요한 재료를 모으면 정원사에게 선물할 수 있습니다. 스킬 카드는 손에서 직접 플레이되며 추가 액션, 보너스 재료 또는 게임 종료 시 포인트를 추가할 수 있습니다.
네 개 또는 다섯 개의 정원 패치 타일이 보드를 구성한다. 각 정원에는 다양한 재료, 채소, 과일, 곰팡이, 곡물/넛이 재배된다. 각 턴 재료는 정원 주사위 굴림에 따라 이 정원 조각에서 무작위로 자랍니다. 네 마리(또는 다섯 마리)의 마법의 정원사 동물들이 정원을 돌보고 있지만, 각각은 그들이 부분적으로 속해 있는 한 군데의 특정 부분을 가지고 있다. 이 동물 피규어들은 게임을 시작하기 위해 그들이 선호하는 정원 패치의 보드에 배치된다. 플레이어들은 돌아가면서 토큰을 다른 정원 패치로 옮기고 재료를 수확하고 정원사와 상호 작용한다. 완성된 레시피를 당신의 패치에 있는 정원사에게 보여주거나 당신의 패치에 다른 정원사를 불러 그들의 특별한 능력을 사용할 수 있다. 둘 다 할 순 없어
정원사 동물들이 다른 곳으로 불려가고 다른 재료들이 자라거나 수확되기 때문에, 플레이어들은 매번 독특한 선택권을 갖게 됩니다! 여러분은 계속해서 정원사들이 어디에 착륙할지 추측하고 또 다른 레시피를 완성하기에 충분한 재료가 있기를 바랄 것입니다. 전략, 현명한 자원 관리, 그리고 각 턴을 최대화하기 위해서는 약간의 행운이 필요합니다!
레시피 카드, 토핑, 콤보, 그리고 당신의 독특한 메뉴 카드는 모두 승리 포인트에 기여합니다! 한 명의 플레이어가 여섯 번째 레시피를 끝낸 후, 다른 플레이어들은 마지막 명작을 만들 마지막 차례를 갖는다. 게임 종료 시 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리합니다!
콘셉트 루시 존스. 대릴 T. 존스의 메커니즘과 예술.
—디자이너의 설명
Magical animal gardeners work with you in their enchanted garden as you create the best menu of unique forest dishes competing to become the new head chef of the Acorn Inn.
The Alwaysgreen Garden is a unique mix of worker placement, tableau and resource management, with a pinch of engine building for spice. The game features a dynamic play area that changes with each player interaction. Your goal is to harvest ingredients and work with the magical animal gardeners to make the most fantastic table of recipes!
Players all start the game with two recipe cards, two skill cards and a unique menu card. Additional recipes and skill cards can be acquired during play. However, your menu card stays with you throughout play, giving you a special end-of-game scoring multiplier if you achieve certain combinations. Up to three recipe cards can be placed in your kitchen area while you collect ingredients. Once you've gathered the necessary ingredients for a recipe, you can present it to a gardener (more about that below). Skill cards are played directly from your hand, giving you extra actions, bonus ingredients or can add to your points at the end of the game.
Four (or five) garden patch tiles make up the board. Each garden patch grows different ingredients, vegetables, fruit, fungus and grains/nuts. Each turn ingredients randomly grow in these garden patches dictated by a roll of the garden dice. Four (or five) magical gardener animals tend the garden, though each has one particular patch that they are partial to. These animal figures are placed on the board in their preferred garden patch to start the game. Players take turns moving their token to different garden patches, harvesting the ingredients and interacting with the gardeners. You can present your completed recipe to the gardener on your patch or call a different gardener to your patch to use their special ability. You can't do both.
As the gardener animals are called to different patches and different ingredients grow or are harvested, players have unique options every turn! You'll constantly be guessing where the gardeners will land and hoping there will be enough ingredients available to complete another recipe. Strategy, clever resource management and a bit of luck is needed to ensure you maximize each turn!
Recipe cards, toppings, combos and your unique menu card all contribute to your victory points! After one player finishes their sixth recipe, the other players have one last turn to create a final masterpiece. The player with the most points at the end of the game wins!
Concept by Ruthie Jones. Mechanisms and art by Darryl T. Jones.
—description from designer
The Alwaysgreen Garden is a unique mix of worker placement, tableau and resource management, with a pinch of engine building for spice. The game features a dynamic play area that changes with each player interaction. Your goal is to harvest ingredients and work with the magical animal gardeners to make the most fantastic table of recipes!
Players all start the game with two recipe cards, two skill cards and a unique menu card. Additional recipes and skill cards can be acquired during play. However, your menu card stays with you throughout play, giving you a special end-of-game scoring multiplier if you achieve certain combinations. Up to three recipe cards can be placed in your kitchen area while you collect ingredients. Once you've gathered the necessary ingredients for a recipe, you can present it to a gardener (more about that below). Skill cards are played directly from your hand, giving you extra actions, bonus ingredients or can add to your points at the end of the game.
Four (or five) garden patch tiles make up the board. Each garden patch grows different ingredients, vegetables, fruit, fungus and grains/nuts. Each turn ingredients randomly grow in these garden patches dictated by a roll of the garden dice. Four (or five) magical gardener animals tend the garden, though each has one particular patch that they are partial to. These animal figures are placed on the board in their preferred garden patch to start the game. Players take turns moving their token to different garden patches, harvesting the ingredients and interacting with the gardeners. You can present your completed recipe to the gardener on your patch or call a different gardener to your patch to use their special ability. You can't do both.
As the gardener animals are called to different patches and different ingredients grow or are harvested, players have unique options every turn! You'll constantly be guessing where the gardeners will land and hoping there will be enough ingredients available to complete another recipe. Strategy, clever resource management and a bit of luck is needed to ensure you maximize each turn!
Recipe cards, toppings, combos and your unique menu card all contribute to your victory points! After one player finishes their sixth recipe, the other players have one last turn to create a final masterpiece. The player with the most points at the end of the game wins!
Concept by Ruthie Jones. Mechanisms and art by Darryl T. Jones.
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