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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
John Yorke
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아티스트
-
인원
게임 소개
자동차 산업의 황금기에 헨리 포드 같은 산업가가 될 수 있는 보드게임 모터시티에 오신 것을 환영합니다. 제조 공장의 수익성이 가장 높아지기 위해 경쟁합니다.
Ford와 Toyota가 채택한 기술이 어떻게 우리가 생산을 생각하는 방식에 혁신을 일으켰는지 살펴보십시오. 생산 공장을 그들처럼 효과적으로 관리할 수 있습니까?
플레이어는 고객의 주문을 받아 어떤 제품을 만들 것인지 선택하고 자원을 할당하고 공장을 운영하여 고객에게 자동차를 가장 효과적으로 배달한다.
각 플레이어는 공장을 대표하는 별도의 보드를 관리하고 보드는 칸반 보드로 배치되며 보드를 가로질러 이동하면서 생산을 추적한다.
교대 근무가 시작될 때, 플레이어는 주문을 검토하고 수락할 수 있으며, 일단 주문을 수락한 후에는 주문을 전달해야 하며 주문을 완료하지 못하면 불이익을 받게 된다. 모든 플레이어가 제작 재료를 조달하기 위해 선택할 수 있는 각 교대조는 사용 가능한 선택 사항에서 차량 카드를 선택하여 수행할 수 있습니다.
교대 시간 내에 매 시간마다 한 명의 플레이어가 주사위를 굴려 모든 플레이어가 사용할 수 있는 생산 포인트를 결정하면 모든 플레이어에게 동일한 양의 생산 포인트가 주어진다.
각 플레이어는 주사위 굴림에 따라 제조, 조립, 품질 생산 포인트를 할당받으며, 시간 경과에 따라 할당받을 수 있다. 사용되지 않은 생산 지점은 폐기됩니다. 플레이어는 또한 한 유형의 생산 지점을 다른 유형과 교환할 수 있지만 기계 용도의 영향을 나타내기 위해 4:1 비율로 교환할 수 있습니다.
차량 카드는 시스템을 통해 당겨지고 생산 지점은 시스템을 통해 진행됨에 따라 할당됩니다.
경기는 금요일 마지막 한 시간, 즉 5라운드 이후에 끝납니다. 궁극적으로 승자는 고객의 니즈를 충족시키기 위해 생산을 가장 효과적으로 관리하는 사람이 될 것입니다. 주문을 채워 가장 많은 돈을 번 플레이어가 승자입니다.
Ford와 Toyota가 채택한 기술이 어떻게 우리가 생산을 생각하는 방식에 혁신을 일으켰는지 살펴보십시오. 생산 공장을 그들처럼 효과적으로 관리할 수 있습니까?
플레이어는 고객의 주문을 받아 어떤 제품을 만들 것인지 선택하고 자원을 할당하고 공장을 운영하여 고객에게 자동차를 가장 효과적으로 배달한다.
각 플레이어는 공장을 대표하는 별도의 보드를 관리하고 보드는 칸반 보드로 배치되며 보드를 가로질러 이동하면서 생산을 추적한다.
교대 근무가 시작될 때, 플레이어는 주문을 검토하고 수락할 수 있으며, 일단 주문을 수락한 후에는 주문을 전달해야 하며 주문을 완료하지 못하면 불이익을 받게 된다. 모든 플레이어가 제작 재료를 조달하기 위해 선택할 수 있는 각 교대조는 사용 가능한 선택 사항에서 차량 카드를 선택하여 수행할 수 있습니다.
교대 시간 내에 매 시간마다 한 명의 플레이어가 주사위를 굴려 모든 플레이어가 사용할 수 있는 생산 포인트를 결정하면 모든 플레이어에게 동일한 양의 생산 포인트가 주어진다.
각 플레이어는 주사위 굴림에 따라 제조, 조립, 품질 생산 포인트를 할당받으며, 시간 경과에 따라 할당받을 수 있다. 사용되지 않은 생산 지점은 폐기됩니다. 플레이어는 또한 한 유형의 생산 지점을 다른 유형과 교환할 수 있지만 기계 용도의 영향을 나타내기 위해 4:1 비율로 교환할 수 있습니다.
차량 카드는 시스템을 통해 당겨지고 생산 지점은 시스템을 통해 진행됨에 따라 할당됩니다.
경기는 금요일 마지막 한 시간, 즉 5라운드 이후에 끝납니다. 궁극적으로 승자는 고객의 니즈를 충족시키기 위해 생산을 가장 효과적으로 관리하는 사람이 될 것입니다. 주문을 채워 가장 많은 돈을 번 플레이어가 승자입니다.
Welcome to Motor City, a board game where you can become an industrialist like Henry Ford in the golden age of the automobile industry. Competing for your manufacturing plant to become the most profitable.
Explore how the techniques adopted by Ford and Toyota revolutionized the way we think of production. Can you mange your production plant as effectively as they did?
The player accepts orders from customers, chooses which products to make and allocates resources and manages the plant to deliver cars to customers in the most effective way possible.
Each player manages a separate board representing a factory, the board is laid out as a Kanban board and the production is tracked as it moves across the board.
At the start of a shift a player may choose to review and accept an order, once accepted an order must be delivered and if the player fails to complete an order they will be penalized. Each shift all players may choose to source materials for their production, this is done by selecting vehicle cards from the available selection.
At the start of each hour within a shift one player rolls dice to determine the available production points for all players, all players get the same amount of production points.
Each player is allocated a quantity of Manufacturing, Assembly and Quality production points, based on dice roll, which they can allocate over the course of the hour. Unused production points are discarded. The player also has the option to trade production points of one type for another but at a 4:1 ratio to indicate the impact of repurposing machines.
The vehicle cards are pulled through the system and production points are allocated as they progress through the system.
The game ends after the last hour on Friday, or the 5th round. Ultimately the winner will be the one that manages the production most effectively to meet their customers’ needs. The player with who has earn the most money by filling orders is the winner.
Explore how the techniques adopted by Ford and Toyota revolutionized the way we think of production. Can you mange your production plant as effectively as they did?
The player accepts orders from customers, chooses which products to make and allocates resources and manages the plant to deliver cars to customers in the most effective way possible.
Each player manages a separate board representing a factory, the board is laid out as a Kanban board and the production is tracked as it moves across the board.
At the start of a shift a player may choose to review and accept an order, once accepted an order must be delivered and if the player fails to complete an order they will be penalized. Each shift all players may choose to source materials for their production, this is done by selecting vehicle cards from the available selection.
At the start of each hour within a shift one player rolls dice to determine the available production points for all players, all players get the same amount of production points.
Each player is allocated a quantity of Manufacturing, Assembly and Quality production points, based on dice roll, which they can allocate over the course of the hour. Unused production points are discarded. The player also has the option to trade production points of one type for another but at a 4:1 ratio to indicate the impact of repurposing machines.
The vehicle cards are pulled through the system and production points are allocated as they progress through the system.
The game ends after the last hour on Friday, or the 5th round. Ultimately the winner will be the one that manages the production most effectively to meet their customers’ needs. The player with who has earn the most money by filling orders is the winner.
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