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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-17 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Roberto Marchionni
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아티스트
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인원
게임 소개
이 게임의 주제는 매년 여름 두 번 이탈리아 시에나에서 열리는 경마에 관한 것입니다. 이 도시는 17개의 치열한 경쟁 지역(콘트라다)으로 구성되어 있으며, 각 지역마다 고유의 깃발과 문장(줄기)을 가지고 있다. 17개 동네 중 10개 동네가 각각 한 필의 말과 경주를 벌인다. 기수들의 복장은 각각 이웃의 깃발과 스템마에서 영감을 받았습니다. 천 조각에 갈기를 수놓아 말의 머리에 붙이고, 갈기를 꿰어 보면 알 수 없다. 말 머리 조각이 마지막에 없으면 실격 처리된다. 기수들은 헐벗은 채 말을 타고 너바타라고 불리는 큰 승마용 작물을 나릅니다. 비록 너바타로 다른 말과 기수를 때리는 것은 허용되지 않지만, 그것은 꽤 자주 일어난다. 팔리오의 승자는 말 그대로 결승선을 가장 먼저 통과하는 말이며, 기수는 탈 필요가 없다. 이긴 동네 사람들이 다음 경주까지 끊임없이 우승 자랑을 한다.
이 게임은 일종의 게임 모음 시리즈인 이탈리아 & 인용문에 실린 시에나 팔리오의 매우 드문 시뮬레이션이다.에라 델라 게라" 저널. 이 저널에는 게임의 주제에 대한 여러 페이지가 있어 게임을 이해하고 감상하는 데 도움이 될 것입니다. 예: 첫 번째 질문은 다음과 같습니다. "왜 이 게임은 내가 했던 다른 게임들처럼 시작이 없을까. 간단합니다, 경마에서는 문이 열리고 말들은 한 방향으로만 달릴 수 있습니다." 제가 답을 드릴게요. 이 저널의 본문에서 여러분은 출발 게이트는 없고, 트랙을 가로질러 밧줄만 단단히 잡아당겨져 있다는 것을 알게 될 거예요.
캄포 광장 주변의 경마에는 17명 중 10명만이 참가할 수 있는 실제 팔리오와 달리, 8-17명의 기수에게 열려 있다. 각각 "콘트라다"는 "몬타타"와 "스코사" 두 개의 폰을 가지고 있다. 첫 번째 그림은 기수와 함께 말을 보여주는 반면, "스코사"는 기수가 없는 도망친 말을 보여준다. 사전 조치로는 콘트라다와 말 추첨, 기수 1차 경매 봉인 실시, 극도로 적대적인 "contradas" 사이에 사이드 베팅에 해당하는 보조 지갑 설정, 유머러스하고 전투적인 반복 과정을 통해 포스트 라인업을 결정하는 것이 포함된다. 마침내, 경주가 시작됩니다.
다소 정교한 주사위 굴리기 시스템이 말의 움직임을 결정한다. 경주 트랙에는 두 개의 매우 급격한 턴이 있는데, 이 트랙에서는 선수들이 그들의 말이 넘어지거나 기수를 던지는지 봐야 한다. 기수를 던지더라도 경주에서 말이 빠지지 않고, 플레이어는 "몬타타" 폰을 "스코사" 폰으로 교체한다. 플레이어들은 근처의 말조키에게 클럽 같은 너바타로 장난을 칠 수 있다. 하지만, 당신의 괴짜로 또 다른 말장난을 치는 것은 당신에게 반격을 가할 수 있다. 플레이어가 경주 중에 다른 기수에게 뇌물을 줄 수 있는 이전 게임 단계의 충분한 돈을 보류하는 것이 좋습니다. 그 경주 트랙은 293개의 상자로 나뉘어져 있고, 각각 번호가 있다. 공간에 있는 숫자들은 각 라운드 내에서 턴 순서를 결정하는데, 이것은 대부분의 경주 경기에서 중요하다. 숫자는 논리적으로 최적의 경로가 있도록 배분됩니다. 이 최고의 길을 갈 수 있는 말은 선두주자들에게 자리를 내줄 것이고, 다른 선수가 기수에게 뇌물을 주지 않는 한 리더는 무리에서 물러날 수 있습니다!! 일 지오코 델 팔리오 디 시에나는 3바퀴를 완주한다.
넬 디 순토, 알 템포 델라 글로리아!
이 게임은 일종의 게임 모음 시리즈인 이탈리아 & 인용문에 실린 시에나 팔리오의 매우 드문 시뮬레이션이다.에라 델라 게라" 저널. 이 저널에는 게임의 주제에 대한 여러 페이지가 있어 게임을 이해하고 감상하는 데 도움이 될 것입니다. 예: 첫 번째 질문은 다음과 같습니다. "왜 이 게임은 내가 했던 다른 게임들처럼 시작이 없을까. 간단합니다, 경마에서는 문이 열리고 말들은 한 방향으로만 달릴 수 있습니다." 제가 답을 드릴게요. 이 저널의 본문에서 여러분은 출발 게이트는 없고, 트랙을 가로질러 밧줄만 단단히 잡아당겨져 있다는 것을 알게 될 거예요.
캄포 광장 주변의 경마에는 17명 중 10명만이 참가할 수 있는 실제 팔리오와 달리, 8-17명의 기수에게 열려 있다. 각각 "콘트라다"는 "몬타타"와 "스코사" 두 개의 폰을 가지고 있다. 첫 번째 그림은 기수와 함께 말을 보여주는 반면, "스코사"는 기수가 없는 도망친 말을 보여준다. 사전 조치로는 콘트라다와 말 추첨, 기수 1차 경매 봉인 실시, 극도로 적대적인 "contradas" 사이에 사이드 베팅에 해당하는 보조 지갑 설정, 유머러스하고 전투적인 반복 과정을 통해 포스트 라인업을 결정하는 것이 포함된다. 마침내, 경주가 시작됩니다.
다소 정교한 주사위 굴리기 시스템이 말의 움직임을 결정한다. 경주 트랙에는 두 개의 매우 급격한 턴이 있는데, 이 트랙에서는 선수들이 그들의 말이 넘어지거나 기수를 던지는지 봐야 한다. 기수를 던지더라도 경주에서 말이 빠지지 않고, 플레이어는 "몬타타" 폰을 "스코사" 폰으로 교체한다. 플레이어들은 근처의 말조키에게 클럽 같은 너바타로 장난을 칠 수 있다. 하지만, 당신의 괴짜로 또 다른 말장난을 치는 것은 당신에게 반격을 가할 수 있다. 플레이어가 경주 중에 다른 기수에게 뇌물을 줄 수 있는 이전 게임 단계의 충분한 돈을 보류하는 것이 좋습니다. 그 경주 트랙은 293개의 상자로 나뉘어져 있고, 각각 번호가 있다. 공간에 있는 숫자들은 각 라운드 내에서 턴 순서를 결정하는데, 이것은 대부분의 경주 경기에서 중요하다. 숫자는 논리적으로 최적의 경로가 있도록 배분됩니다. 이 최고의 길을 갈 수 있는 말은 선두주자들에게 자리를 내줄 것이고, 다른 선수가 기수에게 뇌물을 주지 않는 한 리더는 무리에서 물러날 수 있습니다!! 일 지오코 델 팔리오 디 시에나는 3바퀴를 완주한다.
넬 디 순토, 알 템포 델라 글로리아!
This game's theme is of a horse race held in Siena, Italy twice each summer. The city is comprised of 17 fiercely competitive neighborhoods (contrada) that each have their own flag and coat of arms (stemma). Ten of the 17 neighborhoods compete with one horse each in the race. The jockeys' garb are each inspired by their neighborhood's flag & stemma. A piece of fabric is embroidered with the contrada's stemma and this item is attached to the horse's head (I presume via braiding into the mane but I do not know) A horse is disqualified if its head piece is not present at the finish. The jockeys ride bareback and carry a large riding crop called a nerbata. Although striking other horses and jockeys with the nerbata is not permitted, it does happen fairly often. The winner of the Palio is literally the horse that crosses the finish line first, the rider is not required to be mounted. The people of the winning neighborhood brag about the victory constantly until the next race.
This game is a very rare simulation of the Sienese Palio published in a sort of game collection series, the Italian "Era della Guerra" journal. The journal has several pages about the game's theme which will help you understand and appreciate the game. Example; The first question you will ask is: "Why doesn't this game have a start like other games that I have played. Its simple, in horse racing the gate opens and the horses can only run in one direction." I'll give away the answer, in the text of the journal you will learn that there is no starting gate, just a rope pulled tight across the track.
Unlike the real Palio, where only 10 "contradas" among 17 are allowed to participate in the horse race around Piazza del Campo, "il Gioco del Palio di Siena" is open to 8-17 jockeys (a player may control more than one horse). Each "contrada" has 2 pawns: the "montata" and the "scossa". The first one shows the horse with its jockey, whereas the "scossa" shows the runaway horse without its jockey. The preliminary actions include: drawing lots for contrada and for horses "tratta", holding a sealed first price auction for jockeys, establishing a secondary purse that amounts to side bets among extra hostile "contradas", determining the post line up via a humorous and combative iterative process. Finally, the race starts.
A rather sophisticated dice rolling system determines horse movement. There are two very sharp turns on the race-track where players must see if their horse falls or throws its rider. Throwing a rider does not put the horse out of the race, the player replaces the "montata" pawn with the "scossa" pawn. Players may give a nearby Horse-Jockey a wack with their club-like nerbata. However, wacking another horse-jockey with your nerbata can back fire on you. It is a good idea for the Player to hold back enough money from the earlier game phases to bribe other Jockeys during the race. The race-track is divided into 293 boxes, each with a number. The numbers on the spaces determine the turn order within each round, which is important in most all racing games. The numbers are distributed in a manner so that there is a logical best path. A horse that can get on this best path will gain ground on the leaders and the leader can pull away from the pack, unless another player has bribed the jockey!! Il gioco del Palio di Siena lasts for 3 complete laps.
Nell’ora di Sunto (the bell in the Mangia tower), al tempo della Gloria!
This game is a very rare simulation of the Sienese Palio published in a sort of game collection series, the Italian "Era della Guerra" journal. The journal has several pages about the game's theme which will help you understand and appreciate the game. Example; The first question you will ask is: "Why doesn't this game have a start like other games that I have played. Its simple, in horse racing the gate opens and the horses can only run in one direction." I'll give away the answer, in the text of the journal you will learn that there is no starting gate, just a rope pulled tight across the track.
Unlike the real Palio, where only 10 "contradas" among 17 are allowed to participate in the horse race around Piazza del Campo, "il Gioco del Palio di Siena" is open to 8-17 jockeys (a player may control more than one horse). Each "contrada" has 2 pawns: the "montata" and the "scossa". The first one shows the horse with its jockey, whereas the "scossa" shows the runaway horse without its jockey. The preliminary actions include: drawing lots for contrada and for horses "tratta", holding a sealed first price auction for jockeys, establishing a secondary purse that amounts to side bets among extra hostile "contradas", determining the post line up via a humorous and combative iterative process. Finally, the race starts.
A rather sophisticated dice rolling system determines horse movement. There are two very sharp turns on the race-track where players must see if their horse falls or throws its rider. Throwing a rider does not put the horse out of the race, the player replaces the "montata" pawn with the "scossa" pawn. Players may give a nearby Horse-Jockey a wack with their club-like nerbata. However, wacking another horse-jockey with your nerbata can back fire on you. It is a good idea for the Player to hold back enough money from the earlier game phases to bribe other Jockeys during the race. The race-track is divided into 293 boxes, each with a number. The numbers on the spaces determine the turn order within each round, which is important in most all racing games. The numbers are distributed in a manner so that there is a logical best path. A horse that can get on this best path will gain ground on the leaders and the leader can pull away from the pack, unless another player has bribed the jockey!! Il gioco del Palio di Siena lasts for 3 complete laps.
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