-
BGG랭킹
BGG전체 : 619
PARTYGAMES : 17
-
-
인원
5-11 명
BGG추천: 6-11 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.12 / 5
-
디자이너
Maikel Cheney, Dr. Hans Joachim Höh, Tobias Immich
-
아티스트
James Churchill, Hendrik Noack
-
인원
게임 소개
피드 더 크라켄은 세 개의 비대칭 파벌이 있는 숨겨진 역할 차감 게임이다.
모든 선수들이 같은 배에 앉아 있을 수 있지만, 그들은 다른 방향으로 항해하기를 원합니다! 해적들은 비밀리에 배를 조종하여 버뮤다 삼각지대로 들어가기를 갈망하는 반면, 충성스러운 선원들은 안전하게 배를 본토로 가져와야 한다. 한편 한 미친 컬트리스트는 선원들을 설득해 바다 깊은 곳에서 어둠의 신 —Kraken—을 소환해 모두를 구하도록 돕는데 분주하다.
어떻게 연주해요?
여행을 시작할 때 비밀 제휴 마커를 받게 됩니다. 당신은 충성스런 선원이 되거나, 교활한 해적이 되거나, 광적인 사이비 종교 지도자가 될 것입니다. 수적으로 열세인 해적들만이 서로를 알고 있기 때문에, 다른 사람들은 그들이 항해할 때 그들의 팀원들을 찾기 위해 노력해야 할 것이다. 럼으로 인한 환영, 선실 수색, 심문, 인어공주는 다른 항해사들의 진정한 충성심에 대해 더 많은 것을 알아내는 데 도움이 될 것입니다.
누가 어떻게 길을 찾는지 알아?
이 게임의 목표는 최종 목적지를 향해 배를 항해하는 것인데, 플레이어만 세 파벌로 나뉘어 있다면 그것은 쉬울 것입니다. 각 비밀 파벌들은 이사회의 다른 영역에 도달하기를 원한다. 모든 방향에서 배는 세 가지 방향 중 하나로 항해할 것이다.
현 선장과 그들이 선택한 선장은 고대 바다 지도를 연구하여 종종 충돌하는 명령을 선택된 항해사에게 전달할 것이며, 그 항해사는 최종 결정을 내려야 한다. 그동안 나머지 선원들은 럼주를 마시며 도박을 하고 서로에게 고대 바다 괴물 이야기를 들려주느라 바쁘다.
누구를 믿어야 할까요?
항해가 끝날 때마다 선장과 항해사는 임무를 마치고 선장은 대신 술이 깬 사람을 찾아야 한다. 그 마지막 항해가 얼마나 잘 됐는지, 현재 진행 중인 항로는 누구에게 책임이 있는지, 대신 앞으로 누가 책임져야 하는지, 모두가 토론할 수 있다.
적들에게 당신을 다음 중위나 항해사로 임명하는 것이 최선이라고 설득하세요! 당신은 심지어 당신의 총을 뽑을 수 있습니다 그리고 새로운 반란의 선장이 될 수 있습니다! 하지만 언제까지 승조원들의 신뢰를 유지할 수 있을까요? 당신의 결정이 당신의 동료 선원들을 기쁘게 하지 않는다면 다음 반란은 이미 당신을 기다리고 있을지도 모릅니다.
Feed the Kraken은 아름다운 빈티지 세일러 환경을 중심으로 설계된 정교한 사회적 공제 게임입니다.
5-11명의 선수를 지원합니다. 경기는 보통 45분에서 1시 30분까지 진행된다.
—디자이너의 설명
모든 선수들이 같은 배에 앉아 있을 수 있지만, 그들은 다른 방향으로 항해하기를 원합니다! 해적들은 비밀리에 배를 조종하여 버뮤다 삼각지대로 들어가기를 갈망하는 반면, 충성스러운 선원들은 안전하게 배를 본토로 가져와야 한다. 한편 한 미친 컬트리스트는 선원들을 설득해 바다 깊은 곳에서 어둠의 신 —Kraken—을 소환해 모두를 구하도록 돕는데 분주하다.
어떻게 연주해요?
여행을 시작할 때 비밀 제휴 마커를 받게 됩니다. 당신은 충성스런 선원이 되거나, 교활한 해적이 되거나, 광적인 사이비 종교 지도자가 될 것입니다. 수적으로 열세인 해적들만이 서로를 알고 있기 때문에, 다른 사람들은 그들이 항해할 때 그들의 팀원들을 찾기 위해 노력해야 할 것이다. 럼으로 인한 환영, 선실 수색, 심문, 인어공주는 다른 항해사들의 진정한 충성심에 대해 더 많은 것을 알아내는 데 도움이 될 것입니다.
누가 어떻게 길을 찾는지 알아?
이 게임의 목표는 최종 목적지를 향해 배를 항해하는 것인데, 플레이어만 세 파벌로 나뉘어 있다면 그것은 쉬울 것입니다. 각 비밀 파벌들은 이사회의 다른 영역에 도달하기를 원한다. 모든 방향에서 배는 세 가지 방향 중 하나로 항해할 것이다.
현 선장과 그들이 선택한 선장은 고대 바다 지도를 연구하여 종종 충돌하는 명령을 선택된 항해사에게 전달할 것이며, 그 항해사는 최종 결정을 내려야 한다. 그동안 나머지 선원들은 럼주를 마시며 도박을 하고 서로에게 고대 바다 괴물 이야기를 들려주느라 바쁘다.
누구를 믿어야 할까요?
항해가 끝날 때마다 선장과 항해사는 임무를 마치고 선장은 대신 술이 깬 사람을 찾아야 한다. 그 마지막 항해가 얼마나 잘 됐는지, 현재 진행 중인 항로는 누구에게 책임이 있는지, 대신 앞으로 누가 책임져야 하는지, 모두가 토론할 수 있다.
적들에게 당신을 다음 중위나 항해사로 임명하는 것이 최선이라고 설득하세요! 당신은 심지어 당신의 총을 뽑을 수 있습니다 그리고 새로운 반란의 선장이 될 수 있습니다! 하지만 언제까지 승조원들의 신뢰를 유지할 수 있을까요? 당신의 결정이 당신의 동료 선원들을 기쁘게 하지 않는다면 다음 반란은 이미 당신을 기다리고 있을지도 모릅니다.
Feed the Kraken은 아름다운 빈티지 세일러 환경을 중심으로 설계된 정교한 사회적 공제 게임입니다.
5-11명의 선수를 지원합니다. 경기는 보통 45분에서 1시 30분까지 진행된다.
—디자이너의 설명
Feed the Kraken is a hidden role deduction game, with three asymmetric factions.
All players may be sitting in the same boat, but they want to navigate in different directions! The loyal sailors must bring the ship safely to mainland, whereas the pirates crave to secretly maneuver the ship into the Bermuda Triangle. Meanwhile a crazy cultist is busy convincing parts of the crew to help him summon their dark lord —the Kraken— from the depth of the sea to save them all.
How do you play?
At the start of your journey, you will receive a secret affiliation marker. You will either be a loyal sailor, a sneaky pirate, or a fanatic cult leader. Only the outnumbered pirates know each other, everybody else will have to try to find their teammates (or convert them to their cult) as they sail along. Rum-induced visions, cabin searches, inquisitions, and mermaids will help you find out more about the true loyalties of the other “sailors”.
Who knows how to navigate?
The goal of the game is to navigate the ship towards your final destination, which would be easy if only players weren’t divided into three different factions. Each secret faction wants to reach a different area of the board. Every turn the ship will sail in one of the three possible directions —but which one will it be?
The current captain and their chosen lieutenant will study ancient sea maps and pass their often conflicting orders onto the chosen navigator, who has to make the final decision. Meanwhile the rest of the crew is busy drinking rum, gambling and telling each other tales of ancient sea monsters.
Whom shall we trust?
After each navigation, the lieutenant and navigator go off duty, and the captain has to find somebody sober enough to take their spot instead. Everyone can discuss, how well that last navigation went, who is to blame for the current course, and who should be in charge in the future instead.
Convince your enemies that it is in their best interest to make you the next lieutenant, or navigator! You can even draw your guns and become the new captain in open mutiny! But for how long will you be able to keep the trust of your crew? The next mutiny might already be waiting for you if your decisions don’t please your fellow sailors.
Feed the Kraken is a sophisticated social deduction game designed around a beautiful vintage sailor setting.
It supports 5-11 players. A match is usually dealt within 45 minutes up to 1:30 hours.
—description from designer
All players may be sitting in the same boat, but they want to navigate in different directions! The loyal sailors must bring the ship safely to mainland, whereas the pirates crave to secretly maneuver the ship into the Bermuda Triangle. Meanwhile a crazy cultist is busy convincing parts of the crew to help him summon their dark lord —the Kraken— from the depth of the sea to save them all.
How do you play?
At the start of your journey, you will receive a secret affiliation marker. You will either be a loyal sailor, a sneaky pirate, or a fanatic cult leader. Only the outnumbered pirates know each other, everybody else will have to try to find their teammates (or convert them to their cult) as they sail along. Rum-induced visions, cabin searches, inquisitions, and mermaids will help you find out more about the true loyalties of the other “sailors”.
Who knows how to navigate?
The goal of the game is to navigate the ship towards your final destination, which would be easy if only players weren’t divided into three different factions. Each secret faction wants to reach a different area of the board. Every turn the ship will sail in one of the three possible directions —but which one will it be?
The current captain and their chosen lieutenant will study ancient sea maps and pass their often conflicting orders onto the chosen navigator, who has to make the final decision. Meanwhile the rest of the crew is busy drinking rum, gambling and telling each other tales of ancient sea monsters.
Whom shall we trust?
After each navigation, the lieutenant and navigator go off duty, and the captain has to find somebody sober enough to take their spot instead. Everyone can discuss, how well that last navigation went, who is to blame for the current course, and who should be in charge in the future instead.
Convince your enemies that it is in their best interest to make you the next lieutenant, or navigator! You can even draw your guns and become the new captain in open mutiny! But for how long will you be able to keep the trust of your crew? The next mutiny might already be waiting for you if your decisions don’t please your fellow sailors.
Feed the Kraken is a sophisticated social deduction game designed around a beautiful vintage sailor setting.
It supports 5-11 players. A match is usually dealt within 45 minutes up to 1:30 hours.
—description from designer
자유게시판 관련 글
View All >베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
380
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
421
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
356
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
320
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
592
-
2024-11-13
-
Lv.18