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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Matt Hughes
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아티스트
-
인원
게임 소개
킹 석탄은 웨스타 마이닝(지금은 없어진 캐나다 회사)이 판촉용 게임으로 제작했지만, 얼마나 많은 복사본이 누구에게 배포되었는지는 불분명하다.
이 게임에서 각 플레이어는 운영 중인 탄광을 얻기 위해 일련의 초기 단계 - 석탄 매장량을 찾기 위한 탐험(작든 크든), 증명, 자본화(작은 광산을 자본화하면 적은 현금을 벌지만 더 적은 총액을 필요로 한다), 그리고 건설 - 를 거친다.
플레이어가 구성을 마친 후, 그 혹은 그녀의 광산은 게임의 주요 부분인 생산을 시작한다. 각 턴마다 물가상승률이 결정되고, 각 플레이어는 자신의 광산을 최대 생산량으로 운영할 것인지, 생산량을 줄일 것인지, 아니면 아예 중단하지 않을 것인지를 결정하고 적절한 비용을 지불한다. 인건비, 항만비, 철도비, 전력비, 장비비가 있다. 비용이 지불된 후, 시장 가격이 결정되고 플레이어들은 수익을 걷는다. 결과에 영향을 미칠 수 있는 생산 및 마케팅과 관련된 카드 덱이 있습니다(이전 단계에 대한 카드도 있음).
플레이어들은 더 나은 결과를 내거나 나쁜 이벤트를 피하기 위해 다양한 자산을 구입할 수 있다 - 그들은 생산 계약, 마케팅 계약, 오염 관리 시스템, 그리고 보험 정책을 구입할 수 있다. 또한 노동력을 제외한 모든 비용과 관련된 자산도 사용할 수 있으며, 이 중 하나를 구매하는 참가자는 은행 대신 각 차례에 적절한 비용을 받는다. 이러한 자산은 다른 플레이어가 인수할 수 있습니다.
건설 단계에서 시작하여 이벤트 카드와 사소한 자산을 제거하는 단순화된 게임 버전도 있다.
이 게임에서 각 플레이어는 운영 중인 탄광을 얻기 위해 일련의 초기 단계 - 석탄 매장량을 찾기 위한 탐험(작든 크든), 증명, 자본화(작은 광산을 자본화하면 적은 현금을 벌지만 더 적은 총액을 필요로 한다), 그리고 건설 - 를 거친다.
플레이어가 구성을 마친 후, 그 혹은 그녀의 광산은 게임의 주요 부분인 생산을 시작한다. 각 턴마다 물가상승률이 결정되고, 각 플레이어는 자신의 광산을 최대 생산량으로 운영할 것인지, 생산량을 줄일 것인지, 아니면 아예 중단하지 않을 것인지를 결정하고 적절한 비용을 지불한다. 인건비, 항만비, 철도비, 전력비, 장비비가 있다. 비용이 지불된 후, 시장 가격이 결정되고 플레이어들은 수익을 걷는다. 결과에 영향을 미칠 수 있는 생산 및 마케팅과 관련된 카드 덱이 있습니다(이전 단계에 대한 카드도 있음).
플레이어들은 더 나은 결과를 내거나 나쁜 이벤트를 피하기 위해 다양한 자산을 구입할 수 있다 - 그들은 생산 계약, 마케팅 계약, 오염 관리 시스템, 그리고 보험 정책을 구입할 수 있다. 또한 노동력을 제외한 모든 비용과 관련된 자산도 사용할 수 있으며, 이 중 하나를 구매하는 참가자는 은행 대신 각 차례에 적절한 비용을 받는다. 이러한 자산은 다른 플레이어가 인수할 수 있습니다.
건설 단계에서 시작하여 이벤트 카드와 사소한 자산을 제거하는 단순화된 게임 버전도 있다.
King Coal was produced by Westar Mining (a now-defunct Canadian company) as a promotional game, although it is unclear how many copies ended up being distributed, or to whom.
In the game, each player proceeds through a series of initial phases in order to get an operating coal mine - exploration to find coal deposits (either small or large), proving-up, capitalization (capitalizing a small mine brings less cash, but requires a smaller winning total as well), and construction.
After a player has finished construction, his or her mine begins production, which is the main part of the game. Each turn, the inflation rate is determined, each player decides whether to run their mine at full production, reduced production, or not at all, and pays the appropriate costs. There are costs for labor, ports, rail, power, and equipment. After costs are paid, market price is determined and players collect revenue. There are card decks associated with production and marketing which may affect results (there are also cards for earlier phases).
Players can purchase various assets to produce better results or avoid bad events - they can buy production contracts, marketing contracts, pollution control systems, and insurance policies. Also available are assets associated with all costs except labor - a player purchasing one of these receives the appropriate costs each turn instead of the bank. These assets can be taken over by other players.
There is also a simplified version of the game which begins in the construction phase and eliminates some of the event cards and minor assets.
In the game, each player proceeds through a series of initial phases in order to get an operating coal mine - exploration to find coal deposits (either small or large), proving-up, capitalization (capitalizing a small mine brings less cash, but requires a smaller winning total as well), and construction.
After a player has finished construction, his or her mine begins production, which is the main part of the game. Each turn, the inflation rate is determined, each player decides whether to run their mine at full production, reduced production, or not at all, and pays the appropriate costs. There are costs for labor, ports, rail, power, and equipment. After costs are paid, market price is determined and players collect revenue. There are card decks associated with production and marketing which may affect results (there are also cards for earlier phases).
Players can purchase various assets to produce better results or avoid bad events - they can buy production contracts, marketing contracts, pollution control systems, and insurance policies. Also available are assets associated with all costs except labor - a player purchasing one of these receives the appropriate costs each turn instead of the bank. These assets can be taken over by other players.
There is also a simplified version of the game which begins in the construction phase and eliminates some of the event cards and minor assets.
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