-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nathanael Mortensen
-
아티스트
Nathanael Mortensen
-
인원
게임 소개
소개:
아크 오브 아틀란티스(Arc of Atlantis)는 노동자 배치 스타일의 보드 게임입니다. 각각의 턴 동안, 플레이어들은 아틀란티스가 침몰하기 전에 그들의 모든 일꾼들을 구할 수 있을 만큼 충분히 큰 배를 만들기 위해 노력하는 동안 자원 수집, 생물 구조, 그리고 유물을 찾기 위해 열심히 일합니다. 선수들이 시간과 서로와 경쟁하면서 아틀란티스는 그들 주변에 계속 가라앉는다. 선수들은 자신을 구하기 위해 배를 만드는 것과 아틀란티스가 소중히 여기는 모든 것을 구하기 위해 모든 위험을 감수하는 것 사이에서 그들의 시간을 저글링해야 한다. 플레이어들은 그들 역시 바다에 빠지기 전에 섬 주변의 소중한 물건들을 위험하게 하고 구해내면 보너스 포인트를 받는다.
게임의 목표:
그 어떤 선수보다 더 많은 승점을 획득하는 것이 게임의 목표다. 플레이어는 선박 건조, 보물 토큰 수집, 자원 판매로 승점을 받는다. 플레이어들은 게임이 끝날 때 구할 수 없었던 각각의 일꾼들의 승점을 잃는다.
아틀란티스 아크의 경기 방식:
선수들은 교대로 그들의 일꾼들을 섬 주변에 배치한다. 플레이어’의 차례에 따라 자원 수집, 선박 구역 건설, 섬 주변의 귀중한 생물, 보물, 물약, 희귀 도서 등을 구해 추가 승점을 획득할 수 있습니다. 한 플레이어가 근로자 또는 한 무리의 노동자들을 초래할 때마다 그들은 앞으로 그들을 각 근로자들이 선로별 표시등으로 이동해야 합니다. 아크 오브 아틀란티스에서는 선수의 타임 트랙 마커가 타임 트랙에서 어디에 위치하느냐에 따라 턴 순서가 계속 바뀐다. 플레이어’의 마커가 이벤트 공간에 착지하거나 지나가면 플레이어는 이벤트 카드를 뽑고 섬 타일 위로 뒤집어서 해결한다. 섬 타일을 두 번째로 뒤집으면 게임에서 제거된다. 모든 섬 타일을 제거하면 게임이 종료됩니다. 다음으로, 플레이어들은 그들이 구할 수 없었던 각각의 노동자들에 대해 보너스 포인트를 더하거나 감점을 함으로써 그들의 승리 포인트를 집계한다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-디자이너의 설명
아크 오브 아틀란티스(Arc of Atlantis)는 노동자 배치 스타일의 보드 게임입니다. 각각의 턴 동안, 플레이어들은 아틀란티스가 침몰하기 전에 그들의 모든 일꾼들을 구할 수 있을 만큼 충분히 큰 배를 만들기 위해 노력하는 동안 자원 수집, 생물 구조, 그리고 유물을 찾기 위해 열심히 일합니다. 선수들이 시간과 서로와 경쟁하면서 아틀란티스는 그들 주변에 계속 가라앉는다. 선수들은 자신을 구하기 위해 배를 만드는 것과 아틀란티스가 소중히 여기는 모든 것을 구하기 위해 모든 위험을 감수하는 것 사이에서 그들의 시간을 저글링해야 한다. 플레이어들은 그들 역시 바다에 빠지기 전에 섬 주변의 소중한 물건들을 위험하게 하고 구해내면 보너스 포인트를 받는다.
게임의 목표:
그 어떤 선수보다 더 많은 승점을 획득하는 것이 게임의 목표다. 플레이어는 선박 건조, 보물 토큰 수집, 자원 판매로 승점을 받는다. 플레이어들은 게임이 끝날 때 구할 수 없었던 각각의 일꾼들의 승점을 잃는다.
아틀란티스 아크의 경기 방식:
선수들은 교대로 그들의 일꾼들을 섬 주변에 배치한다. 플레이어’의 차례에 따라 자원 수집, 선박 구역 건설, 섬 주변의 귀중한 생물, 보물, 물약, 희귀 도서 등을 구해 추가 승점을 획득할 수 있습니다. 한 플레이어가 근로자 또는 한 무리의 노동자들을 초래할 때마다 그들은 앞으로 그들을 각 근로자들이 선로별 표시등으로 이동해야 합니다. 아크 오브 아틀란티스에서는 선수의 타임 트랙 마커가 타임 트랙에서 어디에 위치하느냐에 따라 턴 순서가 계속 바뀐다. 플레이어’의 마커가 이벤트 공간에 착지하거나 지나가면 플레이어는 이벤트 카드를 뽑고 섬 타일 위로 뒤집어서 해결한다. 섬 타일을 두 번째로 뒤집으면 게임에서 제거된다. 모든 섬 타일을 제거하면 게임이 종료됩니다. 다음으로, 플레이어들은 그들이 구할 수 없었던 각각의 노동자들에 대해 보너스 포인트를 더하거나 감점을 함으로써 그들의 승리 포인트를 집계한다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-디자이너의 설명
Introduction:
Ark of Atlantis is a worker placement style board game. During each turn, players work hard to collect resources, save creatures, and find artifacts all while trying to build a ship large enough to save all of their workers before Atlantis sinks. As players race against time and each other, Atlantis continues to sink around them. Players must juggle their time between building a ship to save themselves and risking everything in order to save all that Atlantis holds dear. Players receive bonus points for risking and saving precious items from around the island before they too are lost to the sea.
The Goal of the Game:
The goal of the game is to acquire more victory points than any other player. Players receive victory points for building ship sections, collecting treasure tokens, and selling resources. Players lose victory points for each worker they were unable to save at the end of the game.
How Ark of Atlantis Plays:
Players take turns placing their workers around the island. On a player’s turn they can collect resources, build ship sections, or save valuable creatures, treasures, potions, and rare books from around the island to gain extra victory points. Each time a player places a worker or a group of workers they must then move their time track marker forward for each worker they placed. In Ark of Atlantis, the turn order is constantly changing depending on where a player’s time track marker is positioned on the time track. If a player’s marker lands on or passes over an event space the player draws an event card and then resolves it by flipping over an island tile. The second time an island tile would be flipped it is removed from the game. The game ends once all island tiles have been removed. Next, players tally up their victory points by adding any bonus points or deducting points for each worker they were unable to save. The player with the most points wins the game.
-description from designer
Ark of Atlantis is a worker placement style board game. During each turn, players work hard to collect resources, save creatures, and find artifacts all while trying to build a ship large enough to save all of their workers before Atlantis sinks. As players race against time and each other, Atlantis continues to sink around them. Players must juggle their time between building a ship to save themselves and risking everything in order to save all that Atlantis holds dear. Players receive bonus points for risking and saving precious items from around the island before they too are lost to the sea.
The Goal of the Game:
The goal of the game is to acquire more victory points than any other player. Players receive victory points for building ship sections, collecting treasure tokens, and selling resources. Players lose victory points for each worker they were unable to save at the end of the game.
How Ark of Atlantis Plays:
Players take turns placing their workers around the island. On a player’s turn they can collect resources, build ship sections, or save valuable creatures, treasures, potions, and rare books from around the island to gain extra victory points. Each time a player places a worker or a group of workers they must then move their time track marker forward for each worker they placed. In Ark of Atlantis, the turn order is constantly changing depending on where a player’s time track marker is positioned on the time track. If a player’s marker lands on or passes over an event space the player draws an event card and then resolves it by flipping over an island tile. The second time an island tile would be flipped it is removed from the game. The game ends once all island tiles have been removed. Next, players tally up their victory points by adding any bonus points or deducting points for each worker they were unable to save. The player with the most points wins the game.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
482
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18