-
BGG랭킹
BGG전체 : 2600
THEMATIC : 467
STRATEGY : 1296 -
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.03 / 5
-
디자이너
Jason Glover
-
아티스트
Jason Glover, Daniel F. Walthall
-
인원
게임 소개
아이언 헬름은 단독 플레이 던전 크롤러로 마지막 주요 점수 1점을 찾아 영웅으로 활약한 뒤 마침내 칼을 걸고 은퇴하는 게임입니다.
아이언 헬름은 던전 덱에서 두 장의 카드를 뽑고 한 장의 카드를 공개한 다음, 드러낸 카드를 해결하거나 모르는 사람과 기회를 잡기로 결정한다.
플레이어들은 모험을 준비하기 위해 사용할 수 있는 약간의 동전을 가지고 게임을 시작할 것입니다. 일단 지하감옥에 들어가면, 그들은 추악한 적들과 마주하게 되고, 보물을 발견하고, 플롯 카드를 풀게 되며, 궁극적으로 지하감옥 보스와 마주하게 된다.
그러는 동안 당신은 새로운 스킬을 배우고 새로운 아이템으로 캐릭터를 업그레이드 할 것입니다. 여러분은 독에 중독되거나 미궁에서 길을 잃는 것과 같은 위험을 피하려고 노력하면서 여러분의 건강과 에너지 수준을 관리해야 할 것입니다.
아이언 헬름의 핵심 메카닉은 다른 솔로 플레이 게임인 데일런트의 핵심 메카닉에 기반을 두고 있지만, 새로운 고급 레이어를 많이 갖추고 있습니다. 각각의 모험은 여러 캐릭터, 아이템, 적, 약탈로 인해 독특함을 느껴야 하며 플레이어는 각각의 새로운 던전 카드를 뽑아서 어려운 선택을 해야 한다.
승리하기 위해서는 일정 수의 플롯 카드를 해결하여 던전 보스의 잠금을 해제한 후 보스를 격파해야 합니다. 그리고 나서 여러분은 은퇴가 얼마나 잘 될지를 결정하기 위해 많은 성취를 바탕으로 점수를 매길 것입니다.
-디자이너의 설명
아이언 헬름은 던전 덱에서 두 장의 카드를 뽑고 한 장의 카드를 공개한 다음, 드러낸 카드를 해결하거나 모르는 사람과 기회를 잡기로 결정한다.
플레이어들은 모험을 준비하기 위해 사용할 수 있는 약간의 동전을 가지고 게임을 시작할 것입니다. 일단 지하감옥에 들어가면, 그들은 추악한 적들과 마주하게 되고, 보물을 발견하고, 플롯 카드를 풀게 되며, 궁극적으로 지하감옥 보스와 마주하게 된다.
그러는 동안 당신은 새로운 스킬을 배우고 새로운 아이템으로 캐릭터를 업그레이드 할 것입니다. 여러분은 독에 중독되거나 미궁에서 길을 잃는 것과 같은 위험을 피하려고 노력하면서 여러분의 건강과 에너지 수준을 관리해야 할 것입니다.
아이언 헬름의 핵심 메카닉은 다른 솔로 플레이 게임인 데일런트의 핵심 메카닉에 기반을 두고 있지만, 새로운 고급 레이어를 많이 갖추고 있습니다. 각각의 모험은 여러 캐릭터, 아이템, 적, 약탈로 인해 독특함을 느껴야 하며 플레이어는 각각의 새로운 던전 카드를 뽑아서 어려운 선택을 해야 한다.
승리하기 위해서는 일정 수의 플롯 카드를 해결하여 던전 보스의 잠금을 해제한 후 보스를 격파해야 합니다. 그리고 나서 여러분은 은퇴가 얼마나 잘 될지를 결정하기 위해 많은 성취를 바탕으로 점수를 매길 것입니다.
-디자이너의 설명
Iron Helm is a solo-play dungeon crawler in which you play as a hero in search of one last major score before finally hanging up the sword and retiring.
Iron Helm uses a draw two, pick one mechanic, that has the player draw two cards from the dungeon deck, reveal one, and then decide to either resolve the revealed card, or take their chances with the unknown.
Players will start the game with some coin that they can spend to equip themselves for the adventure. Once inside the dungeon they will encounter nasty foes, discover treasures, unlock plot cards, and ultimately face a dungeon boss.
Along the way you will learn new skills and upgrade your character with new items. You will have to manage your health and energy levels, while trying to avoid hazards like getting poisoned or lost in the labyrinth.
The core mechanics in Iron Helm are based on the core mechanics of our other solo-play game Desolate, but with many new advanced layers. Each adventure should feel unique with multiple characters, items, foes, and loot to encounter and the player will have to make tough choices with each new dungeon card drawn.
In order to win, you must unlock the dungeon boss, by resolving a certain number of plot cards, and then vanquish the boss. You will then score points based on a multitude of accomplishments to determine how well your retirement will be.
-description from designer
Iron Helm uses a draw two, pick one mechanic, that has the player draw two cards from the dungeon deck, reveal one, and then decide to either resolve the revealed card, or take their chances with the unknown.
Players will start the game with some coin that they can spend to equip themselves for the adventure. Once inside the dungeon they will encounter nasty foes, discover treasures, unlock plot cards, and ultimately face a dungeon boss.
Along the way you will learn new skills and upgrade your character with new items. You will have to manage your health and energy levels, while trying to avoid hazards like getting poisoned or lost in the labyrinth.
The core mechanics in Iron Helm are based on the core mechanics of our other solo-play game Desolate, but with many new advanced layers. Each adventure should feel unique with multiple characters, items, foes, and loot to encounter and the player will have to make tough choices with each new dungeon card drawn.
In order to win, you must unlock the dungeon boss, by resolving a certain number of plot cards, and then vanquish the boss. You will then score points based on a multitude of accomplishments to determine how well your retirement will be.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
422
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
424
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
361
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
325
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18