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BGG랭킹
BGG전체 : 11751
WARGAMES : 1857
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Amabel Holland
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아티스트
Amabel Holland, Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
With It Or On 그것은 Shields & Sword Ancients 시리즈의 첫 번째 게임이다. 중세 시대의 사촌인 방패와 검처럼, 이 시리즈는 속도와 플레이 가능성에 중점을 두고 고대 시대의 이 시기의 전투를 시뮬레이션하는 데 광범위한 붓 접근법을 사용한다. Command Markers를 사용하여 Wings를 활성화하는 기본 철학과 핵심 시스템은 동일하지만, 이 Ancients 라인의 각 게임은 처음부터 전투 기간과 스타일에 맞는 요소를 통합하도록 설계되었다.
이 첫 번째 게임은 그리스-페르시아 전쟁과 펠로폰네소스 전쟁 동안 싸운 여섯 개의 전투를 보여준다. 공격 중인 호플라이트 부대는 전열에서 가장 뛰어난 호플라이트의 전투 클래스를 사용할 수 있으며, 중무장 보병 대열보다 유리합니다. 전투의 결과로 유닛은 소진되지만, 이러한 결과는 전열의 다른 곳에 분산될 수 있으며, 그 결과를 만족시킬 새로운 유닛이 없을 때 중단이 발생한다. 적진을 적시에 적지에서 무너뜨리면 참혹한 참패로 무너질 것이다. 적에게 압력을 가하는 동시에 부하들의 사기를 관리하는 것이 전투와 제국의 운명을 결정짓는데 중요합니다
이 첫 번째 게임은 그리스-페르시아 전쟁과 펠로폰네소스 전쟁 동안 싸운 여섯 개의 전투를 보여준다. 공격 중인 호플라이트 부대는 전열에서 가장 뛰어난 호플라이트의 전투 클래스를 사용할 수 있으며, 중무장 보병 대열보다 유리합니다. 전투의 결과로 유닛은 소진되지만, 이러한 결과는 전열의 다른 곳에 분산될 수 있으며, 그 결과를 만족시킬 새로운 유닛이 없을 때 중단이 발생한다. 적진을 적시에 적지에서 무너뜨리면 참혹한 참패로 무너질 것이다. 적에게 압력을 가하는 동시에 부하들의 사기를 관리하는 것이 전투와 제국의 운명을 결정짓는데 중요합니다
With It Or On It is the first game in the Shields & Swords Ancients series. Like its medieval era cousin Shields & Swords, this series takes a broad brush approach to simulating battles, this time of the ancient period, with an emphasis on speed and playability. While the basic philosophy and the core system of using Command Markers to activate Wings remains the same, each game in this Ancients line is designed from the ground-up to incorporate elements specific to its period and style of warfare.
This first game looks at six battles fought during the Greco-Persian and Peloponnesian Wars. Hoplite units that are attacking may use the Combat Class of the best hoplite in the line, giving them an advantage over heavy and light infantry formations. As a result of combat, units become exhausted, but these results may be distributed elsewhere in the line - a break occurs when there are no fresh units that can satisfy the result. Break the enemy line at the right time in the right place, and it will crumble in a disastrous rout. Maintaining pressure on the enemy while managing the morale of your own men is crucial to deciding the battle, and with it, the fate of empires.
This first game looks at six battles fought during the Greco-Persian and Peloponnesian Wars. Hoplite units that are attacking may use the Combat Class of the best hoplite in the line, giving them an advantage over heavy and light infantry formations. As a result of combat, units become exhausted, but these results may be distributed elsewhere in the line - a break occurs when there are no fresh units that can satisfy the result. Break the enemy line at the right time in the right place, and it will crumble in a disastrous rout. Maintaining pressure on the enemy while managing the morale of your own men is crucial to deciding the battle, and with it, the fate of empires.
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