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BGG랭킹
BGG전체 : 1278
STRATEGY : 735
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-75 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.87 / 5
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디자이너
William Attia
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아티스트
Arnaud Demaegd
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인원
게임 소개
카일러스 마그나 카르타의 일반적인 주제와 메커니즘은 카일러스 보드 게임과 유사하다. 다만 보드나 스코어 트랙이 없고 경기의 전술적 너트와 볼트가 다소 다르다. 구성 요소 측면에서 게임은 카드, 돈, 일개미, 자원 표시자, 프로보스트, 성곽 쌓기 돌로 구성된다. 각 플레이어는 동일한 카드 세트를 가지고 있으며, 이 카드들은 뒤섞여 얼굴 아래로 끌어당기는 데 사용된다. 선수들은 먼저 카드를 무작위로 뽑고, 그의 차례에 따라 다음 중 하나를 할 수 있다.
건물을 신축하여 도로를 확장하다
새 건물 카드를 뽑기 위해 1을 지불하다
1을 지불하여 손을 버리고 새로 손을 긋는다(추첨 덱이 소진되면 폐기 덱을 뒤섞어 새 추첨 덱을 만든다).
기존 건물 카드 중 하나에 작업자를 배치하기 위해 1을 지불합니다.
공통 프레스티지 빌딩 카드 중 하나(일부는 설정의 일부로 게임 시작 부분에 배치됨) 또는
통과하다
모든 사람이 통과하면 카드는 프로보스트(돈 지불을 통해 순서대로 이동할 수 있음)까지 해결됩니다.
일반적이지 않은 건물의 소유권은 카드 색으로 표시됩니다. 근로자가 카드에 배치되면 소유자는 승리 포인트 대신 자원이나 돈을 보상으로 번다. 플레이어들은 또한 성을 쌓는 것을 돕기로 선택할 수 있다. 가장 먼저 통과한 플레이어부터, 플레이어는 자원을 지불하고 캐슬 스톤을 얻을 수 있습니다. 스톤은 세 가지 다른 값(2-4점)의 가치가 있습니다. 선수들은 가장 가치 있는 것들을 먼저 모읍니다. 또한, 매 라운드마다 가장 많은 돌을 수집한 플레이어에게는 골드 리소스 마커가 수여됩니다.
라운드마다 첫 번째 플레이어의 권한은 왼쪽으로 회전하며, 프로보스트는 성에서 더 아래쪽으로 두 장의 카드를 시작한다.
게임의 승자는 게임 엔드가 트리거된 후 가장 많은 승점을 축적한 플레이어로, 캐슬 턴이 종료된다. 승리 포인트는 캐슬 스톤, 카드 제작, 게임 종료 시 손에 쥔 자원과 돈에 대해 부여된다.
건물을 신축하여 도로를 확장하다
새 건물 카드를 뽑기 위해 1을 지불하다
1을 지불하여 손을 버리고 새로 손을 긋는다(추첨 덱이 소진되면 폐기 덱을 뒤섞어 새 추첨 덱을 만든다).
기존 건물 카드 중 하나에 작업자를 배치하기 위해 1을 지불합니다.
공통 프레스티지 빌딩 카드 중 하나(일부는 설정의 일부로 게임 시작 부분에 배치됨) 또는
통과하다
모든 사람이 통과하면 카드는 프로보스트(돈 지불을 통해 순서대로 이동할 수 있음)까지 해결됩니다.
일반적이지 않은 건물의 소유권은 카드 색으로 표시됩니다. 근로자가 카드에 배치되면 소유자는 승리 포인트 대신 자원이나 돈을 보상으로 번다. 플레이어들은 또한 성을 쌓는 것을 돕기로 선택할 수 있다. 가장 먼저 통과한 플레이어부터, 플레이어는 자원을 지불하고 캐슬 스톤을 얻을 수 있습니다. 스톤은 세 가지 다른 값(2-4점)의 가치가 있습니다. 선수들은 가장 가치 있는 것들을 먼저 모읍니다. 또한, 매 라운드마다 가장 많은 돌을 수집한 플레이어에게는 골드 리소스 마커가 수여됩니다.
라운드마다 첫 번째 플레이어의 권한은 왼쪽으로 회전하며, 프로보스트는 성에서 더 아래쪽으로 두 장의 카드를 시작한다.
게임의 승자는 게임 엔드가 트리거된 후 가장 많은 승점을 축적한 플레이어로, 캐슬 턴이 종료된다. 승리 포인트는 캐슬 스톤, 카드 제작, 게임 종료 시 손에 쥔 자원과 돈에 대해 부여된다.
The general theme and mechanics of Caylus Magna Carta are similar to the Caylus board game. However, there is no board or score track and the tactical nuts and bolts of the game are somewhat different. In terms of components, the game consists of cards, money, worker pawns, resource markers, the provost, and castle building stones. Each player has a set of identical cards, which are shuffled and used as a face-down draw deck. Players start with an opening random draw of cards, and on his turn a player can either:
extend the road by building a new building
pay 1 to draw a new building card
pay 1 to discard his hand and draw a fresh hand (with the discard deck being shuffled for a new draw deck once the draw deck is exhausted)
pay 1 to place a worker on one of the existing building cards
build one of the common prestige building cards (some of which are placed at the beginning of the game as part of the setup) or
pass
Once everyone has passed, the cards are resolved up to the provost (which can be moved in passing order by paying money).
Ownership of the non-common buildings is shown by the card color. When a worker is placed on a card, the owner earns either resources or money as a reward instead of victory points. Players may also choose to help build the castle. Starting with the first player to have passed, players can pay resources to obtain castle stones. The stones are worth three different values (2-4 points). Players collect the most valuable ones first. In addition, the player who collects the most building stones each round is rewarded with a gold resource marker.
From round to round, 1st player privileges rotate to the left, and the provost starts two cards further down the path from the castle.
The winner of the game is the player who has accumulated the most victory points once the game end has been triggered the turn the castle is finished. Victory points are awarded for castle stones, cards built, and resources and money in hand at the end of the game.
extend the road by building a new building
pay 1 to draw a new building card
pay 1 to discard his hand and draw a fresh hand (with the discard deck being shuffled for a new draw deck once the draw deck is exhausted)
pay 1 to place a worker on one of the existing building cards
build one of the common prestige building cards (some of which are placed at the beginning of the game as part of the setup) or
pass
Once everyone has passed, the cards are resolved up to the provost (which can be moved in passing order by paying money).
Ownership of the non-common buildings is shown by the card color. When a worker is placed on a card, the owner earns either resources or money as a reward instead of victory points. Players may also choose to help build the castle. Starting with the first player to have passed, players can pay resources to obtain castle stones. The stones are worth three different values (2-4 points). Players collect the most valuable ones first. In addition, the player who collects the most building stones each round is rewarded with a gold resource marker.
From round to round, 1st player privileges rotate to the left, and the provost starts two cards further down the path from the castle.
The winner of the game is the player who has accumulated the most victory points once the game end has been triggered the turn the castle is finished. Victory points are awarded for castle stones, cards built, and resources and money in hand at the end of the game.
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