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BGG랭킹
BGG전체 : 3015
STRATEGY : 1369
7.4Under Falling Skies: A 9-Card Print-and-Play Game (2019) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.64 / 5
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디자이너
Tomáš Uhlíř
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아티스트
Tomáš Uhlíř
-
인원
게임 소개
9 카드 프린트 앤 플레이 게임은 2019년 9 카드 나노게임 P&P 디자인 공모전을 위해 설계되었다.
스토리
적대적인 외계인 모선이 빠르게 지구에 접근하고 있습니다. 인류는 지표면에 대한 끊임없는 포격을 피하기 위해 지하 기지에서 피난처를 찾아야 했다. 그 기지들 중 한 곳의 리더로서, 당신은 당신의 기지를 확장하고 적 전투기를 상대하면서 외계인을 영원히 파괴할 수 있는 무기를 개발해야 합니다.
게임플레이
이 게임은 적의 움직임과 결합된 혁신적인 주사위 배치 메커니즘을 사용한다.
카드들은 위쪽에는 작은 배들로 이루어진 군대와 아래쪽에는 지하 기지가 있는 외계인 모선이 선로를 이룬다.
매 라운드마다 기지 내 여러 방에 주사위를 배치하지만, 주사위를 놓을 때는 해당 열에 있는 적 함선을 모두 이동시키므로 각 주사위를 어디에 둘지 신중히 고려해야 합니다. 숫자가 높을수록 실내 효과가 좋아지지만 적을 더 빠르게 움직입니다. 각 열에는 다이가 하나만 있을 수 있으므로 매 열마다 자신을 제한하고 있습니다.
다행히 룸 효과 덕분에 적함을 격추하거나 로봇을 투입해 인력을 늘릴 수 있지만 연구도 병행하고 에너지 공급도 주시해야 한다.
경기는 매 라운드 끝날 때마다 모선이 하강하면서 점점 더 긴장감이 감돈다.
기지가 너무 손상되거나 모선이 지구 대기에 진입하기 전에 연구 궤도의 끝에 도달할 수 있겠는가?
이 게임은 2019년 9장 나노게임 P&P 디자인 공모전을 위해 설계되었으며 다음과 같은 상을 받았다.
1위 - 전체 게임 중 최고
1위 - 최고의 카드놀이 게임
1위 - 가장 주제 있는 게임
1위 - 가장 혁신적인 정비사
1위 - 베스트 워게임
2위 - 최우수 규칙집
2위 - 최우수 오리지널 아트웍
2위 - 최우수 자원봉사자상
스토리
적대적인 외계인 모선이 빠르게 지구에 접근하고 있습니다. 인류는 지표면에 대한 끊임없는 포격을 피하기 위해 지하 기지에서 피난처를 찾아야 했다. 그 기지들 중 한 곳의 리더로서, 당신은 당신의 기지를 확장하고 적 전투기를 상대하면서 외계인을 영원히 파괴할 수 있는 무기를 개발해야 합니다.
게임플레이
이 게임은 적의 움직임과 결합된 혁신적인 주사위 배치 메커니즘을 사용한다.
카드들은 위쪽에는 작은 배들로 이루어진 군대와 아래쪽에는 지하 기지가 있는 외계인 모선이 선로를 이룬다.
매 라운드마다 기지 내 여러 방에 주사위를 배치하지만, 주사위를 놓을 때는 해당 열에 있는 적 함선을 모두 이동시키므로 각 주사위를 어디에 둘지 신중히 고려해야 합니다. 숫자가 높을수록 실내 효과가 좋아지지만 적을 더 빠르게 움직입니다. 각 열에는 다이가 하나만 있을 수 있으므로 매 열마다 자신을 제한하고 있습니다.
다행히 룸 효과 덕분에 적함을 격추하거나 로봇을 투입해 인력을 늘릴 수 있지만 연구도 병행하고 에너지 공급도 주시해야 한다.
경기는 매 라운드 끝날 때마다 모선이 하강하면서 점점 더 긴장감이 감돈다.
기지가 너무 손상되거나 모선이 지구 대기에 진입하기 전에 연구 궤도의 끝에 도달할 수 있겠는가?
이 게임은 2019년 9장 나노게임 P&P 디자인 공모전을 위해 설계되었으며 다음과 같은 상을 받았다.
1위 - 전체 게임 중 최고
1위 - 최고의 카드놀이 게임
1위 - 가장 주제 있는 게임
1위 - 가장 혁신적인 정비사
1위 - 베스트 워게임
2위 - 최우수 규칙집
2위 - 최우수 오리지널 아트웍
2위 - 최우수 자원봉사자상
Under Falling Skies: A 9-Card Print-and-Play Game was designed for the 2019 9-Card Nanogame P&P Design Contest.
STORY
Hostile alien mother ship is quickly approaching Earth. Mankind has been forced to seek shelter in underground bases to hide from a constant bombardment of the surface. As a leader of one of those bases, you have to develop a weapon able to destroy the alien for good while also expanding your base and dealing with enemy fighters.
GAMEPLAY
The game uses an innovative dice placement mechanism combined with enemy movement.
The cards form a track with an alien mother ship accompanied with an army of smaller ships on the top and an underground base at the bottom.
Each round, you place dice on various rooms in your base, but when you do, you move all enemy ships in the corresponding column, therefore you must carefully consider where to place each die. While higher numbers mean better room effects, they also move enemy faster. There can be only one die in each column so you are restricting yourself with every placement.
Fortunately, thanks to the room effects, you can shoot down enemy ships or deploy robots to increase your workforce, but don't forget to work on the research as well and watch your energy supply.
The game gets more and more tense as the mother ship descends at the end of each round.
Will you be able to reach the end of the research track before your base suffers too much damage or the mother ship gets into the Earth atmosphere?
The game was designed for the 2019 9-Card Nanogame P&P Design Contest and it achieved the following awards:
1st place - Best Overall Game
1st place - Best Solitaire Game
1st place - Most Thematic Game
1st place - Most Innovative Mechanic
1st place - Best Wargame
2nd place - Best Rulebook
2rd place - Best Original Artwork
2nd place - Best Volunteer Prize
STORY
Hostile alien mother ship is quickly approaching Earth. Mankind has been forced to seek shelter in underground bases to hide from a constant bombardment of the surface. As a leader of one of those bases, you have to develop a weapon able to destroy the alien for good while also expanding your base and dealing with enemy fighters.
GAMEPLAY
The game uses an innovative dice placement mechanism combined with enemy movement.
The cards form a track with an alien mother ship accompanied with an army of smaller ships on the top and an underground base at the bottom.
Each round, you place dice on various rooms in your base, but when you do, you move all enemy ships in the corresponding column, therefore you must carefully consider where to place each die. While higher numbers mean better room effects, they also move enemy faster. There can be only one die in each column so you are restricting yourself with every placement.
Fortunately, thanks to the room effects, you can shoot down enemy ships or deploy robots to increase your workforce, but don't forget to work on the research as well and watch your energy supply.
The game gets more and more tense as the mother ship descends at the end of each round.
Will you be able to reach the end of the research track before your base suffers too much damage or the mother ship gets into the Earth atmosphere?
The game was designed for the 2019 9-Card Nanogame P&P Design Contest and it achieved the following awards:
1st place - Best Overall Game
1st place - Best Solitaire Game
1st place - Most Thematic Game
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1st place - Best Wargame
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