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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.50 / 5

게임 소개

아피디아는 2-6인승의 라이트-미디엄 비대칭 세계 탐험, 작업자 배치, 자원 관리, 엔진 빌더입니다. 각 플레이어는 고유한 벌 종족을 통제하고 고유한 벌집 위치를 선택한다. 그들은 꿀과 꽃가루를 수확하고, 애벌레를 낳고 성숙시키고, 세계를 탐험하고, 벌집을 짓기 위해 여왕벌 역할을 하는 세 계절 동안 놀 것입니다.

각 라운드는 선수들이 속한 시즌과 선수들이 자신의 벌통에 구축한 육각형에 따라 꽃가루 보상으로 시작한다. 꽃가루는 선수들이 그들의 행동을 하기 위해 가져가는 화폐입니다. 매 라운드마다 회전하는 출발 선수부터 선수가 통과하거나 꽃가루가 떨어질 때까지 각 선수는 한 차례씩 행동한다. 일단 그런 일이 생기면 그 라운드에서는 꽃가루 보상을 통해 추가적인 꽃가루를 얻을 수 없다. 꽃가루가 다 떨어지거나 통과하면 라운드가 끝난다.

플레이어는 벌집을 들판에서 벌집 육각류를 파내기 위해 벌집을 움직일 수 있으며, 벌집 육각류에 대한 일회성 꽃가루 보상을 받거나 다른 선수보다 즉시 구매하기 위한 비용을 지불할 수 있다. 또한 게임 종료 시 승점을 부여하는 벌 퀘스트, 특별한 능력으로 자신만의 필드에 접근할 수 있는 흔들 댄스 트랙, 모든 꽃가루와 과즙이 저장되는 벌집 뱅크, 애벌레를 낳고 성숙시키는 벌집 육각으로 이동할 수 있다. 필드 헥스는 또한 계절에 따라 문제를 일으킬 수 있는 임의의 계절적 도전을 포함한다.

이동 이외에도 벌통으로 구입한 꽃의 색에 따라 유충을 성숙시키는 데 사용되는 벌판에서 꿀을 수확하고, 유충을 눕히고, 계절도와 벌의 위치에 따라 육각형을 구입하며, 차례에 따라 유충을 성숙시킬 수 있다. 플레이어가 벌집을 만들면서 영구적인 능력 업그레이드를 할 수 있습니다.

게임은 누군가가 벌집을 완성하거나 시즌 트랙이 끝날 때 끝난다.

승리 포인트는 벌집에 구매한 육각류의 꽃의 수, 그들이 살아있는 일벌의 수, 벌집의 꽃가루, 그리고 완료된 퀘스트에 기초하여 계산된다.
Apidaia is a light to medium 2-6 player asymmetric world exploring, worker placement, resource management, engine builder. Each player takes control of a unique bee species and chooses a unique hive location to build upon. They will play through three seasons acting as the queen bee to harvest nectar and pollen, lay and mature larva, explore the world, and build their hive.

Each round begins with a pollen reward based on the season that players are in and the hexes that players have built into their hives. Pollen is the currency that players take to do their actions. Starting with the starting player which rotates each round, each player will take 1 action per turn until a player either passes or runs out of pollen. Once that happens no additional pollen can be awarded through pollen rewards that round. A round ends when all players have passed or run out of pollen.

Players can move their bees to uncover hive hexes from the field which allows them to decide on receiving a one time pollen reward for that hex or pay its cost to purchase immediately before any other player. They may also move to bee quests which grant end-game victory points, to the waggle dance track which gives players access to their own exclusive field with special abilities, to their hive bank where all pollen and nectar is stored, or to the hive hexes where larva is layed and matured. Field hexes also contain random seasonal challenges which when explored will cause trouble based on the season.

Other than moving, players may choose to harvest nectar from the field which is used to mature larva based on the color of flowers purchased into the hive, they may lay larva, buy hexes based on the seasonal chart and the location of their bees, and they may mature larva as actions on their turn. As players build their hive they will unlock permanent upgrades to their abilities.

The game ends when someone has completed their hive or when the end of the season track is reached.

Victory points are calculated based on the number of flowers on the hexes purchased into their hive, the number of worker bees they have alive, the pollen in their hive bank, and any completed quests.

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