-
BGG랭킹
BGG전체 : 3842
FAMILYGAMES : 1154
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.24 / 5
-
디자이너
Luca Bellini, Luca Borsa
-
아티스트
-
인원
게임 소개
'파칼'은 실시간 슬라이딩 퍼즐 게임입니다. 각 플레이어가 4x4의 칸에 15개의 네모가 채워진 개인판을 가지고 있으며, 네모에는 색이 있는 네모와 투명한 네모가 있습니다.
라운드마다 목표 타일이 공개되며, 플레이어들은 네모를 미끄러뜨려 움직여서 개인판에 있는 기호만 보이고 다른 기호는 보이지 않게 숨깁니다. 시간이 다 되기 전에 성공하면 점수를 얻습니다. 점수를 얻을 때에도 머리를 잘 쓰면 좀 더 많은 점수를 얻을 수 있습니다.
점수를 많이 얻을수록 투명한 네모의 수가 늘어나서, 점점 목표를 달성하기 어려워집니다.
라운드마다 목표 타일이 공개되며, 플레이어들은 네모를 미끄러뜨려 움직여서 개인판에 있는 기호만 보이고 다른 기호는 보이지 않게 숨깁니다. 시간이 다 되기 전에 성공하면 점수를 얻습니다. 점수를 얻을 때에도 머리를 잘 쓰면 좀 더 많은 점수를 얻을 수 있습니다.
점수를 많이 얻을수록 투명한 네모의 수가 늘어나서, 점점 목표를 달성하기 어려워집니다.
Pakal is a real-time sliding-puzzle game in which each player has a 4x4 grid filled with 15 blocks, some of which have a solid color on them and some of which are clear.
Each round, an objective card is revealed, then players slide their blocks in their grid, trying to show only the symbols on that card in their grid and hiding any other symbols from view. If you do this before time runs out, you can grab one of the available scoring blocks, then move your token on the scoring track to the next such symbol on the track. Thus, the quicker you solve the puzzle, the more likely you are to grab a block that advances you the farthest.
Whenever you cross a red line on the scoring track, you must replace a colored block in your grid with a clear one, thereby making it more difficult for you to solve objective cards in future rounds.
Each round, an objective card is revealed, then players slide their blocks in their grid, trying to show only the symbols on that card in their grid and hiding any other symbols from view. If you do this before time runs out, you can grab one of the available scoring blocks, then move your token on the scoring track to the next such symbol on the track. Thus, the quicker you solve the puzzle, the more likely you are to grab a block that advances you the farthest.
Whenever you cross a red line on the scoring track, you must replace a colored block in your grid with a clear one, thereby making it more difficult for you to solve objective cards in future rounds.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
418
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
424
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
361
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
325
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18