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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-240 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

내일이 바로 그 날입니다. 당신은 그들의 강력한 요새의 중심에서 영혼 약탈자들의 조상들의 명령에 맹세해야 합니다. 강력한 전사이자 지도자로서 키브로스와 그 주민들을 감시하고, 잊혀진 문명의 폐허를 탐험하고, 무엇보다도 고문당한 영혼들을 그들이 속해 있는 베일 너머로 돌려보내겠다고 맹세할 것이다.

젊은 견습생, 영광과 부와 평온한 일상에 대한 희망을 버릴 준비가 되었는가? 이 수도회에 대한 당신의 맹세를 지키고, 이 세상의 수많은 위험에 맞서기 위해 무기를 들겠습니까?

신비롭고 숨 막히는 여행을 시작하세요 스릴 넘치는 모험과 놀라운 발견들로 가득 찬... 소울 레이더에 참여하십시오.





소울레이더스는 베스트셀러 작가 마크 앙드레(스플렌더)와 기욤 타베르니에(드 아키텍츄라) 또는 마갈리 빌뇌브(매직 더 개더링) 등 실력파 아티스트 팀이 만든 스토리 중심의 협업 게임이다. 

이 빠른 속도의 서사 게임에서, 플레이어들은 강력한 영웅이 된다. 그들은 너무 늦기 전에 임박한 종말의 위협을 극복하기 위해 협력하면서 다양한 환경에서 자유롭게 돌아다닐 수 있을 것입니다!



서사 게임


소울 레이더는 플레이어들을 높은 판타지 환경에 몰입시키고 강력한 영웅으로서 전사-마지스와 우주 전체에 대한 수많은 위협을 극복한다.
책처럼 디자인된 이 게임은 챕터, 즉 게임 세션(세션당 1~2시간)으로 나뉜다. 각 챕터는 플레이어가 퀘스트를 완료하고, 정보를 수집하며, 중요한 스토리를 진행하기 위한 힘을 키우는 구체적인 설정을 묘사한다. 
소울 레이더스 는 플레이어들과 캐릭터들에 대한 서사시를 한 책에서 다음 책으로 엮으며 여러 장에 걸쳐 퍼질 예정이다. 




빠른 속도의 영화화된 게임 시스템


게임 시스템은 스토리 중심적이고 영화적이며 협력적인 모험의 경험에 전적으로 맞춰진 빠르고 능률적인 게임플레이를 특징으로 한다.
그 선수들은 그들의 주변을 탐험하기 위해 동시에 행동합니다. 순번 순서가 없으면 함께 진행하거나 한 장면에서 다음 장면으로 이동할 수 있다고 판단되는 대로 당을 분열시킬 수 있다.
각 설정은 영웅들이 환경과 상호작용할 수 있는 장소인 타일 세트로 구성되어 있습니다. 자신들과 맞붙은 세력과 싸우면서 다양한 액션을 취하며 이야기가 전개될수록 한 타일에서 다른 타일로 뛰어다니고, 때로는 다른 장면으로 퍼져나가며 항상 액션의 핵심에 집중한다.




협력적 긴장 구축


영웅들은 하나로 살고 죽습니다. 체력은 보드 옆면에 추적되는 공통 풀로 플레이어가 데미지를 입힐 때마다 마커가 진행됩니다. 도를 넘으면 당 전체가 그 장을 완성하지 못한다.
그들이 안전하게 지낸다 해도, 시간이 너무 빨리 간다. Threat track은 영웅들을 죽음으로 몰고 가는 또 다른 타이머이다. 그것은 그들이 너무 오래 놀고 있으면 포획으로 이어지는 새로운 생물들과 사건들과 마주치면서 진행됩니다. 




재생 가치가 강한 서술형 스토리


플레이어가 특정 이벤트 세트를 따를 필요가 없고 독립적이고 서로 연계된 퀘스트를 달성하기 위해 노력하기 때문에 효율적으로 협력한다면 어떤 경로든 본 챕터를 완성할 수 있다. 
당이 실패해도 여전히 다음 장으로 넘어갈 수 있어 독특한 좌절을 촉발할 수 있다. 이야기의 마지막 챕터만 성공적으로 &mdash가 완성되어야 하며, 그렇지 않으면 그들은 토메의 처음으로 돌아갈 것이다.  
서술형 시스템에 대한 이러한 비선형 접근 방식은 시간의 압박과 스토리를 더욱 발전시킬 수 있는 가능성과 결합되어 게임 경험에 매우 좋은 재생 가치를 보장합니다.




Soul Raiders는 다음과 같은 이점을 제공합니다.


기욤 타베르니에(De Architectura)나 마갈리 빌뇌브(Magali The Gathering)와 같은 재능 있는 예술가 팀에 의해 그려진 1000개 이상의 카드들이 있다.
혁신적인 스토리 중심의 협동 게임,
능률적이고 빠른 시스템,
재생 가치가 좋은 강력한 서술적 요소.


—출판사의 설명
Tomorrow is the day: you will pledge yourself to the ancestral order of the Soul Raiders, in the heart of their mighty fortress. As a powerful warrior-mage, you will vow to watch over the world of Kivros and its inhabitants, explore the ruins of forgotten civilisations… And above all, send tortured souls back beyond the Veil, where they belong.

Are you ready, young apprentice, to forfeit any hope for glory, wealth, and the tranquillity of an ordinary life? Will you honor your pledge to this order, and take arms to face this world’s countless dangers?

Embark for a mysterious and breathtaking journey, full of thrilling adventures and stunning revelations... Join the Soul Raiders.





Soul Raiders is a story-driven cooperative game, created by best-selling author Marc André (Splendor) and a team of talented artists, such as Guillaume Tavernier (De Architectura) or Magali Villeneuve (Magic The Gathering). 

In this fast-paced narrative game, the players become powerful heroes. They will be able to roam freely in a variety of settings, cooperating to overcome the threat of an impending doom before it is too late!



An epic narrative game


Soul Raiders immerse the players in a high-fantasy setting; as powerful heroes, they will overcome the many threats to their order of warrior-mages and the universe as a whole.
Designed like a book, the game is divided in chapters, or game sessions (1 to 2 hours per session). Each chapter depicts a specific setting in which players will complete quests, collect information and increase their power to progress through the overarching story. 
Soul Raiders will spread on several chapters, woving an epic tale around the players and their characters from one book to the next. 




A fast-paced and cinematic game system


The game system features a fast-paced and streamlined gameplay', entirely geared towards the experience of a story-driven, cinematic and cooperative adventure.
The players act simultaneously to explore their surroundings. Without turn order, they can progress together or split the party as they see fit to hop from one scene to the next.
Each setting is composed of a set of tiles, places where the heroes can interact with their environment. Taking a variety of actions while battling the forces pitted against them, they jump from one tile to another as the story unfolds, sometimes spread out on different scenes, always focusing on the heart of the action.




Building cooperative tension


The heroes live and die as one. Their health points is a common pool, tracked on the side of the board: each time a player takes damage, the marker progresses. If it goes too far, the whole party fail at completing the chapter.
Even if they manage to stay safe, time runs out fast... The Threat track is another timer that brings the heroes to their demise. It progresses as they encounter new creatures and events, leading to their capture if they stay idle for too long. 




Narrative story with a strong replay value


If they cooperate efficiently, any path can lead to the completion of the current chapter, as the players do not have to follow a specific set of events, but try to achieve independent and interwoven quests. 
If the party fails, it can still move onto the next chapter, triggering a unique setback. Only the final chapter of the story needs to be completed successfully — or else they will go back to the beginning of the tome.  
This non-linear approach to a narrative system, combined to the time pressure and the possibility to push the story further,  ensure a very good replay value to the gaming experience.




Soul Raiders offers you:


More than 1000 cards illustrated by a team of talented artists, such as Guillaume Tavernier (De Architectura) or Magali Villeneuve (Magic The Gathering),
Innovative story-driven cooperative game,
Streamlined and fast-paced system,
Strong narrative elements with good replay value.


—description from the publisher

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