-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
4-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Joey Vigour
-
아티스트
Angelina Chernyak, Rob Joseph, Grzegorz Pedrycz
-
인원
게임 소개
GROWL: Curses + Spells는 하나의 상자 안에 있는 더블 확장이며, 확장들은 개별적으로 플레이되거나 다른 확장들과 결합될 수 있다.
CURSES를 사용하면 더 복잡하고 긴 게임 경험을 할 수 있습니다. 5명 이상의 플레이어에게 권장됩니다. 플레이어가 첫 번째 카드(골드 또는 비이트)를 받은 후에는 14장의 커스 카드를 모두 메인 덱에 섞습니다. 각 플레이어에게 3장의 카드를 추가로 지급하고 나이트 카드를 준비한 후 평소대로 진행합니다.
아이콘은 카드 전체가 아닌 다른 아이콘만 부정합니다. 예를 들어 저주받은 참(상처 아이콘 1개, 매력 아이콘 1개 추가)과 헥스(상처 아이콘 모두 무시)가 있다면, 헥스는 상처 아이콘이 취소되지 않는다. Super Salve(슈퍼 솔브 아이콘 2개 추가)와 Curded Gold(골드 아이콘 2개 추가 및 상처 아이콘)가 있는 경우 솔브 아이콘 중 하나가 상처 아이콘을 무효화하지만 골드 아이콘과 사용되지 않은 솔브 아이콘도 남아 있습니다.
거룩한 물의 상징: (성수는 늑대인간에게 좋지 않으니, 이것을 들고 있는 동안 몸을 돌리면 자신도 죽을 수 있습니다.)
무한대 기호: (손에 있는 동안 특정 유형의 아이콘을 모두 부정합니다.) 감염은 연막 아이콘을 부정하고, 헥스는 매력 아이콘을 부정한다.
맞춤법은 정적(옹고잉) 기능과 골드 카드를 폐기하여 트리거할 수 있는 효과를 추가합니다. 5명 이상의 플레이어에게 권장됩니다.
SETUP: (그러나 나이트 카드를 준비하기 전에) 모든 플레이어가 시작 손을 받은 후, 확장 카드를 3-5장 섞어서 데크에 넣습니다. 그런 다음 나이트 카드를 준비하고 평소대로 진행합니다.
오른쪽 상단에 [SPELL] 아이콘이 있는 카드는 “SPELS”라고 하며 절대 손을 대지 않는다. 이러한 효과는 볼프스베인이나 탕레바인처럼 계속 진행 중이거나 카드의 텍스트에 설명된 대로 트리거될 수 있다. 앞에 하나 이상의 카드를 가지고 있는 선수가 차례를 지켰을 때, 그들은 먼저 순서를 정해서 주문을 검토하고 해결한 다음, 평소와 같이 추첨을 진행하고 카드를 주어야 한다.
어떤 주문은 나이트 페이즈 이후나 플레이어가 죽는 순간과 같이 비정상적인 순간에 트리거된다. 필요한 경우 &ldquo를 불러 게임을 일시 중지합니다.스펠링!” 및 효과를 해결한 후 계속 진행하십시오.
주문 카드의 주요 텍스트는 차례에 따라 카드를 그리는 플레이어가 아니라 카드를 주는 플레이어를 가리킨다.
맞춤법 카드의 왼쪽 상단에 있는 아이콘은 손의 일부로 간주되며, 손에 있는 카드의 아이콘을 무효화하거나 무효화할 수 있습니다.
일부 다른 카드(예: &ldquo)Silver Bullet” 및 “SéAnce”)는 주문 카드로 재생되며, 일부 카드 효과를 이동하거나 폐기할 수 있다. 카드 효과로 특정 아이콘이 있는 카드를 폐기할 수 있는 경우, 철자 카드를 포함하여 해당 아이콘과 함께 카드를 폐기할 수 있습니다. 주문이 취소된 경우 해결된 나이트 카드를 폐기할 때와 마찬가지로 플레이에서 해당 주문을 공개적으로 제거합니다.
만약 카드가 한 번에 한 번 &ldqu;이라고 쓰여 있다면 그것은 당신의 차례만을 의미하는 것으로 해석되어야 한다.플레이어가 죽지 않는 한 주문은 일반적으로 활성화되어 있습니다. 만약 주문(또는 플레이어)이 위치를 이동한다면, 그 주문은 대신 새로운 플레이어에게 영향을 미친다. 여러 명의 플레이어’ 카드가 충돌하는 경우 논리적이고 주제적으로 해결합니다. 드물게 복잡한 타이밍 문제의 경우 시작 플레이어(1)에서 시계 방향으로 카드를 해결하십시오. 마지막으로, 한 명의 플레이어가 상충되는 카드를 가지고 있을 경우, 그들은 그들이 원하는 순서대로 카드를 해결할 수 있다.
©2019 Joey Vigour
CURSES를 사용하면 더 복잡하고 긴 게임 경험을 할 수 있습니다. 5명 이상의 플레이어에게 권장됩니다. 플레이어가 첫 번째 카드(골드 또는 비이트)를 받은 후에는 14장의 커스 카드를 모두 메인 덱에 섞습니다. 각 플레이어에게 3장의 카드를 추가로 지급하고 나이트 카드를 준비한 후 평소대로 진행합니다.
아이콘은 카드 전체가 아닌 다른 아이콘만 부정합니다. 예를 들어 저주받은 참(상처 아이콘 1개, 매력 아이콘 1개 추가)과 헥스(상처 아이콘 모두 무시)가 있다면, 헥스는 상처 아이콘이 취소되지 않는다. Super Salve(슈퍼 솔브 아이콘 2개 추가)와 Curded Gold(골드 아이콘 2개 추가 및 상처 아이콘)가 있는 경우 솔브 아이콘 중 하나가 상처 아이콘을 무효화하지만 골드 아이콘과 사용되지 않은 솔브 아이콘도 남아 있습니다.
거룩한 물의 상징: (성수는 늑대인간에게 좋지 않으니, 이것을 들고 있는 동안 몸을 돌리면 자신도 죽을 수 있습니다.)
무한대 기호: (손에 있는 동안 특정 유형의 아이콘을 모두 부정합니다.) 감염은 연막 아이콘을 부정하고, 헥스는 매력 아이콘을 부정한다.
맞춤법은 정적(옹고잉) 기능과 골드 카드를 폐기하여 트리거할 수 있는 효과를 추가합니다. 5명 이상의 플레이어에게 권장됩니다.
SETUP: (그러나 나이트 카드를 준비하기 전에) 모든 플레이어가 시작 손을 받은 후, 확장 카드를 3-5장 섞어서 데크에 넣습니다. 그런 다음 나이트 카드를 준비하고 평소대로 진행합니다.
오른쪽 상단에 [SPELL] 아이콘이 있는 카드는 “SPELS”라고 하며 절대 손을 대지 않는다. 이러한 효과는 볼프스베인이나 탕레바인처럼 계속 진행 중이거나 카드의 텍스트에 설명된 대로 트리거될 수 있다. 앞에 하나 이상의 카드를 가지고 있는 선수가 차례를 지켰을 때, 그들은 먼저 순서를 정해서 주문을 검토하고 해결한 다음, 평소와 같이 추첨을 진행하고 카드를 주어야 한다.
어떤 주문은 나이트 페이즈 이후나 플레이어가 죽는 순간과 같이 비정상적인 순간에 트리거된다. 필요한 경우 &ldquo를 불러 게임을 일시 중지합니다.스펠링!” 및 효과를 해결한 후 계속 진행하십시오.
주문 카드의 주요 텍스트는 차례에 따라 카드를 그리는 플레이어가 아니라 카드를 주는 플레이어를 가리킨다.
맞춤법 카드의 왼쪽 상단에 있는 아이콘은 손의 일부로 간주되며, 손에 있는 카드의 아이콘을 무효화하거나 무효화할 수 있습니다.
일부 다른 카드(예: &ldquo)Silver Bullet” 및 “SéAnce”)는 주문 카드로 재생되며, 일부 카드 효과를 이동하거나 폐기할 수 있다. 카드 효과로 특정 아이콘이 있는 카드를 폐기할 수 있는 경우, 철자 카드를 포함하여 해당 아이콘과 함께 카드를 폐기할 수 있습니다. 주문이 취소된 경우 해결된 나이트 카드를 폐기할 때와 마찬가지로 플레이에서 해당 주문을 공개적으로 제거합니다.
만약 카드가 한 번에 한 번 &ldqu;이라고 쓰여 있다면 그것은 당신의 차례만을 의미하는 것으로 해석되어야 한다.플레이어가 죽지 않는 한 주문은 일반적으로 활성화되어 있습니다. 만약 주문(또는 플레이어)이 위치를 이동한다면, 그 주문은 대신 새로운 플레이어에게 영향을 미친다. 여러 명의 플레이어’ 카드가 충돌하는 경우 논리적이고 주제적으로 해결합니다. 드물게 복잡한 타이밍 문제의 경우 시작 플레이어(1)에서 시계 방향으로 카드를 해결하십시오. 마지막으로, 한 명의 플레이어가 상충되는 카드를 가지고 있을 경우, 그들은 그들이 원하는 순서대로 카드를 해결할 수 있다.
©2019 Joey Vigour
GROWL: Curses + Spells is a double-expansion in one box, and the expansions may be played individually or combined with each other or other expansions.
CURSES allows for a more complex, longer game experience. It is recommended for 5+ players. After players have been dealt their initial card (Gold or Bite), shuffle all 14 Curses cards into the main deck. Deal the additional 3 cards to each player, prepare the Night cards, and proceed as usual.
Icons only negate other icons, not the entire card. For example, if you have a Cursed Charm (adds 1 wound icon and 1 charm icon) and a Hex (negates all your charm icons), the Hex cancels the charm icon but not the wound icon. If you have a Super Salve (adds 2 salve icons) and a Cursed Gold (adds 2 gold icons and a wound icon), then one of the salve icons negates the wound icon, but you still have your gold icons and an extra unused salve icon.
Holy Water symbol: (Holy Water is bad for werewolves, so if you “turn” while holding this, you might also find yourself dead!)
Infinity symbol: (While in your hand, this negates ALL of a specific type of icon. Infection negates salve icons, Hex negates charm icons.)
SPELLS adds static (ongoing) abilities, plus effects you can trigger by discarding Gold cards. Recommended for 5+ players.
SETUP: After all players have been dealt their starting hands (but before preparing the Night cards), shuffle 3-5 of these expansion cards into the deck. Then prepare the Night cards, and proceed as usual.
Cards with a [SPELL] icon in the upper right are called “spells” and never go to a hand; instead, they are placed face-up in front of the player they are given to. Their effects are either ongoing (like Wolfsbane or Tanglevine), or else may be triggered as described in the text of the card. When a player with one or more cards in front of them takes their turn, they must FIRST review and resolve their spells in any order, then proceed to draw and give a card as usual for their turn.
Some spells are triggered at unusual moments, such as after a Night Phase, or at the moment a player dies. If need be, pause the game by calling out “Spell!” and resolve its effects before proceeding.
The main text on a spell card is not directed at the player who draws it on their turn, but to the player they give the card to.
Icons in the upper left of your spell cards are considered part of your hand, and may negate (or be negated by) icons on cards in hand.
Some other cards (for example, “Silver Bullet” and “Séance”) are played as spell cards, and there are some card effects that can move or discard them. If a card effect lets you discard a card with a certain icon, you may discard any card of yours with the icon, including a spell card. If a spell is discarded, publicly remove it from play, just as you would discard a resolved Night card.
TIMING: If a card says “once per turn” then it should be interpreted to mean “on your turn only.” Spells usually remain active unless the player dies. If the spells (or the players!) move positions, the spells affect new players instead. If multiple players’ cards conflict, resolve them logically and thematically. In the rare case of complex timing issues, resolve the cards clockwise from the Start Player (1). Finally, if a single player has conflicting cards, they may resolve them in the order they wish.
©2019 Joey Vigour
CURSES allows for a more complex, longer game experience. It is recommended for 5+ players. After players have been dealt their initial card (Gold or Bite), shuffle all 14 Curses cards into the main deck. Deal the additional 3 cards to each player, prepare the Night cards, and proceed as usual.
Icons only negate other icons, not the entire card. For example, if you have a Cursed Charm (adds 1 wound icon and 1 charm icon) and a Hex (negates all your charm icons), the Hex cancels the charm icon but not the wound icon. If you have a Super Salve (adds 2 salve icons) and a Cursed Gold (adds 2 gold icons and a wound icon), then one of the salve icons negates the wound icon, but you still have your gold icons and an extra unused salve icon.
Holy Water symbol: (Holy Water is bad for werewolves, so if you “turn” while holding this, you might also find yourself dead!)
Infinity symbol: (While in your hand, this negates ALL of a specific type of icon. Infection negates salve icons, Hex negates charm icons.)
SPELLS adds static (ongoing) abilities, plus effects you can trigger by discarding Gold cards. Recommended for 5+ players.
SETUP: After all players have been dealt their starting hands (but before preparing the Night cards), shuffle 3-5 of these expansion cards into the deck. Then prepare the Night cards, and proceed as usual.
Cards with a [SPELL] icon in the upper right are called “spells” and never go to a hand; instead, they are placed face-up in front of the player they are given to. Their effects are either ongoing (like Wolfsbane or Tanglevine), or else may be triggered as described in the text of the card. When a player with one or more cards in front of them takes their turn, they must FIRST review and resolve their spells in any order, then proceed to draw and give a card as usual for their turn.
Some spells are triggered at unusual moments, such as after a Night Phase, or at the moment a player dies. If need be, pause the game by calling out “Spell!” and resolve its effects before proceeding.
The main text on a spell card is not directed at the player who draws it on their turn, but to the player they give the card to.
Icons in the upper left of your spell cards are considered part of your hand, and may negate (or be negated by) icons on cards in hand.
Some other cards (for example, “Silver Bullet” and “Séance”) are played as spell cards, and there are some card effects that can move or discard them. If a card effect lets you discard a card with a certain icon, you may discard any card of yours with the icon, including a spell card. If a spell is discarded, publicly remove it from play, just as you would discard a resolved Night card.
TIMING: If a card says “once per turn” then it should be interpreted to mean “on your turn only.” Spells usually remain active unless the player dies. If the spells (or the players!) move positions, the spells affect new players instead. If multiple players’ cards conflict, resolve them logically and thematically. In the rare case of complex timing issues, resolve the cards clockwise from the Start Player (1). Finally, if a single player has conflicting cards, they may resolve them in the order they wish.
©2019 Joey Vigour
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18