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7Schwerpunkt: Divisional Level WWII Fast Play Rules 1920-1950 (2007) -
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Pete Blockley
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아티스트
-
인원
게임 소개
슈워퍽트는 2차 세계 대전의 대규모 전투를 치르기 위한 미니어처 규칙이다. 각 스탠드는 1개 회사, 1&127;=200야드, 1회전 = 30분입니다. 대부분의 메카닉은 싱글 다이롤과 상황 수식어를 사용하여 게임 속도를 높인다.
규칙은 20페이지이며 일반적인 화재, 이동, 사기 등의 규칙을 다룬다. 군 명단과 시나리오는 웹사이트에 게시될 예정이다.
http://www.freewebs.com/tommiatkins/
웹 사이트의 추가 정보:
제2차 세계대전은 전쟁 규칙에 대해 믿을 수 없을 정도로 지지를 받고 있는 지역입니다... 교전이나 회사 차원의 규칙에 대해서요.
'여단'과 그 이상은 뭐가 있지? 선봉이요? (바닥에서 뒹굴며 꿰매고, 헐떡거려요!) 그래, 현실을 반영하는 규칙들이 있어! 오오오오오오오오오오오오오오오오오오오!
실제로 필요한 것은 이 단계의 지휘관이 내리는 결정의 종류를 반영하는 규칙들입니다.
그들의 지휘부는 공격인가요 아니면 방어인가요? 흩어졌나요, 아니면 집중인가요? 단위의 강점과 약점은 무엇입니까? 셔먼 이지 에잇 대 PzKpfw IV의 후미 플레이트의 침투 능력은 그의 마음에 들지 않는다.
그의 경전차 대대가 엘리트 기계화 보병 대대의 지원을 받는 목표를 향해 탐사할 것이다.
슈워펑크
Schweerepunkte는 이 점에서 2차 세계 대전의 미니어처 규칙과 다릅니다. 그것은 당신을 사단 본부로 데려가서 당신에게 승패를 좌우할 결정을 내려달라고 요청합니다. 주사위가 개입되어 있고, 좋은 장비가 도움이 되겠지만, 하루를 끌고 가거나 잃는 것은 당신의 행동입니다.
보통 토미트킨과 D6 한 롤이 전투를 해결하며, 플레이어는 보병, 공병, 포병, 장갑차, 시그널러, 헌병 등을 지휘하게 된다. Anti-Aircraft는 "또 다른 대전차"부대가 되는 대신 진정한 역할을 수행합니다.
슈워펑크는 6명의 선수가 아른헴과 하루 종일 싸울 수 있도록 할 예정이다. 두 명의 선수가 20분 안에 아라스 1940을 끝낼 수 있다.
그러니 만약 당신이 FOW에서 주사위 백 개를 굴리는 것에 진절머리가 난다면, 그리고 상대보다 더 높이 굴리면 당신이 이긴다는 것을 알고 있다면, 슈워펑크를 눈여겨 보세요.
그래서 우리는 무엇을 가지고 있습니까?
다음은 이미 어떤 상황인지입니다.
1) 지뢰밭
2) 신호
3) 코미사르 헌병대
4) 나이트 파이팅
5) 비행대 급 항공 지원, 항공 정찰 및 AAA
6) 포격 및 당직 임무 수행
7) 가교 및 철거
8) 분리된 회사 지원 장치
9) 매복 접근 및 기습 사격
10) 결합된 팔 지지대
11) 엔지니어
12) 포메이션의 (I)E: 집중/분산/전방 방어/전개)
13) 공수강습 및 해병대
14) 실제 정찰
규칙은 20페이지이며 일반적인 화재, 이동, 사기 등의 규칙을 다룬다. 군 명단과 시나리오는 웹사이트에 게시될 예정이다.
http://www.freewebs.com/tommiatkins/
웹 사이트의 추가 정보:
제2차 세계대전은 전쟁 규칙에 대해 믿을 수 없을 정도로 지지를 받고 있는 지역입니다... 교전이나 회사 차원의 규칙에 대해서요.
'여단'과 그 이상은 뭐가 있지? 선봉이요? (바닥에서 뒹굴며 꿰매고, 헐떡거려요!) 그래, 현실을 반영하는 규칙들이 있어! 오오오오오오오오오오오오오오오오오오오!
실제로 필요한 것은 이 단계의 지휘관이 내리는 결정의 종류를 반영하는 규칙들입니다.
그들의 지휘부는 공격인가요 아니면 방어인가요? 흩어졌나요, 아니면 집중인가요? 단위의 강점과 약점은 무엇입니까? 셔먼 이지 에잇 대 PzKpfw IV의 후미 플레이트의 침투 능력은 그의 마음에 들지 않는다.
그의 경전차 대대가 엘리트 기계화 보병 대대의 지원을 받는 목표를 향해 탐사할 것이다.
슈워펑크
Schweerepunkte는 이 점에서 2차 세계 대전의 미니어처 규칙과 다릅니다. 그것은 당신을 사단 본부로 데려가서 당신에게 승패를 좌우할 결정을 내려달라고 요청합니다. 주사위가 개입되어 있고, 좋은 장비가 도움이 되겠지만, 하루를 끌고 가거나 잃는 것은 당신의 행동입니다.
보통 토미트킨과 D6 한 롤이 전투를 해결하며, 플레이어는 보병, 공병, 포병, 장갑차, 시그널러, 헌병 등을 지휘하게 된다. Anti-Aircraft는 "또 다른 대전차"부대가 되는 대신 진정한 역할을 수행합니다.
슈워펑크는 6명의 선수가 아른헴과 하루 종일 싸울 수 있도록 할 예정이다. 두 명의 선수가 20분 안에 아라스 1940을 끝낼 수 있다.
그러니 만약 당신이 FOW에서 주사위 백 개를 굴리는 것에 진절머리가 난다면, 그리고 상대보다 더 높이 굴리면 당신이 이긴다는 것을 알고 있다면, 슈워펑크를 눈여겨 보세요.
그래서 우리는 무엇을 가지고 있습니까?
다음은 이미 어떤 상황인지입니다.
1) 지뢰밭
2) 신호
3) 코미사르 헌병대
4) 나이트 파이팅
5) 비행대 급 항공 지원, 항공 정찰 및 AAA
6) 포격 및 당직 임무 수행
7) 가교 및 철거
8) 분리된 회사 지원 장치
9) 매복 접근 및 기습 사격
10) 결합된 팔 지지대
11) 엔지니어
12) 포메이션의 (I)E: 집중/분산/전방 방어/전개)
13) 공수강습 및 해병대
14) 실제 정찰
Schwerpuckt is a set of miniature rules for playing large WW2 battles. Each stand is 1 company, 1"=200 yards, and 1 turn = 30 minutes. Most mechanics use single die rolls with situational modifiers to speed play.
Rules are 20 pages, and cover the usual fire, movement, and morale rules. Army lists and scenarios will be posted on the Web site:
http://www.freewebs.com/tommiatkins/
More info from the Web site:
World War 2 is a incredibly well supported area as regards wargame rules...... for skirmish or company level rules.
What's out there for Brigade and above? Spearhead? (Rolls around on floor in stitches, gasp! gasp!) Yeah there is a set of rules that reflects reality! Oooh yes please!
What's actually needed, is a set of rules that reflects the kind of decisions that a commander at this level takes.
Is their command attacking or defending, are they dispersed or concentrated? What is the units strengths and weaknesses? The penetration ability of a Sherman easy eight vs a PzKpfw IV's rear plate is NOT on his mind.
That his light tank battalion are probing towards the objective supported by a Elite mechanized infantry battalion will be.
SCHWERPUNKT
Schwerepunkte is different to any WW2 miniatures rules in this respect. It takes you to the Divisional HQ and asks you to make the kind of decisions that will spell victory or defeat. Dice are involved, good equipment will help, but it's YOUR actions that will carry or lose the day.
The usual tommiatkins "one roll of a D6" settles combat, players will be in command of Infantry, Engineers, Artillery, Armour, Signallers,(get those unused radio cars out)and Military police etc. Anti-Aircraft fulfills its true role instead of being "another Anti-tank" unit.
Schwerpunkt will allow 6 players to fight Arnhem with every unit involved in a full day with time to get totally hammered on cheap red wine afterwards. Two players can do Arras 1940 to a conclusion in 20 minutes.
So, If your fed up with rolling a hundred dice in FOW, and knowing that if you roll higher than your opponent then you've won, keep your eyes open for Schwerpunkt.
So what do we have?
Heres whats in already:
1) Minefields
2) Signals
3) Military Police & Kommisar's
4) Night Fighting
5) Squadron level air support, Air recon and AAA
6) Harrassing artillery fire & on-call fire missions
7) Bridging and demolition
8) Detached company support units
9) Ambushes approach and surprise fire
10) Combined arms supporting
11) Engineers
12) Formation's (I.E: Concentrated/Dispersed/All Round defense/ Deploying)
13) Airborne assault and Marines
14) Real Reconnaissance
Rules are 20 pages, and cover the usual fire, movement, and morale rules. Army lists and scenarios will be posted on the Web site:
http://www.freewebs.com/tommiatkins/
More info from the Web site:
World War 2 is a incredibly well supported area as regards wargame rules...... for skirmish or company level rules.
What's out there for Brigade and above? Spearhead? (Rolls around on floor in stitches, gasp! gasp!) Yeah there is a set of rules that reflects reality! Oooh yes please!
What's actually needed, is a set of rules that reflects the kind of decisions that a commander at this level takes.
Is their command attacking or defending, are they dispersed or concentrated? What is the units strengths and weaknesses? The penetration ability of a Sherman easy eight vs a PzKpfw IV's rear plate is NOT on his mind.
That his light tank battalion are probing towards the objective supported by a Elite mechanized infantry battalion will be.
SCHWERPUNKT
Schwerepunkte is different to any WW2 miniatures rules in this respect. It takes you to the Divisional HQ and asks you to make the kind of decisions that will spell victory or defeat. Dice are involved, good equipment will help, but it's YOUR actions that will carry or lose the day.
The usual tommiatkins "one roll of a D6" settles combat, players will be in command of Infantry, Engineers, Artillery, Armour, Signallers,(get those unused radio cars out)and Military police etc. Anti-Aircraft fulfills its true role instead of being "another Anti-tank" unit.
Schwerpunkt will allow 6 players to fight Arnhem with every unit involved in a full day with time to get totally hammered on cheap red wine afterwards. Two players can do Arras 1940 to a conclusion in 20 minutes.
So, If your fed up with rolling a hundred dice in FOW, and knowing that if you roll higher than your opponent then you've won, keep your eyes open for Schwerpunkt.
So what do we have?
Heres whats in already:
1) Minefields
2) Signals
3) Military Police & Kommisar's
4) Night Fighting
5) Squadron level air support, Air recon and AAA
6) Harrassing artillery fire & on-call fire missions
7) Bridging and demolition
8) Detached company support units
9) Ambushes approach and surprise fire
10) Combined arms supporting
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